Nigo-san Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Minsten på tre år har tydeligvis hastverk med å kopiere den ekte mannfolkstilen: å stå og tisse. OK, det er såvidt han rekker over kanten, men det går. Jeg tenkte først ikke over det, men har etterhvert fått morsomme kommentarer både fra familie og barnehage, som synes det er ustyrtelig festlig at han står og tisser. Så det særdeles Viktige og Brennhete spørsmålet er, selvfølgelig: Når er det "vanlig" at gutter begynner å stå og tisse?
Gjest Gjest_LAILA_* Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Minsten på tre år har tydeligvis hastverk med å kopiere den ekte mannfolkstilen: å stå og tisse. OK, det er såvidt han rekker over kanten, men det går. Jeg tenkte først ikke over det, men har etterhvert fått morsomme kommentarer både fra familie og barnehage, som synes det er ustyrtelig festlig at han står og tisser. Så det særdeles Viktige og Brennhete spørsmålet er, selvfølgelig: Når er det "vanlig" at gutter begynner å stå og tisse? hei min gutt startet oxo å stå å tisse da han var 3 år.... selv om han nå er 7 år så står han å tisser.. å da drar han buksa å boxeren ned... har oxo noen med gylf i .... og har vist han hvordan det brukes... men da ler han bare å synest det er så morsomt å rart å ta tissen ut av det hullet for å tisse
Kipa Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 her står 3,5 åringen og tisser. Han nekta og sitte..da det var problemet med å gå på do ble det til at han står, men vi bruker en sånn do- krakk fra ikea som han står på, da går det så fint at!
Gjest Marillia Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Hos oss er det vanlig å stå og tisse den dagen man vasker do selv, ergo sitter alle Fra (litt) spøk til alvor; sønnen min likte ikke å stå og tisse når han var liten, så det ble til at han satt når han skulle tisse. Hvilket han gjør nå også.
Gjest Pet ii Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Tror sønnen min alltid har stått og tisset, dvs fra han sluttet med bleier da han var tre år.
Gjest Spelt Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Hos oss er det vanlig å stå og tisse den dagen man vasker do selv, ergo sitter alle Har aldri helt skjønt dette. Hos oss står guttene og det blir ikke noe mer skvetting av det? :klø:
Gjest Elastica Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 De har stått fra de sluttet med bleie i tre-års alderen. Imidlertid sitter de om morgenen, men det er fordi de er så trøtte at de ikke klarer å stå. Det gjelder forøvrig alle i familien. Jeg tror de får seg tre minutters ekstra søvn hver morgen med den metoden.
Gjest Marillia Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Har aldri helt skjønt dette. Hos oss står guttene og det blir ikke noe mer skvetting av det? :klø: Jeg ser i alle fall helt tydelig når vi har hatt besøk av enkelte gutter som står når de tisser! Endret 4. oktober 2007 av Marillia
Helen Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Min 7 åring vil ikke stå og tisse, han sitter bestandig når han tisser. Tror ikke han får det helt til når han står. Jeg synes det er like greit at han sitter for da blir det mindre søl. Men jeg ser jo at det blir et problem da han er ute i skogen feks og må på do, da må han ha hjelp for ellers tisser han full buksa si.
Kayli Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Min 4-åring sitter og tisser. Han har sett at noen av guttene i barnehagen står, og var veldig interessert i å prøve det en periode. Han fikk det ikke til, det ble masse søl og da valgte han å fortsette og sitte. Synes det er helt greit, jeg... Har også hatt besøk av små gutter (og noen store...) som ikke helt treffer der de skal når de står.
Elodi Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Gutten min har stått og tisset fra han sluttet med bleier (ca3 år) . Svært skjeldent at han har skvettet utenfor, det skjer helst om han er på do i halvsøvne om natta Men søsteren min klager hele tiden over at hennes gutter alltid "bommer på skåla"
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Det er faktisk greit at gutter/menn sitter for da for de tøvt blæra skikkelig. Har vært skrevet en del om dette, men orker ikke å lete rundt på nett nå. Bare forvill deg inn på et offentlig herretoalett og du kjenner det. Mange som ikke treffer og det stinker. Glad sønnen min velger (etter eget valg) å sitte.
monja Skrevet 4. oktober 2007 #13 Skrevet 4. oktober 2007 Her har han alltid stått og tissa fra han slutta med bleien da han var 2,5 år gammel. Eneste gangen han sitter er om han er på do for større ærend samtidig. Ikke har det blitt mer søl heller.
Orthia Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 Min er 6,5 og sitter. Hvis han er ute og må stå, blir det sort sett skvetter på bukse og ben.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #15 Skrevet 4. oktober 2007 Det er faktisk greit at gutter/menn sitter for da for de tøvt blæra skikkelig. Har vært skrevet en del om dette, men orker ikke å lete rundt på nett nå. Feil. "Urolog Per Lundemo ved St. Olavs Hospital forteller at det ikke er mer helsebringende for menn å sitte når de skal tisse, og kan avkrefte påstanden om at menn kan unngå sykdom ved å sitte når de tisser. - Dette er individuelt, noen tømmer blæra best når de sitter, mens andre tømmer den best når de står, forteller Lundemo. " http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.895975
Nigo-san Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 5. oktober 2007 *leser interessert om forskjellige former for do-gåing* Konklusjonen må vel bli noe sånt som at alt er normalt. Om de nå sitter eller står, så finner de ut hva som passer for seg selv. Når det gjelder søl på do, så kommer man vel ikke helt utenom det uansett. Jeg synes ihvertfall ikke det er mer søl med Minsten nå enn det var før. Men min venninne hadde det verre med sine to gutter (10 og 12)- der så det virkelig ikke ut etter at de hadde brukt doen, og det måtte vaskes annenhver dag. Til slutt sprakk hun, og brølte ut hvordan det var muuuulig å bomme noe så grassat hver eneste gang de tisset? "Jamen mamma, jeg gidder ikke holde tissen- for da må jeg jo vaske hendene etterpå..."
Helen Skrevet 5. oktober 2007 #17 Skrevet 5. oktober 2007 "Jamen mamma, jeg gidder ikke holde tissen- for da må jeg jo vaske hendene etterpå..."
Gjest lillebøll Skrevet 5. oktober 2007 #18 Skrevet 5. oktober 2007 Min begynte å stå å tisse med engang, men han hadde en større bror som ikke kunne fatte at han skulle sitte. Så får ikke å bli mobbet har han stått hele tiden. Men vi har sånn skammel da. Han var vel 1 1/2 når han begynte å fatte interesse for doen. Største mann står og å tisser. Når han begynte med det husker jeg ikke, men han så sin far stå så han satt ikke lenge.
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #19 Skrevet 7. oktober 2007 Min 3-åring står og tisser, tørker seg og vasker hendene etterpå. Det er vanskelig for han å sette opp barnedoringen, og så klatre opp på doringen. Klarer ikke sette seg på den alene. Lett å stå. Han klarer såvidt å vippe luren over doskåla, og det blir ikke noe søl. Blir vel mer søl for de som er større, og må sikte en halv meter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå