Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg prøvde å sende videre en mail jeg hadde fått tilsendt. Fikk en slik "Failure notice" mail tilbake med denne beskjeden:

Remote host said: 550 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. We recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail lists. For enrollment instructions, please refer to: http://postmaster.live.com/Services.aspx#JMRPP. For additional information about Microsoft's technical guidelines, please refer to: http://postmaster.live.com/Guidelines.aspx

Dette skjønte jeg ingenting av? Er det at min mailadresse blir misbrukt noe sted, eller hva i huleste er dette for noe??

Og hva gjør jeg for å bli kvitt dette?

Endret av Eføy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke turt å trykke på linkene, siden jeg ikke vet hva dette dreier seg om, og i tilfelle dette også er spam..

Jeg får tilsendt en del spam i løpet av en dag, men har aldri trykket på linkene som kommer. Jeg sjekker også for virus hver dag.

Skrevet (endret)

:klø: Det ser ut som du blir oppfattet som spammer.

Sikker på at du ikke har noe grums på pc'n din ?

Som et ps... Linkene er ok. De er info fra Msn ang Windows Live Hotmail

Endret av Qha
Skrevet

Hm, skjønner ingenting jeg..

Kan jo virke som jeg har noe grums da i såfall. Men hvordan i pokker skal jeg finne ut av det da mon tro? Bruker Norman virusprogram og bruker i tillegg AdAware innimellom.

Vet du hva jeg kan gjøre for noe mer for å finne ut av dette?

Skrevet (endret)

Skulle jo tro du har tingene under kontroll .

Har dessverre ikke noe godt forslag her.

Spørs om du skulle ha prøvd å kontakte Microsoft Norge.

Klikk deg inn på linkene, og les der. Er nyttig info der.Mulig det kan løses på en grei måte

Endret av Qha
Skrevet
Jeg prøvde å sende videre en mail jeg hadde fått tilsendt. Fikk en slik "Failure notice" mail tilbake med denne beskjeden:

Remote host said: 550 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. We recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail lists. For enrollment instructions, please refer to: http://postmaster.live.com/Services.aspx#JMRPP. For additional information about Microsoft's technical guidelines, please refer to: http://postmaster.live.com/Guidelines.aspx

Dette skjønte jeg ingenting av? Er det at min mailadresse blir misbrukt noe sted, eller hva i huleste er dette for noe??

Nope. Som du ser, er hele meldingen noe som "remote host" sa til

enten din e-postklient eller mailserveren til din internettleverandør. "550" betyr at meldingen ble avvist, og resten av teksten er en forklaring til avsender.

Problemet her er at e-posten ble avvist av e-postserveren til Microsofts Live-tjeneste, fordi IP-adressen e-posten ble sendt fra, er svartelistet. Det er sannsynligvis ikke DIN IP-adresse som er problemet, men adressen til internettleverandøren eller evt. organisasjonen du videresendte e-posten fra.

Satt du hjemme eller et annet sted da dette skjedde?

(Ang. linkene, så tilhører alle "live.com"-sidee Microsoft, og man kan sikkert si mye rart om dem, men spamming eller virusspredning driver de ikke med. Linkene er trygge.)

Gjest Nedfall
Skrevet
Problemet her er at e-posten ble avvist av e-postserveren til Microsofts Live-tjeneste, fordi IP-adressen e-posten ble sendt fra, er svartelistet. Det er sannsynligvis ikke DIN IP-adresse som er problemet, men adressen til internettleverandøren eller evt. organisasjonen du videresendte e-posten fra.

Det kan være den IPadressen hun har fått tildelt akkurat nå, av sin nettleverandør, tidligere ble brukt til å sende ut spam.

Det kan ha vert sendt ut med overlegg, eller mer sannsynlig, uten den tidligere brukerens viten.

En eller annen trojan lurt inn på en PC kan for eksempel brukes til masseutsendelse av spam, uten særlig risiko for den som setter igang dritten..

Skrevet

Jeg satt hjemme og skrev mailen ja. Om det har noe å si, så er det en yahoo-mail jeg har.

Er det ikke sånn at man har en fast IP-adresse? For den har vi da i såfall hatt i over et år.

Jeg forsøkte forresten å sende nok en mail etter at jeg fikk feilmeldingen, og da gikk det helt fint å sende..

Gjest Nedfall
Skrevet
Jeg satt hjemme og skrev mailen ja. Om det har noe å si, så er det en yahoo-mail jeg har.

Er det ikke sånn at man har en fast IP-adresse? For den har vi da i såfall hatt i over et år.

Du kan jo følge litt med her, og se om den forandrer seg i løpet av en måned (det vil jeg tro den gjør). Så vidt jeg vet har alle leverandører en "lease time", etter denne perioden er slutt, får man en ny adresse. Lengden på lease time kan variere endel fra ISP til ISP..

Jeg forsøkte forresten å sende nok en mail etter at jeg fikk feilmeldingen, og da gikk det helt fint å sende..

Men til en annen mottaker ?

Uansett, bruker du webmail er det vel ikke din lokale IPadresse som er avgjørende..

Skrevet

Den andre mailen sendte jeg til en av de jeg første gang fikk feilmelding på. Denne gangen kom den tydeligvis frem. Fikk i hvertfall ingen feilmelding. Jeg sendte mailen fra Outlook, men det er som nevnt en yahoo-mail jeg bruker.

Men ok, så da vil dette endre seg etterhvert, siden ip-adressene endres da? Skal uansett følge med.

(som du skjønner så aner jeg ikke noe om hva som er avgjørende her.. :sjenert: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...