Gå til innhold

Brudesminking

Skal du ha profesjonell sminke på bryllupsdagen?  

1. 1. Skal du ha profesjonell sminke på bryllupsdagen?

• ja
      28
    • nei
      9

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurte på en ting...

Er det mange av dere som skal ha/ har hatt brudesminke på den store dagen? Jeg skjønner ikke helt poenget med dette, ser liksom ikke for meg at noen andre kan sminke meg bedre enn meg selv... Jeg har jo tross alt gjort det tusenvis av ganger selv... :-?

Noen som har erfaringer med dette, eller synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...ser liksom ikke for meg at noen andre kan sminke meg bedre enn meg selv... Jeg har jo tross alt gjort det tusenvis av ganger selv...

Det er ikke alle som har sminket seg selv "tusenvis av ganger". Jeg sminker meg ikke til daglig. Skrubb, maske og en dyr ansiktskrem får holde. Til fest "slenger" jeg på leppestift, litt stiftrouge, kanskje mascara, øyenskygge og liner.

Ikke aner jeg hva slags farger jeg passer heller. Eller hvilke gode/dårlige trekk jeg skal fremheve/skjule.

Jeg MÅ ha proffesjonell hjelp denne dagen, den saken er biff!

Skrevet

Jeg har en venninne som er utdannet make up artist som jeg skal spørre om kan gjøre det. Hvis hun ikke kan gjør jeg det selv.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke sminke til vanlig, og det kunne ikke falle meg inn å prøve på det selv til brylluppet da. Jeg skal ikke ha mye sminke, skal jo ikke se annerledes ut enn til vanlig, men litt vil jeg ha. Så frisøren min skal hjelpe meg.

Skrevet

Jeg bruker sminke til daglig, er interessert i sminke og klarer å sminke meg selv uten problemer. Jeg synes det er gøy å bli sminket av profesjonelle og koster på meg proffsminking denne dagen (hos frisøren). Jeg er litt nervøs for hvordan de skal sminke meg, men skal diskutere sminke på prøvetimen hos frisøren. Skrekken er å få foundation-kake i ansiktet (noen makeup artister kan være litt vel rause med foundationen) - vil at det skal se diskret og naturlig ut. Og så er det morsomt å få noen tips om farger, lebestifter etc. på veien!

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Akurat den biten vil jeg ha hjelp til. Dette tør jeg ikke å ta ansvar for selv.

Skrevet

Ikke om jeg for noen pris i verden ville hatt fremmede hender i ansiktet mitt!!!

Ingen vet bedre enn meg hvordan jeg vil se ut så den jobben setter jeg ikke bort...

Skrevet

Jeg sminker meg selv til vanlig, men på bryllupsdagen vil jeg gjerne ha profesjonell touch. Frisøren min skal sminke meg, og hun har gjort det før (da jeg var forlover i et annet bryllup) - så jeg vet at det blir bra. Gleder meg til å bli dullet med og stelt den dagen!

10. mai 2003

Skrevet

Jeg skal sminke meg selv. Årsaker til dette er at jeg pleier å sminke meg selv, så jeg kjenner meg selv godt. Jeg synes det er MORO også. Skal bruke kjempegod tid, og være så nøye som bare det. Skal snart ut å kjøpe sminke til dette og gleder meg veldig. Vil gjerne teste ut litt i forkant, med farger og kvalitet på ulike produkter. Kommer nok til å kjøre vannfast maskara blant annet, men det må være en som gjør vippene fyldige og fine også...

Dette skal i hvertfall gjøres skikkelig!!!!!!!!

Skal forresten sette opp håret mitt selv også, jeg..... DET er moro det!! Jeg vet AKKURAT hvordan jeg skal ha det, og stoler mest på meg selv, da får jeg det til slik jeg vil ha det. Her skal ingenting bli misforstått..........

Skrevet

Ja, det er klart jeg skal. Dette er en berikelses- og minneverdig dag som jeg vil ta med meg gjennom resten av mitt liv og derfor vil jeg at mennesker som innehar denne kunnskap skal få kunne utfolde seg fritt. Jeg vet at de er profesjonelle og derfor vil jeg i full tillitt "overgi meg" til "deres hender" :)

Skrevet

Jeg sminket meg selv, og var fornøyd med det. Ikke det at jeg ikke stoler på frisøren, men hvorfor bruke penger på noe jeg klarer veldig godt selv? Men jeg skjønner godt at de som ikke har eksperimentert så mye med sminke vil ha hjelp.

Skrevet

Jeg har en venninne som er både frisør og make up artist og hun skal sette opp håret mitt og legge sminken på meg denne dagen. Hun er kjempeflink og jeg gruer meg ike til å ooverlate denne jobben til henne. men jeg hadde nok grudd meg visst det hadde vært en ukjent person. Da hadde jeg kanskje gjort det selv...

Skrevet

Jeg skal også sminke meg selv (sminker meg også hver dag). Har imidlertid vært å fått en del råd og tips ang. fargevalg og produkter. Ble også forsøkt sminket av en proff og det ble bra, men det er ikke noe som jeg ikke kunne gjort selv. Skal prøve litt fram og tilbake hjemme i forkant så er jeg sikker på at det blir bra resultat. :blunke:

Skrevet

Jeg søker profesjonell hjelp akkurat på denne dagen. Eier knapt sminke selv og kan lite om det og vil selvfølgelig ta meg best mulig ut og også unne meg den luksusen med proff hjelp.

Skrevet

Jeg skal delvis sminke meg selv og delvis få hjelp av en veninne som er makeup artist.

Skrevet

Gjøre det selv ja... :hoho:

Joda, det skulle tatt seg ut!

-Tror ikke bryllupsdagen er den dagen du sminker deg selv for første gang, utover litt maskara og lebestift... :ler:

Frisøren min skal gjøre det, og jeg har absolutt ingen problemer med det... Skal ikke ha noe mye, og det har jeg da tenkt å gi klart uttrykk for - de er jo ikke dumme heller da, de som driver med dette her til daglig...

Skrevet

Ikke pokker om jeg lar noen fremmede som ikke kjenner meg gjøre det !

Er livredd for at jeg skal se ut som om jeg har tryna i malerskrinet da jeg sjelden bruker make up....vil jo ikke se fremmed ut heller....

Derfor sminker forloveren min meg. Hun kjenner meg og vet hvor mye/lite jeg vil ha ....også er hun flink da....

Siden vi kjenner hverandre..kan vi jo øve litt flere ganger også enn bare en prøvetime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...