Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2003 #1 Skrevet 5. april 2003 Har litt spesiall hud på magen.. litt tynn kanskje? får fort røde horisontale streker hvis jeg sitter litt.. av "valkene" altså. (men jeg er tynn) Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? En krem som kan gjøre huden "tykkere" eller noe? Hm.. vanskelig å forklare, men kanskje noen forstår? :D
Gjest Hulderjenta Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 Sånne striper er ikke noe å bry seg om, og i alle fall ikke noe å gjøre med! Det har ingenting med tykkelsen på huden eller "rar" hud å gjøre, det er bare helt normale trykkmerker. Du får røde trykkmerker på huden alle steder på kroppen når hudområdet utsettes for trykk! Skal forklare hvorfor: Blodsirkulasjonen er frisk og fin i alt vev og dermed også i huden, men når du klemmer av sirkulasjonen litt, så hemmes blodtilførselen slik at huden blir hvitere. Se for deg en hånd eller et kinn som presses mot en vindusrute, da blir man hvit. Dette kalles iskemi på fagspråket; iskemi = nedsatt blodtilførsel til et vev. Når trykket opphører, øker blodtilførselen til mer enn normalt en liten stund, for å kompnsere for den dårlige blodtilførselen mens trykket pågikk. Derfor blir huden rød. Så når du sitter sånn at magen blir "valkete", blir det press emllom valkene som gjør at blodtilførselen blir nedsatt. Når du reiser deg opp igjen forsvinner valkene og dermed trykket, og du får røde striper som forsvinner igjen etter en stund. Så slapp helt av du!! :stortsmil:
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 men hos meg er de så tydelige... :cry: Og eneste tiden magen min er fin på er om morgenen.. Men ja, du har jo rett!! Får nok leve med det:)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. april 2003 #4 Skrevet 6. april 2003 Men ett tips er å pleie huden på magen like godt som du gjør med resten av kroppen, gi magen en omgang med bodypeeling en gang i blant og husk bodylotion hver dag så du holder huden smidig og myk. Minnie
Medinilla Magnifica Skrevet 7. april 2003 #5 Skrevet 7. april 2003 Rett deg opp i ryggen da du sitter. Da får du bedre holdning i samme slengen :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå