Gjest Anonym takk Skrevet 5. april 2003 #1 Skrevet 5. april 2003 Hvordan ville dere ha reagert i ett bryllup hvor slekten til bruden ikke er invitert? Ikke at den er så stor, men allikevel ... Dette er kanskje tilfelle i et forestående bryllup. En i nærmeste familie får bruden til å føle at hele dagen blir totalt ødelagt (fysisk og psykisk mishandling gjennom 20 år). Uten denne personen kan heller ikke de få andre personene i slekten inviteres. Slekten har aldri hatt noe tett forhold. Hva sier man til brudeparet og de andre gjestene som evt. reagerer?
Gjest Ikke innlogget Vega Skrevet 5. april 2003 #2 Skrevet 5. april 2003 Kan ikke denne ene personen som er problemet unnlates fra invitasjonen, og invitere resten av brudens slekt?? Eller har denne ene makt over hele slekta? Hva man sier om brudens familie overhodet ikke er representert, og man likevel velger å holde fest for halve slekta ... ikke lett. Tror jeg ville hatt et enkelt bryllup, kun for meg og min kjære, gjerne reist til utlandet, Paris, Køben eller, og giftet oss der, eller noe slikt, og kommet tilbake når det var overstått. Hva man sier, om man likevel skal holde bryllupet her hjemme? Er ikke det lettest å si det som det er da? Kan jo ikke lyge at hele familien er død heller. For å si det slik, jeg aner ikke, men ville vel valgt en vag formulering, at det er sykdom i familien el.lign. (Han høres jo passe syk ut, han som har terrorisert bruden i tjue år.). Men vil de spørre, tror du? Er det ikke vanlig høflighet å overse eventuelle mangler ved en tilstelning der man er gjest...??
Gjest Ikke innlogget Vega Skrevet 5. april 2003 #3 Skrevet 5. april 2003 En annen ting om man velger å unnskylde seg med sykdom i slekta, det bør jo helst ikke være en alvorlig sykdom - da ser det rart ut med en strålende brud.
Gjest Anonym takk Skrevet 6. april 2003 #4 Skrevet 6. april 2003 Kan ikke denne ene personen som er problemet unnlates fra invitasjonen' date=' og invitere resten av brudens slekt?? Eller har denne ene makt over hele slekta?[/quote'] Personen det gjelder er brudens mor. Det som er igjen av hennes slekt er hennes mor og hennes mors søster (pluss noen tre-/firmenninger her og der fra farssiden). Disse to bor så og si sammen.
Maxine Grey Skrevet 6. april 2003 #5 Skrevet 6. april 2003 Av og til er det veldig triste ting å lese her på forumet, og det er vel slik at når man kommer dit at man skal gifte seg og ha fest, blir noen følelser veldig såre, fordi man så inderlig hadde ønsket seg at alt var bra på en slik dag. Og livet er så urettferdig! For meg høres det ut som moren din er syk, og om du har hatt en oppvekst som har gjort deg så vondt, kan jeg ikke tro du tjener noe på å la være å si ting akkurat som de er. Sannheten vinner alltid til sist, og før eller senere blir den tydelig for alle, både din egen og din kommende manns familie. Jeg vil tro at du har lite kontakt med moren din til vanlig,og da er det ingen grunn til å ha en så "fremmed" person i bryllupet ditt. Ta hensyn til deg selv, og ikke til alle andre. Det er først og fremst din og "gubbens" dag. Stå på!
Gjest Anonym takk Skrevet 6. april 2003 #6 Skrevet 6. april 2003 Tusten hjertelig takk for de ordene! De varmet virkelig! :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse: :kysse:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå