Gjest matlei Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 har 2x400 gram kjøttdeig i kjøleskapet som jeg vil bruke innen helga. men jeg aner ikke hva jeg skal lage. følgende vil jeg ikke ha: kjøttkaker taco lasagne pizza gryterett pasta hva annet kan jeg lage av kjøttdeig?
Bokormen Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Hva med en pai? Eller iranske kjøttboller? De er utrolig gode! Ta en pakke kjøttdeig, bland inn ett egg, innmaten fra en tørr loffeskive i små biter, litt chilli, noen olivener med paprika i midten som du finhakker (jeg bruker i underkant av ett lite glass), litt fersk timian (evt tørket), litt finhakket løk, og form i små kaker som du steker. Når alle er stekt, heller du over hermetiske tomater, og gjerne mer timian. Trenger ikke salte, da olivenene er salte nok. Server med ris Endret 3. oktober 2007 av Bokormen
Gjest lissi32 Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Mousaka. Om du ikke føler det går under lasagne? Spaghetti og kjøttdeig?
brumma* Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Dobbelpost. Endret 3. oktober 2007 av brumma*
brumma* Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg pleier å bruke Matprat som inspirasjonskilde når jeg har en spesiell ingrediens jeg skal bruke. Se her for mange idéer som involverer kjøttdeig! Jeg er veldig glad i empanadas og fylt paprika.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Kjøtt med tomater i ovnen: Dette er en rett fra midtøsten, men veldig enkel og god! Bland kjøttdeig med litt løk, chili og persille. Krydre med paprikapulver, salt og chilipulver. Press ut til en stor flat kake og og brun lett på undersiden i stekepanne. Den kan presses opp etter kantene i pannen, for den trekker seg veldig sammen når den varmes. Legg på tomater i skiver til det dekker hele overflaten, alternativt hakkede eller hele hermetiske tomater, og salte og pepre. Sett i ovnen til gjennomstekt. Serveres med ris/pommes frites/grønn salat/pitabrød. NB! Dersom du ikke har alle ingrediensene gjør det ingenting, dette er som sagt en enkel rett og kan individualiseres veldig.
Aurela Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 (endret) fylt paprika. Akkurat det jeg tenkte på.. Dette er sånn vi gjør det, ganske enkelt:Brun kjøøtdeigStek sopp og løkBland sammenHa i tomatpurrePutt blandingen oppi paprikane (som er delt i to) og dekk med ost Dette stekes i ovnen, en liten stund, slik at osten smelter og paprikan blir myk og saftig.. Liker rød paprika best til dette, men smak og behag Serveres med ris og salat om du vil Endret 4. oktober 2007 av jente89
Gjest Mea Culpa Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Bakt potet med kjøttsaus er veldig godt. Eller empanadas. Endret 5. oktober 2007 av Mea Culpa
prinsessa Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 Hjemmelagde burgere med stekte potetbåter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå