*MEDUSA* Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Hei. Jeg har hatt en "møljeklivia" i mange år, og nå har den fått noen ekle hvite dotter over hele seg:( Noen som vet råd for det?? Jeg har sett dette på en plante i et hus jeg bodde i tidligere men da klastet jeg bare planten, men denne vil jeg ikke kaste... Alle råd mottas med takk
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 det høres ut som om du har ulllus på planten din, du kan gå på et litt bedre hagesenter og spørre om de har noe som tar det, men jeg har alltid kastet ting med ullus så jeg vet ikke om det finnes noe som er effektivt. Jeg hadde nok satt planten for seg selv i et rom en stund slik at den i alle fall ikke smitter de andre plantene dine. Du kan prøve å vaske bladene med grønnsåpevann, men da må du være grundig. i tilegg hadde jeg nok vannet med vann med litt salmiak. salmiakken er ikke skadelig for planten, med mange skadedyr liker ikke smaken... du kn jo prøve å se, og ikke være fristet til å frisk melde den for tidlig, selv om dyrene er borte, kan det være egg osv i jorda, så la den stå alene en stund før du tar den "frem2 igjen.. lykke til
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Ta en titt her. Du finner garantert flere sider om du googler.
*MEDUSA* Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2007 ja se der ja, tusen takk begge to:) Men de hørtes ganske ekkle ut de krypa, så spørs om jeg ikke bare må ta avskjed med den :gråte:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå