Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Jeg er ei jente på 21 år som er alt for glad i de søte saker :gråte:

Jeg lurte derfor på om det er noen her inne som har noen tips til hvordan jeg kan kutte ned på dette sukker greiene????????????? Jeg trenger hjelp. :rope:

Ønsker å gå ned 2-5 kilo og da hjelper det ikke å spise snop????

Noen som har tips til hvordan jeg kan bli mere ryddig også så er det bare å komme med det:p På forhånd tusen takk......

*oppgitt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har til tider vært sukkerjunkie selv, særlig i siste svangerskap. Men har tatt meg i nakken og klart å kutte ned en del på det søte. Mine tips er ganske enkelt:

1) Ikke kjøp det

2) Ikke spis det (evt begrens det til bestemte anledninger).

Det vanskeligste synes jeg var de første dagene, da jeg gikk forbi snopehyllen i butikken og visste at jeg ikke "hadde lov". Til tross for et fysisk ubehag (sukkersug) måtte jeg bare stålsette meg og gå forbi.

Vi (mannen og jeg) har bestemt oss for å dele 1 plate mørk sjokolade på enten fredag eller lørdag. Ikke begge dager. Brus har vi helt sluttet med, kjøper kun "sprudlevann" som Bon Aqua e.l.

Vi har også gitt oss selv lov hvis vi er på besøk hos noen. Men jeg merker faktisk at jeg forsyner meg mindre av det søte nå enn jeg gjorde før. Det er godt å føle at jeg, og ikke blodsukkeret mitt, er sjefen.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ellers funker krom for å minske søtsuget hos enkelte. Hos meg funket det. Har nå sluttet med kromen, men ikke startet igjen med søtsuget ;)

Har også hørt at det er andre mangler som kan føre til søtsug, men akkurat nå kommer jeg ikke på hvilke det var!

Skrevet

SPIS MAT!

Frukt, grovbrød, proteiner. Frokost, lunsj, mellommåltid (feks i to-tre-tida på jobb kommer det ofte et sug det er veldig lurt å dempe med en frukt eller gulrot så du ikke faller for sjokoladehylla i kiosken på vei hjem) og middag. Mange små måltider, altså. Det øker forbrenningen generelt, og med ordentlig mat å forbrenne holder blodsukkeret seg stabilt og du blir ikke sugen på snop.

Skrevet (endret)

Hei... Jeg er ei jente på 21 år som er alt for glad i de søte saker :gråte:

Jeg lurte derfor på om det er noen her inne som har noen tips til hvordan jeg kan kutte ned på dette sukker greiene????????????? Jeg trenger hjelp. :rope:

Ønsker å gå ned 2-5 kilo og da hjelper det ikke å spise snop????

Noen som har tips til hvordan jeg kan bli mere ryddig også så er det bare å komme med det:p På forhånd tusen takk......

Hei!

Dette kan jeg ganske mye om og skulle så gjerne ha gitt deg mange gode råd,men det er så vanskelig å forklart det skriftlig, på en lett-forståelig måte. Spesielt i forhold til endel matvarer og hva som egentlig skjer i kroppen vår,når vi spiser dette.

Jeg vet også av et produkt som er testet klinisk,av leger på 2 sykehus i Norge,i et helt år med fantastiske resultater!

Jeg skulle så gjerne ha fortalt deg hva det heter ,men jeg vet ikke om jeg har lov i forhold til forumets regler.Har en spesiell jobb.....

Mvh Anny

Endret av Anny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...