Susan Sto Helit Skrevet 5. desember 2007 #61 Skrevet 5. desember 2007 Dette er tull. Det er INGENTING (annet enn lønnen) som hindrer en mann å jobbe i barnehage eller på skole. Da jeg vokste opp var det flest mannlige lærere på skolen. Når det gjelder 40 % kvinner i styrerommene så synes jeg personlig at det er leit at noen ser behovet for en slik regel. Det burde være en naturlig ting at man tilstrebet å ha en naturlig og jevn fordeling i styrer. Dessverre er det jo ikke slik, og noen ganger er da tvang eneste løsning. Hvor stor andel du vil ha av permisjonen bestemmer du faktisk selv, unntatt akkurat de 3 første månedene som er forbeholdt den som føder og ammer. Feil. Det er bare 6uker etter fødsel som er forbeholdt mor. (Pluss 3 uker før...) Resten kan gjerne far ta ut.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #62 Skrevet 5. desember 2007 Vis meg den etaten/bedriften hvor kvinner og menn som gjør samme jobben er forskjellig betalt? Mener at vi pr definisjon har likestilling for kvinnene i Norge, da de har alle de samme mulighetene som menn har. At en del kvinneyrker generellt har lavere lønn en "manneyrker" er egentlig litt irrelevant i denne sammenhengen. Det er mere politikk og forhandlingsteknikker som kanskje må forbedres. Kvinner må også bli flinkere til å stille krav til lønna si! debatten ble besvart av SSB som viste til at forskjellen ligger på 15%
talin Skrevet 5. desember 2007 #63 Skrevet 5. desember 2007 debatten ble besvart av SSB som viste til at forskjellen ligger på 15% Og hvor står dette?
Noorgie Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #64 Skrevet 6. desember 2007 debatten ble besvart av SSB som viste til at forskjellen ligger på 15% Dette du henviser til har nok ingenting med det jeg etterspør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå