Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 hvis en orkide mister blomstene sine, må jeg hive den da, eller blomstrer den opp igjen? har to, begge har fått samme pleie og står i samme rom. den ene er utrolig flott og se på, mens den andre visnet..hehe...noen som har peiling på orkideer?
Gjest s.n Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Orkideer kommer igjen, så ikke kast den. Ikke gi den vann i 2 uker, da tror den at den dør, og når den så får vann igjen, så henter den seg opp, og kommer med nye skudd. Vann den en gang i uken. Sett den under kranen og la den bli skikkelig våt, for så å la den renne godt av seg. Orkideer liker vann, men de liker ikke å stå 'våte på bena'.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 takk for svar! Da har jeg lært noe nytt også=)
Amanlis Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Du må ha tålmodighet, det kan ta lang tid før den kommer tilbake.
Mistyen Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Min blomstrer igjen nå, etter halvannet år i "dvale". Jeg satt den bort og glemte den, mannen skvettet litt vann på den da han husket på det. Og plutselig kom den med nye skudd, gitt
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 hehe...for noen rare blomster..vel, jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet en stund da...fikk de med svigermor skjønner dere, så jeg vil gjerne kunne klare og la noe vokse=) men bregner..hvor ofte skal de ha vann?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå