Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg liker å brodere korssting, men synes ikke at det helt passer på bordet i en ganske moderne stue hos en på 29 Det er greit med jule- og påskebroderier til sine tider, men ellers synes jeg broderte duker ser litt malplassert ut på bordet mitt. Tar jeg feil? Noen som har noe å anbefale om jeg tar feil? Nettbutikker som fører noe annet enn duker med blomstre og fugler - eller enkeltmønstre som kan passe? Fargene i stuen min går mest i avdempet ganske mørk rød og offwhite, med innslag av lyst tre. Og hauger med barneleker. Hadde vært litt gøy å ha noe pent jeg selv har lagd på bordet mitt, og ikke gi det bort hver gang
Mie Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Du tar ikke mer feil enn hva din egen smak tilsier. En duk er jo uansett ikke et varig inngrep i stuen, men noe du kan ha fremme iblant når du føler for det. Ser stadig i f.eks Elle Interiør at man bruker broderte duker og puter og lager en litt bohemisk stil, det er forresten ikke lenge siden nettopp Elle Interiør hevdet at "broderi er sexy" eller noe noe i den duren. Selv syntes jeg det kan være kult med sånt som egentlig ikke passer helt inn og som bryter med stilen ellers. Er blitt mer og mer tilhenger av å ha det man liker og ikke være så opptatt av hvilken stil man har, men egentlig så er det vel en stil det også. Endret 2. oktober 2007 av Mie
hjertesukka Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Selv syntes jeg det kan være kult med sånt som egentlig ikke passer helt inn og som bryter med stilen ellers. Må si meg enig i dette. Selv har jeg også helst litt moderne stil, men innimellom så hender det at jeg lager et slags "tablå" med en stil som jeg kjekt kaller for "chabby chick" eller noe i den duren....en gammel håndbrodert duk, med en gammel høy mugge etc Du trenger kanskje ikke ha den på spisebordet hvis dette brukes daglig, men lage deg et lite hjørne/krok der du har andre ting i samme stil.
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg skjønner hva du mener, men jeg syns det kommer helt an på broderiet, og ikke minst hvor mye du har av det. Jeg syr en duk til bestemoren min med korssting på aida, som jeg aldri ville hatt selv. Skulle jeg brodert en duk til meg selv, ville jeg fort valgt et broderi i plattsøm og på et vanlig, tett bomullsstoff. Gjerne med blomster eller fugler, men ville vært veldig spesifikk i valg av mønster og farger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå