Gå til innhold

Tommelfingerregel for fargevalg på kjole?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Celia_*
Skrevet

Jeg er veldig lys i huden og har ikke markerte øyer/ trekk i fjeset, men har mørke brunt hår. Har tatt en fargeanalyse og fikk vite at jeg er vinter (mot sommer).

Til dere som har fått råd i salong vedr valg av brudekjole: Fikk dere noen tips til hvilke hvitnøyanser som passer til ulike hud toner?

Jeg er redd for å bli utvasket iom at jeg er så lys i huden fra før... Hvilken nøyanse velger jeg? Har forestilt meg at latte farge er fint. Eller blekrosa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ingen råd men valgte den jeg likte best. Min var kritthvit. Jeg er typisk nordisk...blond, blåøyd og lys i huden. Den funket fint :)

Skrevet

Jeg kan ikke noen tommelfingerregler for dette, men jeg er også veldig lys i huden med mørk brunt (brunsort) hår. Personlig føler jeg meg mer "utvasket" og blass i beige/offwhite toner enn i kritthvitt. Derfor valgte jeg naturlig nok en kritthvit kjole.

Skrevet

Noen ganger kan det være fint å se "utvasket" ut også syns jeg. Blek hud, som blir enda blekere med en blass farge. Hvis en har mørkt hår som kan være som kontrast til alt det bleke. Gjerne sminke øynene i sotet stil og ha blek leppestift. Men om det er pent å sminke øynene i sotet stil når en er brud er en annen diskusjon.... Uansett: Sminke kan gjøre så en kler både det ene og det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...