Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har gått hen og blitt forelska (tror jeg) i en kollega. Vi har klint et par ganger på fest, og han har fortalt at han har følelser for meg. Problemet er at han er gift og har barn, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan av respekt til familien hans holde meg unna, men noe sier meg at ikke alt er som det skal på hjemmefronten hans og jeg tror nok det er et tidsspørsmål før vi faller i hverandres armer igjen med litt alkohol innabords. Hva ville dere gjort? (moralpreken trengs ikke, jeg skjønner at det ikke er ideelt å holde på med en gift mann
Amalie_85 Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Nå når jeg bare leser det ville jeg holdt meg unna! For jeg vil ikke akseptere å være nr 2. Og jeg tror ikke han helt uten videre ville forlate kona si! Men når jeg begynner virkelig å tenke på det, visst det hadde vært snakk om samboeren min hadde jeg nok vært dum. Og dere vet vel hva det innebærer! For jeg ville gjort alt for å være sammen med han :rødme:
wishingitwas Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Personlig, om jeg blir forelska, så mister jeg alt som heter moral og de ti bud og alt :rødme: Men jeg krysser ingen grenser, hvis ikke han gjør det først da. Og da blir jeg heller såra og kommer meg videre, enn å undertrykke følelsene mine, for det klarer jeg ikke. Så imponert over at det er så mange her som klarer det. Men jeg føler for sterkt og for mye når jeg først gjør det.
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Personlig, om jeg blir forelska, så mister jeg alt som heter moral og de ti bud og alt :rødme: Men jeg krysser ingen grenser, hvis ikke han gjør det først da. Og da blir jeg heller såra og kommer meg videre, enn å undertrykke følelsene mine, for det klarer jeg ikke. Så imponert over at det er så mange her som klarer det. Men jeg føler for sterkt og for mye når jeg først gjør det. Jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse. Jeg har lett for å bli egoistisk når følelsene tar overhånd. Men det skal sies at det er han som har tatt initiativ hver gang og derfor rettferdiggjør jeg det som har skjedd hittil. Men spørsmålet er egentlig hva jeg skal, eller ikke skal foreta meg videre...?
Nabodama Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg har gått hen og blitt forelska (tror jeg) i en kollega. Vi har klint et par ganger på fest, og han har fortalt at han har følelser for meg. Problemet er at han er gift og har barn, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan av respekt til familien hans holde meg unna, men noe sier meg at ikke alt er som det skal på hjemmefronten hans og jeg tror nok det er et tidsspørsmål før vi faller i hverandres armer igjen med litt alkohol innabords. Hva ville dere gjort? (moralpreken trengs ikke, jeg skjønner at det ikke er ideelt å holde på med en gift mann Det er nå du skal ta fram fornuften! Ikke bare av moralske grunner, men først og fremst fordi du må passe på deg selv. Sjansen er stor her for at du blir brukt, selv om han kanskje ikke ser det klart selv akkurat nå. Han har problemer på hjemmebane. Du er trøst. MANGE faller lett for noen andre når de har problemer hjemme. Du kan lese mye om det her inne, om kvinner/menn som forelsker seg i noen andre når det ikke er så godt hjemme. Så går det en tid, og enten bryter de ut av forholdet sitt, eller så bryter de med den de har på si. Skal du innlede noe med ham, vil du få en vanskelig tid framover med mye tvil og tro, skuffelser, sjalusi, mulig hjertesorg osv. Blir det et par av dere, og han bryter med kona, har du en fiendtlig eks i bildet, som får stor innvirkning på livet ditt framover. Pluss stebarn som sikkert ikke er happy for at far har fått ny kjæreste og gått fra stakkars mor og flyttet fra dem. Du kan ende med at han får delt omsorg, og at du må forholde deg, og ta en omsorgsrolle for barna hans halve tiden. Eller det kan bli annerledes. Uansett har dere ikke noe heldig utgangspunkt, og du bør tenke over om det er verdt det for din del, og om det er dette du ønsker for livet ditt framover. En ting må du huske på: det er mye lettere å rote seg inn i noe enn å komme seg ut av det. Forresten, gå til www.dinbaby.com og les på mine, dine og våre barn-forumet der, så får du et lite innblikk i hvordan det er å leve i den situasjonen. Tenk på framtiden din. Tenk over hva du ønsker deg, og gå for det! Styr unna det du ikke vil ha i livet ditt! Og tenk med hodet, ikke la deg styre av følelser. Endret 2. oktober 2007 av Nabodama
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Du bør være forberedt på at du kan bli den som alltid kommer sist. Altså at han nedprioriterer deg til fordel for kone og barn. Så kan det bli sånn at han lover at "snart skal jeg bryte ut", men så går tiden og ingenting skjer. I tillegg kommer jo at det vil være så som så med tillit i et parforhold som begynte med utroskap. Sjansen er ganske stor for at han fortsetter å kline med noen andre på fest hvis han blir sammen med deg. Jeg ville hvert fall aldri kunnet stole på partneren min i et sånt tilfelle. Så vil det være du som er i samme situasjon som kona hans er nå.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Tidlig i 20 årene var jeg involvert med menn som enten hadde dame eller som sjonglerte mellom flere "venninner." Jeg kaller det å selge seg selv for billig... Nå 10 år eldre er det helt uaktuellt. Vil ikke ha en mann som ikke vil ha meg fullt og helt,-åpenlyst. Det å dele en mann er ikke bra nok lenger. Jeg tar gjerne en mann med familie, men da snakker jeg om barn,-ikke samboer eller kone. Så om ts vet at hun faller i armene hans igjen med alkohol innabords: Hold deg edru/hold avstand. Det er ikke slik at det kun er han som legger opp til ting. Litt kontroll over situasjonen er det mulig å skrape sammen selv.
Nabodama Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Du bør være forberedt på at du kan bli den som alltid kommer sist. Altså at han nedprioriterer deg til fordel for kone og barn. Så kan det bli sånn at han lover at "snart skal jeg bryte ut", men så går tiden og ingenting skjer. I tillegg kommer jo at det vil være så som så med tillit i et parforhold som begynte med utroskap. Sjansen er ganske stor for at han fortsetter å kline med noen andre på fest hvis han blir sammen med deg. Jeg ville hvert fall aldri kunnet stole på partneren min i et sånt tilfelle. Så vil det være du som er i samme situasjon som kona hans er nå. Det ville jeg oså tenkt på. Er han en sånn som søker ut til andre når det blir problemer hjemme, istedet for å søke løsninger der de burde være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå