Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert helt feil å poste denne her, men fant ikke ut hvor den passet...

Min samboer har fått hjerteinfarkt i natt :( han er jo bare i 30årene, er helt fra meg. Alt skjedde så fort, men ting er stabilt nå da! Det jeg egentlig lurer på er om noen vet hva man har krav opå av støtte osv.

Han ble sendt med ambulansefly til en annen by med bedre kompetanse på hjerte. Jeg fik tilbud om å bli med ham, men pga barnet kunen jeg ikke bare dra sånn på sparken uten å få med meg litt ting og tang, og måtte sende han alene med flyet.

jeg klarer ikke å gå her alene hjemme, vil reise og være der sammens med ham. Må jeg dekke flybilleten og opphold selv, har man krav på å få refundert det?? Klarer ikke finen svaret på NAVs sider....

Håper noen kan hjelpe...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Ta kontakt med forsikringskontoret ditt. Om Dere har ulykkesforsikring.

Skrevet

Hjerteinfarkt vil nok desverre ikke bli regnet som en ulykke av forsikringsselskapet.

Han får jo selv dekket sykepenger av arbeidsgiver/NAV. Hør med ditt lokale NAV kontor om de kan være villige til å dekke deler av reisen i og med at han er flyttet til et annet sykehus. Desverre er ikke dette noe som i utgangspunktet dekkes.

Sjekk alle forsikringene deres, har dere sykdomsforsikring, helseforsikring eller uføreforsikring? Disse selskapene bør kontaktes.

Sjekk også om dere er dekket av slike forsikringer gjennom foreninger eller arbeidsgiver.

Trist å høre dette her. Jeg ønsker dere lykke til på alle mulige måter! :klem1:

Skrevet
Sikkert helt feil å poste denne her, men fant ikke ut hvor den passet...

Min samboer har fått hjerteinfarkt i natt :( han er jo bare i 30årene, er helt fra meg. Alt skjedde så fort, men ting er stabilt nå da! Det jeg egentlig lurer på er om noen vet hva man har krav opå av støtte osv.

Han ble sendt med ambulansefly til en annen by med bedre kompetanse på hjerte. Jeg fik tilbud om å bli med ham, men pga barnet kunen jeg ikke bare dra sånn på sparken uten å få med meg litt ting og tang, og måtte sende han alene med flyet.

jeg klarer ikke å gå her alene hjemme, vil reise og være der sammens med ham. Må jeg dekke flybilleten og opphold selv, har man krav på å få refundert det?? Klarer ikke finen svaret på NAVs sider....

Håper noen kan hjelpe...

Jeg fikk tilbud om å være med ambulaseflyet,men rakk ikke frem.Dette tilbudet fikk jeg pga det var kritisk. På veg hjem fikk jeg ikke det tilbudet pga da hadde han følge av lege.

Jeg fikk velferdspermisjon fra jobben med lønn. (vel en uke ca) jeg ble senere sykemeldt. han fikk sine sykepenger. Pga situasjonen måtte jeg være på sykehuset,men måtte betale hotell selv+mat.

Heldigvis så hadde vi forsikring som slettet noen lån for oss ved en sånn kritisk situasjon. Det er ikke noen ordning som dekker reiser/opphold/mat når det gjelder ektefelle. Kun barn under 18 år.

Nå skulle det bøi mye komplikasjoner for han, så utgiftene steg. Det ble så mye at jeg kunne få trekke fra på skatten ved fjorårets selvangivelse. ommer utgiftene over 9100 så får du fradrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...