lillen Skrevet 5. april 2003 #1 Skrevet 5. april 2003 Jeg vet ikke helt i hvilket forum jeg skal ha denne tråden, men jeg prøver her...også! Jeg er på leting etter sigarettmunnstykker! Det er spesielt til bryllupet tenkte jeg (men gjerne til andre anledninger også), der jeg vil ha "litt stil over røykingen" (hvis det er mulig... ) En lys farge hadde gjort seg! :D Men problemet er at jeg vet ikke hvor jeg skal lete... Har kun prøvd scorpius, men der hadde de dårlig utvalg! Oslo, Vestfold eller aller helst Trondheim! Hvor?
Gjest Lea Skrevet 5. april 2003 #2 Skrevet 5. april 2003 Har du prøvd Cigar Makeriet? De finnes blandt annet på Stovner Senter og på Byporten i Oslo. Har masse sånne duppeditter! :blunke:
lillen Skrevet 5. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2003 Har ikke vært der, for jeg bor jo i Trondheim! Men takk for svar; :D jeg tar jo sikkert en tur i sommer! (det var derfor jeg sa oslo og vestfold...)
viblie Skrevet 6. april 2003 #4 Skrevet 6. april 2003 Det er jo synd at JP sørensen, gikk med i bybrannen i desember. Hvis ikke så hadde nok de kanskje hatt noe. Jeg vet ikke om de har åpnet et annet sted.
lillen Skrevet 6. april 2003 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2003 Ja, men så så jeg at den eneste andre tobakksforretningen jeg vet om har forsvunnet!?? Johannesen (eller no sånt) ved trondheim torg... Det var papirdekkede vinduer ihvertfall...
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2003 #6 Skrevet 6. april 2003 Mulig at noen syn dette er "stilig", men fikk bare lyst til å komentere min lille erfaring med dette. Var nylig i et dobbeltbryllup. Mange gjester, men ca 10 som røykte, inludert brudeparet. Dessuten var det 8 barn til stede. Jeg hadde regnet med at det ville være røykfritt iallefall til barna var gått (etter kaffen) Ved middagsbordet satt de der da. Brudeparene samlet foran oss. De var så nydelig e begge to. Hva skjer som ødela bildet flere hadde. + Begge parene satt da der og ventet på desserten, imens sitter de der å røyker. Det ødela hele bildet av de to parene.
lillen Skrevet 6. april 2003 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2003 Det var nettopp derfor jeg tenkte på munnstykke... Ikke det at det unskylder noen ting, men det ser hvertfall bedre ut enn en rullings/sigarett til antrekk og setting... Vi vet ikke en gang om vi skal ha røykelokale, men håper på å få tak i et. Men hvis vi skal ha barn i bryllupet; røykes det ikke før de har dratt hjem! Det er en selvfølge!
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #8 Skrevet 7. april 2003 Munnstykke har de i alle spesialforretninger for tobakk, og det finnes da garantert en slik butikk i en stor by som Trondheim?! I de samme butikkene har de også røyk med hvitt filter som f.eks. Yves Saint Laurent-sigaretter. De er litt lenger enn vanlige røyk, ha en stilig gullpakke og har hvitt filter.
Nikki Skrevet 7. april 2003 #9 Skrevet 7. april 2003 Tror du skal få tak i slike munnstykker i tobakkforretninger. Selv røyker jeg, men jeg har bestemt meg for at den dagen skal jeg ikke røyke. For mitt verste mareritt er tanken på at det faller en glo ned på kjolen og svisj... der var kjolen ødelagt. Og jeg synes heller ikke det tar seg noe særlig ut å se bruder som røyker i finstasen... Men det er min mening. Spør i tobakkforretninger, om de ikke har, så kan de sikkert gi deg tips på hvor du kan få tak i det. Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #10 Skrevet 7. april 2003 røyk er røyk.. munnstykke eller ei.. det blir like forjævlig for dem som har problemer med røyk og dere ser like hjeredød ut.. (som faktisk røyker :o ) ditt problem.. ikkje gjør det til alle andres.. og sett i det minste advarsel i inbydelsen om at det kommer til å bli røykt under middagen så vettuge folk får sjansen til å droppe dette "selskapet"
lillen Skrevet 7. april 2003 Forfatter #11 Skrevet 7. april 2003 En tobakksforretning har brendt ned... En annen er forsvunnet... Det må da finnes flere? Jeg synes heller ikke at det tar seg ut å røyke i brudestasen...Men hvis jeg fortsatt er en røyker når jeg gifter meg (har god tid), så skal jeg røyke! (jeg håper jeg har sluttet)
Gjest Poirot Skrevet 7. april 2003 #12 Skrevet 7. april 2003 røyk er røyk.. munnstykke eller ei.. det blir like forjævlig for dem som har problemer med røyk og dere ser like hjeredød ut.. (som faktisk røyker :o ) ditt problem.. ikkje gjør det til alle andres.. og sett i det minste advarsel i inbydelsen om at det kommer til å bli røykt under middagen så vettuge folk får sjansen til å droppe dette "selskapet" Oj så sint *tilgjort stemme* Hva med å også kjøpe et sigarettetui, så slipper du å ha rullingspakke/røykpakke liggend efremme?
magnhild Skrevet 7. april 2003 #13 Skrevet 7. april 2003 Hei Lillen! To ting: 1.) Jeg vet at du får tak i sånne på sørensen her i bergen... (da kan du komme på besøk...) 2.) Du skal slutte å røyke før du skal gifte deg, og har du ikke røykt på ni mnd, hvorfor skal du da begynne å røyke igjen?? Mange klemmer fra Magnhild
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #14 Skrevet 7. april 2003 Oj så sint *tilgjort stemme* Hva med å også kjøpe et sigarettetui, så slipper du å ha rullingspakke/røykpakke liggend efremme? om dritten ligger framme eller ei.. om den røykes med fancy utstyr eller ei.. what`s the difference?? ja, jeg er siiiint! drittlei all røykere.. og deres trang til å plage andre.. tenk å i det hele tatt tenke på å røyke der folk skal spise middag.. snakk om å ødelegge opplevelsen... men det er ditt bryllup.. sett i gang å ødelegg matopplevelsen, plag gjestene og få folk til å gremmes... bare fordi du "i hvert fall skal røyke" modent.. ja...(??)
lillen Skrevet 7. april 2003 Forfatter #15 Skrevet 7. april 2003 Hvem er så uhøflig å røyke mens andre spiser da? :evil: Ja, etui er nok noe for meg; det er jo kjempestilig! Og jadda, Magnhil-vennen; jeg skal jo slutte å røyke hvis jeg blir gravid, men dette er i tilfelle jeg ikke blir det og fortsatt røyker... :D +kanskje jeg tar meg en festrøyk eller to hvis jeg ikke har noe lite og søtt i magen min eller ammer...!?
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #16 Skrevet 8. april 2003 Hvem er så uhøflig å røyke mens andre spiser da? :evil: for et spørsmål!! du synes altså at maten smaker helt den samme uansett hvilke mobyldelige stanker som finnes i rommet? (du får ta lunchen ved en kloakk-kum neste gang! ) og at det å sitte ved et selskapsbord blir det sammen selv om øynene renner, slim samler seg i halsen, kvalmen brer seg i kroppen osv?
lillen Skrevet 8. april 2003 Forfatter #17 Skrevet 8. april 2003 Hvem er så uhøflig å røyke opp i trynet på en så allergisk person som deg da? Jeg røyker selvfølgelig ikke i nærheten til noen som får allergiske reaksjoner som dine; men det er vel et fåtall! Ingen som kommer i bryllupet vårt er allergisk, så vidt jeg vet!
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #18 Skrevet 8. april 2003 Hvem er så uhøflig å røyke opp i trynet på en så allergisk person som deg da? Jeg røyker selvfølgelig ikke i nærheten til noen som får allergiske reaksjoner som dine; men det er vel et fåtall! Ingen som kommer i bryllupet vårt er allergisk, så vidt jeg vet! opp i trynet er en definisjons sak.. det er nemlig ikke slik at du må stå så og så nær en alergiker for at det skal plagen ham/henne... et par sigger i motsatt ende av en stor bankettsal kan gi ganske store utslag på meg... enkelte røykere har desverre en tendens til å tenke slik som deg; -vet ikke om noen allergikere, så antar at røyken ikke kommer til å plange noen -tror man må røyke "opp i trynet" på folk for at det skal bli plagsomt osv :fy: jeg er sååå lei.. :-?
Gjest Poirot Skrevet 8. april 2003 #19 Skrevet 8. april 2003 Jeg mener allergikere bør si ifra til vertskapet i forkant, da er det lettere å ta hensyn. Synes vel ellers du kan starte en egen røyketråd i et annet forum, har lite med the bride to be sine spørsmål...
Soul Skrevet 8. april 2003 #20 Skrevet 8. april 2003 Enig, røyk versus ikke-røyk diskusjonen bør foregå i en annen tråd ! Ikke spesielt hyggelig for bruden dette her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå