Gjest Gjest_Kaia_* Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Hva tar dere med i annonsen i avisen om at dere skal gifte dere. Bare sånn: Kaia og Thomas gifter seg da og da i den kirken....?
*Tausa* Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Det vanlige i mine barndomstrakter er: Kaia og Thomas gifter seg *dato* i *** kirke. Sted for dagen: *stedet for festen* Jeg regner med at vi også ender opp med noe sånt. Hvis vi vil ha det i avisen. Jeg ble litt betenkt da jeg så denne artikkelen http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article521140.ece At noen finner på sånt!
*Tausa* Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Stedet for festen skrives slik at folk som ikke skal på festen, kan komme med gaver dit, hvis det var uklart.
Gjest Gjest_Kaia_* Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Det vanlige i mine barndomstrakter er: Kaia og Thomas gifter seg *dato* i *** kirke. Sted for dagen: *stedet for festen* Jeg regner med at vi også ender opp med noe sånt. Hvis vi vil ha det i avisen. Jeg ble litt betenkt da jeg så denne artikkelen http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article521140.ece At noen finner på sånt! Ja det der har jeg hørt om før, at hvis man sier hvor festen skal være bryter folk seg inn i lokalet og tar utstyr (musikkanlegg, pc), gaver (hvis det ligger over natten, noe vi ikke skal) etc
Gjest Gjest_Kaia_* Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Stedet for festen skrives slik at folk som ikke skal på festen, kan komme med gaver dit, hvis det var uklart. De som har lyst til å levere gaver leverer til våre foreldre så det går greit egentlig....
Arkana Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Vi skrev: "Vi gifter oss i Xxx, dato. Arkana (hjemby1) og Arkanamannen (hjemby2)". (Vi kommer fra ulike byerog bor nå i en helt annen by, så vi syntes det var litt fint å vise gamle kjente som vi ikke har kontakt med lenger hvor vi bor nå og hvor partneren vår kommer fra.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article521140.ece At noen finner på sånt! Nettopp derfor skrev vi ikke sted for festen i avisen. Vi skrev kun: dato (øverst i avisen for alle den dagen) ""Brud" og "brudgom" gifter seg i NN Kirke kl 14." Vi har heldigvis alarm hjemme. Hadde vi ikke hatt det vet jeg ikke om jeg ville hatt kunngjøring i avisen i forkant i det hele tatt. Da ville vi heller satt inn i ettertid om "Ekteskap inngått".
Gjest nextlife Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Hva tar dere med i annonsen i avisen om at dere skal gifte dere. Bare sånn: Kaia og Thomas gifter seg da og da i den kirken....? Vi skrev slik : Vi gifter oss i NN kirke lørdag __/__-__ Dagen feires på _________(festlokale) NN og NN, hjemby Dette med å unngå innbrudd løste seg for det første med at det er alrm på lokale, og for det andre at ingen gaver eller andre verdisaker ble satt i lokale før den dagen bryllupet var.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 [quote name='nextlife' date='03.10.2007 (14:31) ' Dette med å unngå innbrudd løste seg for det første med at det er alrm på lokale, og for det andre at ingen gaver eller andre verdisaker ble satt i lokale før den dagen bryllupet var.
Gjest nextlife Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 [quote name='nextlife' date='03.10.2007 (14:31) ' Dette med å unngå innbrudd løste seg for det første med at det er alrm på lokale, og for det andre at ingen gaver eller andre verdisaker ble satt i lokale før den dagen bryllupet var. Det er ikke kun snakk om innbrudd i selskapslokalet, men innbrudd i brudeparets hjem. Okei. misforstod den litt, da. Hvis her var noen potensielle tyver regner jeg med de ble skremt av de 7 bilene og campingvogna som sto i oppkjørselen. Vi var 12 i huset, 4 i campingvogna, og bryllupsforberedelser pågikk nærmest døgnkontinuerlig så det løste seg vel sav seg selv da
minemor Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Vi skrev d samme som i invitasjonene.. Vi hadde så lyst, men skulle vi tørre? Men så en dag kom Minemor til å spørre: "mannen vil du være min? "Dersom du sier ja, vil jeg alltid være din. Derfor kan dere nok forstå, at der til ..... kirke må. For det er her, kl 14, at vielsen mellom etternavn og etternavn skal stå. Når to hjerte banker i samme takt, og presten sin hånd på verket lagt, må dere hjelpe til med å feste, så denne dagen blir en av Minemor og mannens beste. Fikk sååå mange positive tilbakemld på denne;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå