Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel det meste.

Hva mener du er definisjonen på en god venn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et menneske som bryr seg om meg for min skyld, ikke for å oppnå noe med sin omsorg.

Et menneske som ikke lesser meg ned med syting.

Et menneske som ikke alltid må trekke paralleller til sine egne opplevelser bare jeg åpner munnen.

Et menneske som støtter meg i vanskelige tider.

Et menneske som vil dele sine sorger og gleder med meg, og setter pris på at jeg gjør det samme.

Et menneske som vil meg godt.

Et menneske jeg kommuniserer godt med.

Et menneske jeg kan stole på.

Skrevet

På ungdomsskolen hadde vi ett "ordtak":

En venn er en som kjenner alle mine feil og mangler, men som likevel er glad i meg.
Skrevet

Åh. Jeg blir gjerne lesset ned med syting og klaging, og gir igjen med samme mynt - hvor skulle jeg ellers få ut mine frustrasjoner, om ikke hos mine beste venner?

For meg forskjellen mellom gode venner og nære venner, at førstnevnte kjenner meg, mens sistnevnte kjenner og forstår meg. og at vi ikke er redde for å be hverandre om hjelp, eller være menneskelige rundt hverandre. vi er ikke hverandres klara klok, men vi hjelper hverandre likevel.

så lenge vi forstår hverandre, kommer egentlig resten av seg selv. men så har jeg de beste vennene i verden :kose:

Skrevet (endret)
Et menneske som ikke alltid må trekke paralleller til sine egne opplevelser bare jeg åpner munnen.

Skal innrømme at jeg har syndet her.- Men til mitt forsvar så må jeg si at det ofte er for å si at "jeg har vært i samme situasjon som deg og derfor forstår jeg deg godt". Altså en form for trøst.

Ellers er jeg enig i alle punktene til gjest.

Å gi og ta, og være til gjensidig hygge og nytte, er viktig i et vennskap. Man skal ikke gå rundt med metermål, men at det jevner seg ut på sikt.

Å være lojal, støtte den andre uansett hva som skjer, er også viktig.

Endret av hjertesukka
Gjest milkyway
Skrevet

noen du kan prate med alt om, samtidig avogtil holde kjeft sammen med, uten at det blir pinlig.

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

De personene som jeg kan si akkurat det som faller meg inn i hodet akkurat der og da (og det er mye rart!!!), uten at de ser rart på meg eller latterliggjør meg på noen som helst måte!

Edit:

Må bare legge til at de kan gjøre det samme til meg også da ;)

Endret av Wolfmoon
Skrevet

Kan man slippe en fis uten å bli flau, da er h*n en god venn.

Skrevet
Et menneske som bryr seg om meg for min skyld, ikke for å oppnå noe med sin omsorg.

Et menneske som støtter meg i vanskelige tider.

Et menneske som vil dele sine sorger og gleder med meg, og setter pris på at jeg gjør det samme.

Et menneske som vil meg godt.

Et menneske jeg kommuniserer godt med.

Et menneske jeg kan stole på.

Enig.

Skrevet
Et menneske som ikke lesser meg ned med syting.

Haha - jeg leste denne heelt feil! Trodde det var sy-ting - altså ting som skulle lappes eller gardiner som skulle legges opp etc...

Etter å ha ledd ferdig av meg seg selv: Å bli overlesset med sy-ting er jeg glad for å slippe. Men venninners syting er det alltid tid til :)

For øvrig er min definisjon på en god venn en som umiddelbart dukker opp når de skjønner at noe er galt.

Skrevet

huff ja jeg har vært utfor både sinnsykt dårlige venner og de som jeg nå har som er GODE venner. tror det tar år før man virkelig finner ut at en venn er en god venn eller dårlig venn. vi mennesker har en tendens til å tro det beste i folk, men så tråkker vi i salaten og får ofte bevist det motsatte. jeg har hatt en venn som ofte ville kontrollere meg. ville være med meg når det passet henne, tolererte ikke at jeg var med en som var henne kamerat osv...men er jo ikke det som er poenget mitt.

her er en sitat på en god venn (denne liker jeg godt): En god venn vil utvikle din karakter, lede din sjel mot lyset og utfordre ditt hjerte til å elske på en enda større måte.

jeg er enig med alle punkter som hun som svarte først skrev (husker ikke nicket i farten:-). men jeg mener at syting er en del av et vennskap. ikke at man skal bli lasset ned med masse problemer hele tiden man at man stiller opp er så sinnsykt viktig!jeg har selv vært gjennom en skikkelig tøff periode her i livet og den har vart over 2-3 år nå.jeg har snakket MYE med mine venner og de har alltid stilt opp for meg uansett!de trøster meg og er der for meg 24-7.dette er så viktig!!dette er noe av grunnen til at vi har venner. noen vil kan dele sorger og gleder med. vi mennesker har ofte mer sorger enn gleder og trenger å få lettet på byrdene vi bærer....så et vennskap er mye gleder (forhåpentligvis) og hjelpe deg gjennom tunge tider og ut av mørket og inn i lyset!Er også enig i det at med en ekte venn skal man kunne si akkurat hva som faller enn inn og SLIPPE EN FJERT;-) HEHE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...