Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Jeg har jobbet i mange år med informasjon - både på redaksjonelt nivå og strategisk.

Nå ønsker jeg å sikte meg inn mot en stilling som webredaktør og ønsker i den forbindelse å ta kurs viderutdanning inn mot dette.

Da gjerne noe som kan tas på kveldstid som går inn på de tekniske løsninger etc. Føler at jeg gjerne kan oppdateres her, selv om jeg har jobbet mye med dette.

Noen som har noen tips om hvilke fagområder, programvare, konkrete kurs/utdanningsinstitusjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et stort fagområde, og vanskelig å avgrense. Det flyter jo over både i teknologi og design.

Du kan oppdatere deg på diverse Content Management Systemer(CMS), hva som finnes av løsninger og hvilken funksjonalitet som tilbys. Bedrifter kan jo bruke en haug av forskjellige CMS-systemer, så ikke grav deg så veldig dypt ned i de enkelte systemer. Slike systemer kan kjøpes, skreddersyes eller lastes ned gratis(OpenSource, åpen kildekode). Dette er altså sysemer for å administrere innhold på nettet, publiseringssystem rett og slett.

Du kan se på http://www.nettredaktor.no/, der er det en del artikler og informasjon om faget og så holder de kurs(korte kurs, ikke noe utdanning)

www.informasjonsdesign.no, kurs/informasjon om, som heller mer mot design.

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Jeg lurer på det her med å jobbe med webdesign/som webredatkør osv; Hvilken utdannelse bør man ha/satse på å ta, om en ikke har noe erfaring med det her fra før av?

Det er sikkert flere utdanningsveier en kan gå, men for meg så begrenser det seg litt til at jeg ikke kan ta utdanning på heltid/dagtid, men må finne noen som tilbyr på kveldstid og/eller via nettundervisning. Noen som vet hvor jeg kan finne mer informasjon om tilbydere av dette?

Hva med å utdanne seg til Art director? Er det litt i samme gate, eller...? Hva driver en AD med forresten? Noen her som jobber som det som kan fortelle litt? Har prøvd å søke på yrkesdatabaser, men finner ikke stort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...