Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag mottok jeg en regning hvor forfallsdatoen var for to dager siden. Det er jo ikke min feil at jeg ikke får betalt innen forfallsdato når de ikke klarer sende den ut innen forfall.

Men da jeg logget meg inn i nettbanken for å betale regningen, så så jeg til min forferdelse at jeg har fått en efaktura fra mobilselskapet mitt. Jeg har alltid pleid å få regning i posten, men forrige gang jeg betalte må jeg tydeligvis ha trigget efaktura-tingen, uten at jeg har vært klar over dette selv. Forfallsdatoen for denne regningen var for en uke siden. Jeg har betalt den nå, men får det noen konsekvenser at jeg ikke betalte i tide? Jeg har aldri vært i nærheten av å ikke betale en regning innen forfall før, så jeg er litt svett i henda nå :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av og pust rolig ut, det eneste som KAN skje er at du får en regning i posten der de har lagt på et purregebyr.

Skrevet

Det går nok bra, i verste fall vil du få et lite ekstragebyr på neste regning.

Skrevet

Jeg får ikke noen betalingsanmerkninger eller noe? Ikke noe rett-i-fengsel og/eller brenning i helvete heller? Da får jeg kanskje sove i natt likevel :søvn:

Skrevet

overser du to purringer så kan det gå til innkasso

Gjest lillebøll
Skrevet

Og det skal gå til mange inkassoer før du får betalingsanmerkning.

Skrevet
overser du to purringer så kan det gå til innkasso

Feil - det holder med bare ett inkassovarsel før inkasso. Da har man 14 dagers frist før inkasso iverksettes.

Ingen krav om at noen purringer må ha vært sendt før inkassovarselet.

Skrevet
Feil - det holder med bare ett inkassovarsel før inkasso. Da har man 14 dagers frist før inkasso iverksettes.

Ingen krav om at noen purringer må ha vært sendt før inkassovarselet.

Det går ikke til inkasso før du får inkassovarsel. Og det er det også en tidsfrist på, så du får rikelig anledning til å gjøre opp for deg før det går til inkasso.

Åssen klarte du å trigge e-faktura uten å være klar over det? Du må jo fylle ut et helt lite skjema for å få e-faktura, og du må bekrefte det minst to ganger.

Får du ikke varsel om e-fatkura på mailen din? Det er ganske praktisk. Jeg får mail om at jeg har fått faktura, hvem den er fra, og forfallsdato. Lettvint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...