Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Je er invitert med på date til en jubileumsmiddag på Shippingklubben i Oslo, av en som jeg har datet fast i 4 måneder nå. Vi har kommet svært nær hverandre, og har begynt så smått å snakke om å flytte sammen over jul en gang... Han har en god jobb, og et respektert navn i sin bransje, og nå er jeg dritredd for å "dumme ham ut" på denne jubileumsmiddagen. Han hører til et forholdsvis konservativt og formelt miljø - det gjør ikke jeg. Han jobber med shipping - jeg er jordmor - kan det bli mer forskjellig??? Anyway: Please hjelp meg: Invitasjonen sier "Antrekk: Mørk dress/smoking".....????????????????..... Hva i huleste drar jeg på meg da???? Er flink til å kle meg til vanlig ( håper & tror jeg??), men når det blir spesifisert slik, får jeg angst! Please hjelp meg med gode råd; lang kjole??Cocktailkjole??? HJELP!!!! Håper på gode svar - det er ikke før fredag om en uke, men.... angsten har begynt å komme krypende!!
Gjest s0l Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Du må ihvertfall prøve å slappe av og ikke være så redd for å drite deg ut - ellers er sjansen mye større for at du gjør akkurat det Jeg ville hatt på en pen, fotsid kjole. Enkel og elegant, med passende tilbehør Dette går nok bra, skal du se
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Mørk dress betyr at du kan ha kort eller lang kjole alternativt buksedress. Smoking betyr at det forventes at damene skal ha lang kjole (ikke galla). Ville nok valgt en fotsid, enkel kjole i dette tilfellet.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 hvis dere skal flytte sammen etterhvert og han tilhører dette miljøet hadde jeg gått ut og kjøpt meg en skikk og bruk... Det gjorde jeg og fant mange gode tips, blant annet hva smoking/ mørk dress står for... Da slipper du å stresse med det neste gang, for man m jo håpe at det blir mange slike..... lykke til!!!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Hvorfor ikke spørre ham? Han har kanskje vært på en del selskaper og kjenner miljøet.
Grønt blad Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Kanskje det står noe på skikkogbruk.no? Du kan jo også spørre i Velvære, klær og kosmetikk-forumet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå