Gå til innhold

Suttekatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene katta mi ødelegger pelsen på den andre. Hun lager seg store klumper i pelsen og ligger og sutter på de. Den som blir sutta på ser ikke ut til å plages nevneverdig av det, men pelsen blir jo så stygg! Jeg har prøvd å dra henne unna. Hun kryper sakte men sikkert tilbake, men etter ei stund gir hun seg. Men jeg har har liten kontroll på hva de gjør om natta... det er stadig vekk klumper i pelsen om morran. Det er spesielt i halskroken og rett bak forbeina, steder det er vanskelig for katta å vaske selv.

Det er jo bra at de er så gode venner, og det er søtt å se på, men jeg må klippe katta om hun ikke slutter. Det er ei langhåra katt, og jeg børster henne jevnlig, men det er vanskelig med disse klumpene hun får.

De har gått sammen med mora til de var 16 uker gamle, så de er ikke tatt for tidlig. Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suttingen kan være der heeeele livet...

Har en voksen katt som sutter på labben sin når hun koser seg og ei venninne med en kastrert mons på 9år som sutter på øreflippene til eierne når han blir kost med :)

Tror bare at det er noen katter som rett og slett ikke gir opp suttingen, og dem gjør det jo for at dem koser seg, så man må jo ikke lære dem at det er galt.. Men dumt at det går utover pelsen på den andre da...

Du kan jo høre på en dyrebutikk om dem har no middel du kan ha i pelsen hennes som gjør at den ikke klumper seg så fort... Har hørt at det er noe man kan ha i... et pulver så vidt jeg vet.. Kan jo også hende den andre ikke liker smaken på pulveret og gir seg litt :)

Lykke til :)

Gjest vimselot
Skrevet

Prøv å gi katten en ullgenser.. Hold de fra hverandre par netter eller flere, og se om ikke den lar pelsen på den andre katten være i fred og heller holder seg til ullgenseren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...