Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har så god oversikt over hva de kler og ikke kler når det gjelder klær, sminke, hårfrisyrer. Jeg begynner å se at enkelte ting kler meg bedre enn andre, men det er ikke så lett.

Jeg kler ikke bukser med smale bein eller veldig ettersittende topper. Jeg kler jordfarger, men ser syk ut i hvitt. Av sminke tror jeg at jeg kler bruntoner.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er klart! :jepp:

jeg er glad i farger, spesielt grønt og lilla. gult eller orange ser du meg aldri i. heller ikke beige og den duren der.

jeg liker å framheve midje, men samtidig å skjule magen og kler meg deretter. jeg går aaaldrii med svære, posete klær. heller feminine klær som følger kroppen, uten å stramme, hvis du skjønner.

kan også føle for å være sporty, men går da ikke med hvilken som helst grilldress, altså! det må være fine farger og fine snitt.

Skrevet

Jeg er blitt mer bevisst på hva jeg kler de siste årene.

Jeg er ikke så høy, men ganske slank, så jeg prøver å holde en smal siluett for å ikke se helt uproposjonert ut.

Skrevet

Jeg prøver, men det er jammen ikke lett! Er høy og slank og kler tettsittendes klær som fremhever de formene jeg har, hvis ikke forsvinner jeg veldig.

Også ser jeg helt grusom ut med brunaktige øyenskygger eller andre mørke av en eller annen grunn. Syntes det er veldig dumt da jeg syntes dette er veldig fint på andre.

I farger kler jeg godt brunt og rosa. Hvitt off/white er ok, men da må det være andre farger også og ikke helt opp til halsen, ellers så blir jeg veldig blek. Grått kler jeg bra, og svart kan jeg bruke bare jeg ikke har det helt opp til halsen. Rødt kler jeg veldig godt. Utenom dette er jeg veldig redd for å prøve noe nytt når det gjelder farger...

Skulle ønske jeg var litt tøffere til å eksperimentere i klesveien...

Skrevet

Ja. Men av og til er det deilig å være vrak også. :)

Skrevet

Har etterhvert funnet ut at jeg kler kalde farger bedre enn varme, kritthvit bedre enn offwhite, knallfarger bedre enn jordfarger osv.

Dessuten føler jeg at jeg kler litt sporty/tøffe klær bedre enn damete/pene klær. Lite sminke bedre enn mye sminke. Bootcut jeans bedre enn smale.

Det er jo viktig at jeg er komfortabel med det jeg går i, så jeg går bare med det jeg føler jeg kler. Mote og slikt driter jeg i, stort sett.

Skrevet

Jeg kjøper bare klar etter det jeg liker. Venner rundt meg har nevnt at de liker klærne mine og sier jeg har god smak. Jeg tenker ikke mote eller hvilken farger passer meg. Men jeg kan se enkelte plagg som jeg ikke liker på meg selv og dem dropper jeg.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas
Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg tror jeg har ganske grei oversikt over det.. både det jeg ser selv, og tilbakemeldinger fra andre.

Er enkelte skjørtelengder jeg må styre unna, fordi de får leggene mine til å se enorme ut - jeg ser heller ikke særlig heldig ut i de fleste tunikaene som har vært i sommer - fordi jeg er bred over hoftene og veldig smal i livet, og de legger seg over hoftene og går rett opp slik at det ser ut som livet mitt er like bredt som hoftene.

Så styrer jeg unna mørke grønnt og brunt i overdeler - klær som er nært ansiktet, det kler jeg ikke. Styrer for det meste unna de fargene på alt, for jeg er ikke så gla di det heller. Samme med varme farger og jordfarger - rød/oransje, brent gul, og varm lilla... etc.

Hvit, lyseblått (de fleste blåfarger egentlig) lysrosa, klar rød og svart derimot kler jeg godt.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg er delvis bevisst, delvis går jeg i det jeg liker. Men jeg har merket meg at jeg ikke tar meg spesielt heldig ut i skarpe rødtoner og i visse gulfarger. Jeg tror at de fleste kan kle alle farger, men at det gjelder å finne riktig nyanse. Jeg bør f.eks. helst ikke ha de skarpeste nyansene av noen farger. Når de gjelder de fargene jeg tror jeg kler aller best, så er det lillatoner, blåtoner og grønntoner. Det er også det andre har kommentert.

Når det gjelder fasong, så er det ikke noe spesielt jeg unngår. Tror jeg har en ganske "nøytral" kropp, hvor det ikke er noe spesielt som stikker seg ut. Det eneste måtte være at jeg kanskje har litt brede skuldre, men så lenge jeg styrer unna skulderputer, så ser det nok greit ut. Har en følelse av at jeg kler å markere livet, f.eks. med omslagsgensere og kjoler med knyting i livet.

Ang. sminke så ser jeg at jeg kler å ha litt farge på leppene. Og at jeg kler leppestift/gloss og rouge med rosatoner, framfor bruntoner.

Skrevet

Jeg kler virkelig ikke drainpipes. Synd, for det har jo vært moderne lenge nå, og kan se veldig stilig ut på de som har kropp til å gå med det. Dessuten kler jeg ikke rødt.

Skrevet

Jeg er bevisst på hva JEG synes jeg kler og ikke, og følger det selvsagt.

Drainpipes kler meg ikke, da jeg har for mye hofter og tendens til fotball-legger, samme med disse vide (superfine) toppene som er så inn nå og har vært det en stund. Kler jeg på meg noe av de som bare blir videre og videre fra midt på puppen og nedover, så ser jeg ut som ett telt... Har bred rygg, smal midje og bred hofte, så kler absolutt best noe som er kroppsnært uten at jeg synes åletrangt er særlig lekkert (verken på meg eller andre).

farger er jeg også påpasselig med, men kan variere endel så lenge nyansen/tonen er rett, passer best i kalde toner, varme toner gjør ikke det helt fine for meg med mine farger.

Men så finner man alt fra brunt, grønt, blått til rødt, orange, og jordfarger som har kalde undertoner, så det er sjeldent noe problem.

Hvitt unngår jeg helst, svart er helt greit men prøver å velge brunt eller mørk militærgrønn istedenfor, da helsvart ikke helt er stilen annet en til dans.

Skrevet

Jeg er overhodet ikke bevisst på hva jeg kler/ikke kler, men jeg er bevisst på hva slags klær og farger jeg trives i.

Skrevet

Tja. Er vel litt bevisst, men er langt fra noen moteløve. Går med klær som jeg føler meg vel i, og som har en fasong som passer min kropp. (Relativt lav, med timeglass/pærefasong). Det vil si at jeg velger bootcut fremfor drainpipes, skjørt i A-fasong til rett under kneet, topper som er innsvingt i livet, og styrer langt unna disse vide tunikaene. Empireliv er også fint, men det må ikke være for mye stoff under bysten/rundt livet. Går aldri med buksen stappet oppi støvlettene, det er max ukledelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...