Lilli1979 Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Vi har ikke tørketrommel så alt nyvaska tøy blir hengt til tørk på tørkestativ.. problemet er at alle plaggene får merker i seg etter "trådene" på stativet....sånne skarpe, rette streker liksom... og jeg er ikke så himla glad i å stryke at jeg gidder å niii-glatte på t-skjorter og gensere. Hva gjør dere andre? Får dere ikke slike merker eller stryker dere i flere timer per uke? (Henger skjorter og jakker på kleshengere altså, men vil ikke henge genserne - de blir så lange og slaskete av det...)
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Vi har ikke tørketrommel så alt nyvaska tøy blir hengt til tørk på tørkestativ.. problemet er at alle plaggene får merker i seg etter "trådene" på stativet....sånne skarpe, rette streker liksom... og jeg er ikke så himla glad i å stryke at jeg gidder å niii-glatte på t-skjorter og gensere. Hva gjør dere andre? Får dere ikke slike merker eller stryker dere i flere timer per uke? (Henger skjorter og jakker på kleshengere altså, men vil ikke henge genserne - de blir så lange og slaskete av det...) gør det på samme måten og det har jeg gjort i alle år. Ikke la de henge på altfor varmt rom. Ikke la de henge i dager.....jeg har alltid mitt på terassen.
Gjest sylvi Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg får også merker på klærna etter klessnorer. Men jeg stryker ikke klær i flere timer. De klærna jeg ikke vil dette skal skje med bare legger jeg over mange snorer, de ligger flatt oppå snorene hvis du skjønner hva jeg mener. Blir det trangt om plassen så legger jeg bare disse klærna oppå snorene selv om det henger klær på de fra før.
Gjest Gjestepus Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Som sagt, ikke tørk i alt for varmt rom og *host* ikke la det henge i flere dager, ta det ned når det er skaptørt.
Amalie_85 Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 I stedet for det som er "normal" måte å henge opp klær på bretter jeg dem i sømmen så det er sømmen som tar støyten og da vises det nesten ikke
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 I stedet for det som er "normal" måte å henge opp klær på bretter jeg dem i sømmen så det er sømmen som tar støyten og da vises det nesten ikke Hm.. bra tips. Jeg pleier alltid å henge dem etter den aller nederste kanten på plagget, dvs bretter ikke hele plagget over snora (50% av plagget på begge sider), men det er kanskje det normale også ?
Ugla Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Henger alle t-skjorter, bluser o.l. på kleshenger. Gensere bruker jeg å tørke "flatt" (på et håndkle på baderoms-gulvet, som har varmekabler), event. legger et håndkle over tørkesnora, for å unngå merke av snora.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg bruker klesklyper på tørkestativ inne også jeg da... da regulerer jeg hvor kanten skal komme selv...
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Oj.. Jeg tørker alle klærne mine på stativ og har sjelden lagt merke til disse merkene, kanskje jeg bare er heldig..
Aurela Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har en del topper (litt som tunikar) som har en søm under puppene, henger sånn at "klessnormerke" kommer sånne steder, og klærene jeg vet får stygge merker tørker jeg helts liggende (over mange klessnorer og ikke den ene) om det er plass
Kayli Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg bruker klesklyper på tørkestativ inne også jeg da... da regulerer jeg hvor kanten skal komme selv... Jeg også.
Gjest Elize Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har et problem som går litt på det samme. Jeg stryker en del klær og bretter de rett etterpå. Men når jeg skal bruke de ser jeg at noen av plagene har fått en strek midt i, akkurat der jeg har brettet de. Hvordan kan jeg unngå dette?
Malama Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Kanskje ikke brette før det er blitt kaldt? Jeg merker disse "snorstrekene" på enkelte plagg, og er de irriterende nok, så henger jeg det opp på en annen måte neste gang, men jeg stryker minimalt, så... vi lever med det. Bruker gjerne kleskluper, så blir det lite brett, bare et "klypemerke" som jeg gjerne setter i sømmen eller noe slik at det ikke synes så mye. Om man vil unngå merker, så er det nok stryking som teller, men jeg stryker rett og slett ikke t-skjorter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå