Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 spørsmål som jeg hjerne vil ha svar på.

1) Jeg holder på med lappen, og tar derfor kjøretimer. Av å til når vil kjører må kjørelæreren bråbremse og jeg får derfor belte veldig hardt mot magen. Kan det være farlig?

2) Jeg har et problem med at jeg hele tiden er kald på sidene og ganske ofte på magen. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan bli varm der? Jeg har alltid store t-shorter eller topper som dekker hele magen og sidene. Så synes det er litt rart.

Takker for svar på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare svare på spørsmål nr. 1. Anbefaler deg å kjøpe et gravidbelte som du kan bruke når du kjører bil. Det selges på de fleste babyutstyr-butikker, og monteres raskt i bilen. Ved å bruke en slik sele, vil belastningen ved en bråbrems komme på lårene, og ikke direkte på magen.

Babyen i magen tåler nok masse, men kan jo være greit å for sikkerhets skyld bruke et slikt gravidbelte.

Skrevet
Kan bare svare på spørsmål nr. 1. Anbefaler deg å kjøpe et gravidbelte som du kan bruke når du kjører bil. Det selges på de fleste babyutstyr-butikker, og monteres raskt i bilen. Ved å bruke en slik sele, vil belastningen ved en bråbrems komme på lårene, og ikke direkte på magen.

Babyen i magen tåler nok masse, men kan jo være greit å for sikkerhets skyld bruke et slikt gravidbelte.

Hvis du ikke vil kjøpe en slik pute (Eller belte som det også kalles) så kan du være flink med å legge selen godt under magen. Det beskytter like godt.

Jeg syntes det var vanskelig selv, og kjøpte derfor en slik BeSafe pute/sele.

Når det gjelder å bli kald, så tror jeg eneste svaret er å kle på deg mer over magen. Kanskje bruke tynn merinoull.

Sannsynligvis har du fått litt mer fett i dette området, og da er det lett å bli kald.

Skrevet
Hvis du ikke vil kjøpe en slik pute (Eller belte som det også kalles) så kan du være flink med å legge selen godt under magen. Det beskytter like godt.

Jeg syntes det var vanskelig selv, og kjøpte derfor en slik BeSafe pute/sele.

Tviler på det ved en ille krasj, men ved smådulter går det kanskje.

Skrevet
Tviler på det ved en ille krasj, men ved smådulter går det kanskje.

Trygg trafikk sier det er like sikkert, og da stoler jeg på det.

Men som sagt syntes jeg selv det var vanskelig å få selen til å ligge rett uten Besafe belte, så da brukte jeg det for å være trygg.

Skrevet

Prøv en tynn singlet i ull, de får du tak i på f.eks. Bogerud, Sparkjøp el lign for ca. 150 kroner. Da slipper du å bli så varm andre steder på kroppen. De er tøyelige også, så du kan bruke dem både under og etter graviditet. Pass på at den er lang nok til å gå nedi buksa.

Skrevet

Det med å bli kald på sidene og magen ble jeg også. Kunen være ganske så isekald på magen, mens jeg var varm ellers.... Husker ikke hvor jeg leste om det, men det er vanlig. For meg hjalp det ikke å ha ull eller slik på meg elelr som et ekstra lag over magen.

Når det gjelder besafe sånn gravidbelte, så er det for å få det mere komfortabelt. Sikkerhets messig har det ingenting å si. Så lenge man bruker det vanlige setebeltet riktig, den nederste biten over lårene på en måte/under magen. Mange synes de ikke får til dette og beltet sklir opp på magen og er ukomfortabelt og føler seg sikkrere med gravidbelte, men altså inget must!!

Skrevet

Sånn graviditetsbilbelte skal ikke være sikrere, evnt. mer behagelig. For meg funket vanlig bilbelte helt ok. Lykke til med lappen da! :klemmer:

Husker også at jeg var kald på magen. Da er det bare ull som hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...