Gjest villevilde Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Dette er egentlig noe av det rareste jeg har opplevd. Jeg har en skjelden staving av et litt kjent navn, og for mange år siden var jeg nyskjerrig og søkte på om det var noen som het akkurat det samme som meg i telefonkatalogen. Fikk kun ett eneste resultat på en som hadde akkurat samme navn kombinasjon som meg, med min skjeldne staving og alt. Syntes det var litt artig den gangen, mest at det kun var bare to av oss. Så for en tid siden så fikk jeg brev i posten om gratulasjon om kjøp av leilighet i oppgangen jeg bor i . Min mor ble jo helt sprø, for jeg hadde nettop arvet penger da, og det kunne ha vært mulig. Så hun trodde jeg hadde blitt gal og gått hen og kjøpt leilighet. Så i går så kom det en ny lapp på postkassen i oppgangen... med MITT navn på! Skjønte ingenting og ringte styre, som forklarte at det var den nye beboeren i leiligheten over!!! Så de to eneste i norge med det navnet er altså blit naboer... Synes det hele er både sprøtt og morsomt. Selvfølgelig blir det nok et problem i begynnelsen.. med tanke på post osv.. Har dette skjedd deg?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 ikke akkurat slik nei, men jeg kjenner ei i min lille by som heter det samme som meg, er like gammel og som har nesten identisk e-mail adresse som meg. Dette har resultert i at jeg har fått endel merklig e-post kan du si=)
Gjest Heloise Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Har dette skjedd deg? Nei ikke meg, men min bestefar! Han hadde da et ganske vanlig norsk navn. La oss si han het Arne Hansen. Mannen som bodde rett over gaten parallelt het også Arne Hansen. Min bestefar byttet til slutt etternavn, for han fikk alle naboens regninger og inkassovarsler osv. Men komisk er det jo når slikt skjer
Leo Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Det er ingen som heter det samme som meg, men åpebart finnes det et menneske med et navn som ligner veldig. For et par år siden ble jeg nemlig oppringt av et innkassobyrå som hevdet at jeg skyldte dem et større beløp. Jeg forsto ingenting, men mannen i den andre enden hevdet bestemt at jeg hadde jobbet hos xxx AS for noen år siden og fremdeles skyldte firmaet penger. Det hele ble etter hvert ganske komisk for mannen i den andre enden var rimelig insisterende og spurte meg sikkert ti ganger om jeg var helt sikker på at jeg aldri hadde jobbet for det aktuelle firmaet. Jeg visste jo ikke en gang hvor det lå og følte meg, og ble snakket til, som om jeg var sinnsforvirret. Det som ikke var fullt så morsomt, var at inkassosaken faktisk var registrert på mitt navn og personnummer, så det var med nød og neppe jeg ungikk en saftig betalingsanmerkning for et krav jeg aldri har hatt noe med å gjøre...
Mann 42 Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 En venn av meg har nesten identisk navn med en jente som har et rykte for å være litt laus av seg, for å si det veldig pent. Og får en god del telefoner fra single mannfolk, med ganske fantasifulle og direkte forslag om hvordan de kan tilbringe kvelden eller helgen sammen. Det blir det mange morsomme historier av på jobben, for man forstår jo at den andre har seg så det holder.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Ikke jeg, men samboeren. Det ekle blir da å tenke på hva med posten som havner hos navnebroren? Men så flyttet både vi og han, så nå bor vi i ulike kommuner. Problem løst, bortsett fra noen som sporet OSS opp i stedet for navnebroren og sendte et medlemsblad Selv har jeg et såpass spesielt etternavn at det er ingen forvekslingsfare etter det jeg har klart å lete meg frem i telefonkatalogen. Men om vi blir gift, og jeg skifter navn får jeg tre navnesøstre i samme by, og 35 i hele landet. Men det er ingen akutt fare for at vi blir gift
Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg og bestemoren min har nærmest identiske navn. Anonymisert så heter bestemoren min Kari Jensen Nordmann, mens jeg heter Kari Jeanette Nordmann. Begge forkorter vi ofte navnet til Kari J. Nordmann. Siden vi har forskjellige adresser, så skulle en tro at det ikke skjedde forviklinger. Men det gjør jo faktisk det. Jeg har fått to pakker fra Select. Første gang skjønte jeg ikke hva som skjedde. Hadde noen bestilt komfyrplate-lokk med mitt navn?? Stakkars kundebehandler som jeg snakket med før jeg skjønte hva som hadde skjedd. Bestemoren min bestilte engang lodd fra en eller annen forening. De kom til meg. Jeg trodde det bare var reklame og kastet hele skiten
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har et sjeldent etternavn som kommer fra den lille bygda jeg bor i. Det er 25 personer som har samme etternavn som meg, og av disse er det 4 som har samme fornavn. 3 av disse bor i samme grend, og her har vi ikke gatenavn, kun postnummer og poststed!! Det skaper mye kluss med posten kan man si...
meta2 Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Svigerfar fikk laksen som en næringstopp skulle ha. Han bor på andre siden av landet.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 en veninne av meg heter det samme som en annen i samme kommune, hun har fått inkasso som tilhørte den andre, og opplevd å ikke få svar på prøver hos legen fordi de søkte på feil personnr. og denne andre med det samme navnet hadde jo ikke tatt noen prøver... det på tross av at hun ga beskjed om at det var den og den med det navnet og ikke den andre.. men men.. selv har jeg det samme navnet som min svigerinne( min manns søster) og vi er de to eneste i norge med det navnet... blir spennende å se hvordan det blir etterhvert....
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Dette ville jeg synes var litt ekkelt, man vet aldri hva din navnesøster/bror kan finne på og så er det lett å bli forvekslet. Jeg håper det er en hyggelig og ordentlig nabo du har (og er). Jeg har ikke opplevd dette, men en studiekamerat hadde store problemer da han skulle bestille telefon. Han hadde et vanlig norsk navn, la meg kalle han Ole Olsen. Han fikk klar beskjed om at "ja, deg er det mange av", "er du helt sikker på at du ikke har noe mellomnavn vi kan bruke" og etterpå "har du ikke en tittel, da?" Men Ole var student, uten mellomnavn. Da posten kom, var den adresert til Ole Student Olsen. Så nå kaller vi ham fortsatt Ole Student........
Fakse Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 En god veninne var på sykehuset for en undersøkelse. Hun hørte sitt navn ble ropt opp, men en annen kvinne reiste seg og gikk mot sykepleieren. Hun forsto jo at de sikkert het det samme, så hun tenkte at det nok var den andre sin tur, sidne hun var så målbevist, og siden hun hadde ventet lengst. Ikke lenge etter ble hun selv ropt opp og gikk inn til kontroll. Problemet var bare at legen var i full gang med å undersøke kneet og ikke den skuldra hun var der for å få undersøkt. Hun spurte da etter hvilket fødselsnummer de hadde på papirene, og det viste seg at de to hadde blitt byttet om uten at det var blitt oppdaget. Kjekkt at det bare var en undersøkelse og ikke f.eks en operasjon...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå