Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Var på besøk hos noen som har ei tispe med løpetid i helga. Noe så ekkelt! Hunden gikk med bind og truse og det stinket skikkelig mensblod av henne. Jeg kan ikke skjønne at folk orker å ha tisper *grøss* Om man steriliserer ei tispe, blir hun da kvitt menstruasjonen?
Frey Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Ikke om man steriliserer dem. Dersom man kastrerer tispa så ja.
Leo Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Ekkelt og ekkelt, fru Blom. Det er normalt at tisper har løpetid og, akkurat som hos mennesker, varierer det litt hvordan det arter seg. Det er imidlertid en av de tingene man må ta med i betraktningen når man anskaffer seg hund. Hunder lukter ikke alltid like godt... Det er forresten ikke lov å kastrere hunder uten at det foreligger en medisinsk årsak. Man kan m.a.o. ikke velge å kastrere en hvilken som helst tispe fordi man vil unngå løpetiden.
Eve Luna Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg tror det også varerer litt fra rase til rase og tispe til tispe. Vår er veldig flink å rengjøre seg selv. Så når vi er hjemme fjerner vi teppe og hun går fritt rundt i leiligheten uten bleie. Vi unngår å ta henne med på besøk hos noen andre da, men hvis vi må så bruker hun bleie der. Og siden hun er så flink til å rengjøre seg selv og etter seg selv så er det lite søl på parketten hjemme. Og hun lukter ikke ille. Vi vasker baken hennes nesten hver dag i løpetiden, så det er også noe som kanskje hjelper med lukta.
Tabris Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Bare en liten oppklaring: Tisper har ikke menstruasjon. Deres blødning har en annen årsak (siden du synes det er ekkelt i første omgang, så skal jeg kanskje ikke utdype noe mer ).
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Trådstarter her. Vet at det ikke er menstruasjon tispene har, men synes det var et passende navn. Denne hunden vi var på besøk hos, måtte skifte bind flere ganger om dagen. Kan ikke noe for det, men jeg synes det var ekkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå