Gå til innhold

lar meg ikke komme videre...

Anbefalte innlegg

Gjest jente23
Skrevet

kjæresten gjennom fire år var utro for en mnd siden. vet om den ene gangen, men sannsynligvis har det vært mer... fant det ut ved en tilfeldighet, og reiste bort.

nå vil vi gjerne prøve å fortsette forholdet, men jeg vil treffe henne han var utro med. snakke litt med henne, og sånn. høre om historiene deres er like... hun visste godt om meg, så jeg er sint på henne, men har ingen planer om å lage en scene.

kjæresten min nekter å la meg treffe henne. sier at det blir rart og teit, og er redd for at jeg skal lage ubehageligheter for henne. jeg har forklart at jeg trenger å møte henne for å komme videre.

"vil du heller at det skal bli slutt enn å la meg møte henne...?" spurte jeg igår.

han svarte "hvis det ikke skal mer enn som så til før du gjør det slutt, så bare dra...". jeg synes allerede jeg har strukket meg milevis. jeg er sjokkert over hvordan han er mot meg...

noen gode råd? ja, jeg burde bare glemme ham... men jeg vil gjerne kjempe bittelitt til, for jeg er så forbanna glad i denne møkka-gubben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke la all edde og galle gå utover henne fordi han var utro mot deg! Her må du jobbe med ham, ikke andre involverte parter. Hvertfall hvis dette er en vane! Kan ikke ta for deg hver dame han legger seg etter, eller som legger seg etter ham!

Ta deg en liten pause, trekk deg litt unna, kjenn etter hva du egentlig vil. Dersom du ikke kan stole på typen, og ikke ser for deg at tilliten vil komme tilbake bør du kanskje slippe taket.

Gjest jente23
Skrevet

jeg er ikke interessert i å kjefte på henne... men jeg klarer ikke å komme videre uten å få møte henne. vet ikke helt hvordan jeg skal orklare dette. vet bare at jeg ikke vil fortsette hvis han nekter. det er jo så jævlig lite å be om... jeg skal tilgi ham for utroskap, og da er jeg nesten nødt til å kunne kreve noe til gjengjeld.

kan nevne at dette har skjedd før, og da har jeg ikke bedt om å få treffe vedkommende. men heller aldri kommet helt over det.

æsj, nei...

Skrevet

Dette kommer aldri i verden til å funke! Du vil kanskje kreve dette av han, fordi du mener det er det minste han kan gjøre for deg. Mens han da sier du bare kan dra...Høres ikke akkurat ut som en angrende synder.

Pakk sakene dine og finn en mann som ikke er utro, bare da vil du etterhvert få det godt med deg selv!

Gjest =tentacle=
Skrevet

Vet du hvem hun er? I så fall er du vel et fritt menneske, og jeg kan ikke se at du skulle ha mindre rett til å kontakte henne enn han tillot seg selv da han sjekket henne opp/lot seg sjekke opp.

Gjest jålemor
Skrevet
Vet du hvem hun er? I så fall er du vel et fritt menneske, og jeg kan ikke se at du skulle ha mindre rett til å kontakte henne enn han tillot seg selv da han sjekket henne opp/lot seg sjekke opp.

nei... og jeg ville ikke oppsøkt henne på egenhånd, uansett. jeg vil at han for en gangs skyld skal face problemene han lager, og være villig til å ordne opp. hjelpe meg videre. at han nekter, får meg bare til å tro at han ikke har fortalt sannheten, og at hun høyst sannsynlig hadde avslørt et annet forhold dem imellom enn det han beskrev.

Gjest =tentacle=
Skrevet
nei... og jeg ville ikke oppsøkt henne på egenhånd, uansett. jeg vil at han for en gangs skyld skal face problemene han lager, og være villig til å ordne opp. hjelpe meg videre. at han nekter, får meg bare til å tro at han ikke har fortalt sannheten, og at hun høyst sannsynlig hadde avslørt et annet forhold dem imellom enn det han beskrev.

Du skriver at det har skjedd før, var det samme mannen?

Skrevet

Du kan selvfølgelig kontakte henne, men hun plikter ikke å stå til ansvar overfor deg og svare på dine spørsmål. Hadde jeg vært i hennes sko, ville jeg sannsynligvis ha gjort alt for å slippe å møte deg.

Dette er i det hele tatt en situasjon som du og kjæresten din må ordne opp i sammen. Det er kjæresten din som har vært utro mot deg og som må ta konsekvensene av det, mens du på din side må jobbe med deg selv for å forsøke å tilgi hvis du ønsker å fortsette forholdet.

Gjest jente23
Skrevet

haha! sorry... innlegget over skulle vært signert av meg. hadde nettopp lest en artig tråd av jålemor på snikk-snakk, så jeg signerte visst med hennes nick. helt i min egen verden her...sorry, jålemor!

Gjest jente23
Skrevet
Du skriver at det har skjedd før, var det samme mannen?

ja, det er samme mann... han har alt i alt gått bak ryggen min tre ganger, som jeg vet om.

Gjest jente23
Skrevet

hei, leo... hvorfor tror du hun vil unngå meg? hun visste godt om meg når hun skrev klissete meldinger til kjæresten min, og hadde sex med ham. hun burde forvente en reaksjon fra min side, synes jeg. men, som sagt, så er jeg overhodet ikke interessert i å krangle med henne... vil bare treffe henne...

Skrevet
ja, det er samme mann... han har alt i alt gått bak ryggen min tre ganger, som jeg vet om.

Og du blir hos han fordi?

Og du tror han stopper nå fordi?

Han gjør det han kan, fordi det ikek blir alvorlige konsekvenser av dette. Han vet han har deg der han vil, og sier vel mer eller mindre det når han sier du bare kan gå.

Tror ikke denne jenten er ditt største problem, for ditt største problem er at du aksepterer at han er utro mot deg. Og du aksepterer det fordi han gjentatte ganger har gjort det samme, og resultatet er at han får litt kjeft av deg så skal alt være greit igjen.

Hvorfor ønsker du å være sammen med en person som resepkterer deg så lite? Og nå snakker ikke jeg om at du ikke får møte denne jenten, for hun er ikke problemet i det, og jeg tror ikke du kommer deg videre bare fordi du har snakket med henne. Men fordi han velger gang på gang å være utro mot deg, og det virker heller ikke som han angrer seg noe særlig.

Jeg vil faktisk kalle deg naiv, om du tror at han vil stoppe nå.

Skrevet
hei, leo... hvorfor tror du hun vil unngå meg? hun visste godt om meg når hun skrev klissete meldinger til kjæresten min, og hadde sex med ham. hun burde forvente en reaksjon fra min side, synes jeg. men, som sagt, så er jeg overhodet ikke interessert i å krangle med henne... vil bare treffe henne...
Det er vel de færreste mennesker som frivillig utsetter seg for slike konfrontasjoner. Du mener tydeligvis at hun har en forpliktelse overfor deg, men jeg tviler på at hun føler det på samme måten. Nå er det da også kjæresten din som har vært utro mot deg og ikke henne.
Gjest jente23
Skrevet

jeg innrømmer gjerne at jeg er naiv. helt klart. samtidig ikke... for jeg tror ikke han kommer til å forbedre seg. hvis vi fortsetter, må jeg nok gjennom dette igjen og igjen...

men jeg tror ikke jeg vil finne en annen. jeg er ikke pen nok, smart nok, eller utadvendt nok... jeg tror rett og slett ikke noe på at jeg kan finne en mann som elsker meg, og som vil kjempe for meg, og behandle meg bra. derfor klynger jeg meg fast. det må da være enda verre å være helt alene...?

Skrevet

Jeg tror det er mange verre sjebner enn å være alene. Jeg var alene før jeg traff mannen. Hadde det veldig fint.

Tror de fleste kan treffe noen bare en er åpen for det. Så lenge du surrer med han her er det vel ganske lite sannsynelig at du vil finne noen andre... :sjenert:

Når det gjelder å treffe henne kjæresten din har vært utro med er det nok lite sannsynlig at hun vil treffe deg... Kan være mange grunner til at hun har gjort som hun har gjort, men det er jo ikke henne du skal bry deg om. Det er han som må endre oppførsel...

Gjest Blondie65
Skrevet

Aha!

Du mener at dersom du treffer henne så finner du ut at hun var så mye penere enn deg at det ikke var rart han var utro? Eller hvordan kan det ellers ha seg at du absolutt må treffe henne når du fra før har et selvbilde i minus?

Du er 23 år. Du har HELE livet foran deg og fortjener mye bedre enn å bli valset over av en mann som ikke bryr seg.

Du må ikke gjøre din evne til å komme videre i livet avhengig av andres oppførsel. Du er SELV din egen lykkes smed og det MÅ du tro på.

Skrevet
jeg innrømmer gjerne at jeg er naiv. helt klart. samtidig ikke... for jeg tror ikke han kommer til å forbedre seg. hvis vi fortsetter, må jeg nok gjennom dette igjen og igjen...

men jeg tror ikke jeg vil finne en annen. jeg er ikke pen nok, smart nok, eller utadvendt nok... jeg tror rett og slett ikke noe på at jeg kan finne en mann som elsker meg, og som vil kjempe for meg, og behandle meg bra. derfor klynger jeg meg fast. det må da være enda verre å være helt alene...?

Jeg hadde heller valgt å være alene, fremfor å bli behandlet som en dritt. Så nei, jeg er ikke enig med deg at det er verre å være alene, men du er kanskje ikke så gammel?

Har man det bare passe bra i et forhold, er det faktisk bedre å være alene. Og du har det ikke passe bra engang. Men du hadde kanskje hatt det best en stund alene, for å bygge opp selvtillitten din, for den er tydeligvis langt nede.

Gjest =tentacle=
Skrevet

:klem: Jeg er alene nå, og jeg har det mye bedre alene enn jeg ville hatt det i et slikt forhold som du er i. Når du har vært alene en stund, og blitt trygg på at du takler det fint, og får prøvd deg litt i forhold til gutter og ser at det er andre der ute som er bedre enn din kjæreste, så kommer du til å slutte å utstråle "jeg har ikke noe bedre alternativ enn deg så jeg kommer ikke til å dumpe deg uansett hvordan du behandler meg". Og da appellerer du andre typer menn enn du har gjort før. Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men du trenger virkelig ikke være spesielt pen, veldig intelligent eller sprudlende for å få deg kjæreste. Mange liker mer stille og rolig og naturlige jenter. Som heeelt ung er det ofte de peneste og mest utadvendte som oftest har partner, men etter noen år jevner det seg fint ut.

Skrevet

Det er litt rart med det, men jeg tror nok at det er veldig mange som tenker akkurat slik som deg. Og at det er derfor det ikke går an å komme med fornuftige råd! Du holder deg til han fordi du ikke tror du kan få noe bedre!

Nå vet jeg jo ikke hvordan du ser ut, kan jo være at du er mindre pen...Men at typen din konstant velger å "bange" andre jenter kan jo umulig gjøre din selvfølelse noe bedre...? am i right?

Hvis du lever slik du alltid har gjort, vil du få det du alltid har fått. Hvis du nå tenker igjennom livet ditt, hvordan er det kommer til å bli i fremtiden, så kan det faktisk ende opp med at han er utro lenge, helt til han forlater deg uansett. Han har tydeligvis ikke respekt for deg, og elsker deg ikke. Og han kommer i allefall aldri til å gjøre det når du finner deg i å være gulvmatte på denne måten!

Det er faktisk ikke så verst å være alene, i allefall om alternativet er å bli behandlet som dritt.

Gjest jente23
Skrevet

ja, huff... kanskje jeg ikke vil treffe henne, men se henne? vet ikke lenger. jeg er bare litt besatt av det her nå. har ikke sovet inatt. bare ligget våken og lurt på hvordan det kan ha seg at han heller vil gjøre det slutt enn å la meg treffe henne...

jeg hadde veldig god selvtillit før. men jeg skrumper sammen for hver gang han sårer meg. før hadde jeg hadde så god selvtillit at jeg var på grensen til innbilsk, men nå ser jeg ned i bakken, og blir flau av å være ute blandt folk. innbiller meg at de baksnakker meg, og tenker negative ting om meg.

fillern, assa... skulle nesten ønske han bare dumpet meg til fordel for henne. nå svever jeg bare i grenseland, og lurer på hvorfor han verken vil dumpe meg, eller hjelpe meg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...