Gjest bekymret Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har en liten kul på kjevebenet som er litt øm . Den er ikke synlig , men kan kjenne den hvis jeg tar på den . Noen som vet om dette kan være farlig ? Det kan vel ikke være kreft på akkurat det stedet ?
Gjest bekymret Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Ja , den har vært der kanskje i 2 måneder nå .
Mirabella76 Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Eg har rett og slett ikkje peiling. Men eg har høyrt at ein kul som sit fast til underlaget, kan vera vondarta. Og spesielt viss den gradvis veks og blir større. Mens ein kul som ikkje sit fast til underlaget og som er bevegelig, vanlegvis er ufarlig. Endret 2. oktober 2007 av Mirabella76
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har det også. Det er en lymfeknute. Det er det sikkert hos deg og, men spør legen din neste gang du er der for å bli beroliget. Vi har lymfeknuter langs kanten der, og de kan bli ømme og store om man har en liten irritasjon i kroppeen. Hos meg kjenner jeg den hele tiden, men øm bli den bare om jeg har en infeksjon. Jeg har også en innunder kjevekanten på andre siden som er likedan. Og ja, når de er ømme så går det fortere over om jeg ikke kjenner på dem hele tiden. Selv om det er vanskelig å la vær..
Gjest bekymret Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har det også. Det er en lymfeknute. Det er det sikkert hos deg og, men spør legen din neste gang du er der for å bli beroliget. Vi har lymfeknuter langs kanten der, og de kan bli ømme og store om man har en liten irritasjon i kroppeen. Hos meg kjenner jeg den hele tiden, men øm bli den bare om jeg har en infeksjon. Jeg har også en innunder kjevekanten på andre siden som er likedan. Og ja, når de er ømme så går det fortere over om jeg ikke kjenner på dem hele tiden. Selv om det er vanskelig å la vær.. Ja , burde kanskje ha sagt at den ligger på oversiden av kjevebenet , mer på kinnet liksom , eller den ligger på kjevebenet på kinnet Er det der din er ? visste ikke at vi hadde lymfeknuter der , men så er ikke jeg spesialist i anatomi heller da . LEste på nettdoktor at alle nye kuler skal undersøkes , så da blir det vel legen neste da *sukk
Gjest nextlife Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har en liten kul på kjevebenet som er litt øm . Den er ikke synlig , men kan kjenne den hvis jeg tar på den . Noen som vet om dette kan være farlig ? Det kan vel ikke være kreft på akkurat det stedet ? Høres litt ut som noe jeg hadde en gang, i tillegg til å være trykkøm var det vondt rundt den. Mota meg opp å gikk til legen, han sendte meg videre til tannlegen. Etter røntgen og kjevespeialist var involvert viste det seg å være rota på ei visdomstann som var så lang at den lå rundt kjevebenet, og var blitt betent. En enkel liten operasjon så var jeg kvitt dette problemet. Ønsker deg lykke til, ta snarest kontakt med legen din for å få dette utredet
Gjest Blondie65 Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg hadde en bevegelig ekkel en på kinnet en gang. Fikk helt panikk og kjente og følte på den støtt. Så gikk jeg til legen som beroliget meg og sa at dette var en fett klump som sikkert gikk over av seg selv. Noe den gjorde - DAGEN ETTER. Min egen angst og panikk hadde forverret problemet. Konklusjon: gå til legen og få det undersøkt så slipper du unødig angst. Er det farlig ja så er det greit å bli kvitt det, er det ufarlig er det greit å bi kvitt angsten. Så avgårde til doktoren.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Ja , burde kanskje ha sagt at den ligger på oversiden av kjevebenet , mer på kinnet liksom , eller den ligger på kjevebenet på kinnet Er det der din er ? visste ikke at vi hadde lymfeknuter der , men så er ikke jeg spesialist i anatomi heller da . LEste på nettdoktor at alle nye kuler skal undersøkes , så da blir det vel legen neste da *sukk Ja, den lå ikke under kjevebeinet, men på siden opp mot kinnet ja. Rett foran tyggemuskelen du kjenner foran øret når du biter sammen tennene. Uff, vanskelig å forklare..
Gjest gena Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Ja, den lå ikke under kjevebeinet, men på siden opp mot kinnet ja. Rett foran tyggemuskelen du kjenner foran øret når du biter sammen tennene. Uff, vanskelig å forklare.. Jeg har en også. Legen sa at den ikke var farlig. Jeg har hatt den siden januar, tror jeg.
Gjest lissi32 Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 fettkul? Underjordisk kvise? De er veldig ømme. Fettkuler skal ikke kjennes så godt.
Bokormen Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg ville ikke bekymret meg så mye, det kan være en fettkul, en lymfekjertel, du kan til og med kjenne festet til en av tyggemusklene om du kjenner godt nok etter! Men jeg ville tatt en tur til legen for å få sjekket det ut, om jeg var bekymret, mye bedre det enn å uroe seg unødig
Gjest Gjest_katte_* Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Jeg hadde en bevegelig ekkel en på kinnet en gang. Fikk helt panikk og kjente og følte på den støtt. Så gikk jeg til legen som beroliget meg og sa at dette var en fett klump som sikkert gikk over av seg selv. Noe den gjorde - DAGEN ETTER. Min egen angst og panikk hadde forverret problemet. Konklusjon: gå til legen og få det undersøkt så slipper du unødig angst. Er det farlig ja så er det greit å bli kvitt det, er det ufarlig er det greit å bi kvitt angsten. Så avgårde til doktoren. e har også en slik kul der som du beskriver den, har du funnet ut hva det er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå