Gjest nextlife Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Vi hadde denne til utgang, spilt av et brassensemle på 6 stk. Ut fra trådene her er dette en populær brudemarsj, særlig til utgang, og den spilles av ulike instrumenter, også i kombinasjon av flere instrumenter. Jeg har et tips, og det er å få slagverk med på marsjen. På notene starter denne med en relativt lang trommemarsj, og det passer så utrolig godt i situasjonen, og med klangen som ofte er i en kirke, det er så utrolig stort. :rødme: Vi gjorde det slik at vi satt gjennom trommemarsjen, og reiste oss og gikk ut når de andre instrumentene begynte å spille. Vi fikk utrolig mange positive kommentarer fra gjestene om akkurat denne trommemarsjen, så tipset er nå videresendt
Gjest :) Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg vil si meg enig i dette. Jeg var medlem i et brassensemble, og spilte dette under et bryllup for et par år siden. Og jeg vil si at høydaren var trommisen. Viktig at om man tenker på dette, bør man få fatt i en trommis som er relativt god, det hjelper på å løfte opp resten av musikantene og jeg lover dere at det vil gi en god stemning til alle som sitter i salen. En skikkelig positiv og oppløftende bryllupsmarsj :D
Gjest Musica Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Som korpsnerd så har jeg spilt denne bryllupsmarsjen veldig mange ganger, så jeg synes at den trommemarsjen hører med
Gjest nextlife Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg vil si meg enig i dette. Jeg var medlem i et brassensemble, og spilte dette under et bryllup for et par år siden. Og jeg vil si at høydaren var trommisen. Viktig at om man tenker på dette, bør man få fatt i en trommis som er relativt god, det hjelper på å løfte opp resten av musikantene og jeg lover dere at det vil gi en god stemning til alle som sitter i salen. En skikkelig positiv og oppløftende bryllupsmarsj :D Virkelig enig, nesten som om man danser ut av kirka. I tillegg stilte det samme ensemblet opp å spilte denne samme marsjen når vi kom inn til middagen, det var virkelig stilig.
Gjest Reven Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Som korpsnerd så har jeg spilt denne bryllupsmarsjen veldig mange ganger, så jeg synes at den trommemarsjen hører med Veldig enig med deg. Bare så synd at enkelte kirker fortsatt mener trommer er et "syndig" instrumet og ikke tillater at de blir brukt i kirka.
Gjest Gjest_Snuppelura_* Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Vi skal ha et kor til å synge den vi, 4stemt:) Det gleder jeg meg veldig til!!
sprsilly Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 Okay first of all, I am sorry if I am in the wrong forum, and second of all, I am sorry I am writing in English. I wish I could speak/write in Norwegian but, I found some info about the sheets of Jan Magne Foerde (can't spell the 'ö', sorry) wedding march, but anywhere you could download them?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2012 #8 Skrevet 15. september 2012 Vi skal ha et kor til å synge den vi, 4stemt:) Det gleder jeg meg veldig til!! Ææææææ! Helligbrøde! Man synger ikke den brasslåta! Akkurat like lite som man spiller den på orgel. Krøss, krøss, krøss! Anonym poster: 688b1f435e2e70aec6d07454a382f84e 1
Rosalie Skrevet 15. september 2012 #9 Skrevet 15. september 2012 Okay first of all, I am sorry if I am in the wrong forum, and second of all, I am sorry I am writing in English. I wish I could speak/write in Norwegian but, I found some info about the sheets of Jan Magne Foerde (can't spell the 'ö', sorry) wedding march, but anywhere you could download them? Yuo could buy them at Norsk Noteservice: http://www.notebutikken.no/product_Info.asp?Pid=7756
Lyra Skrevet 17. september 2012 #10 Skrevet 17. september 2012 Støtter å ha trommis, det gjør virkelig hele sangen. Vi hadde orgel, trompet og trommer, fikk masse gode tilbakemeldinger på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå