Gå til innhold

Vaske jente nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet
*sukk

ok jeg gir meg , det er åpenbart umulig å få noe synspunkt på om man kan bruke tvang i noen grad ovenfor en unge i det hele tatt lengre i NOEN ANDRE (enn ts sin situasjon ) situasjoner .

Hvis du vil diskutere barneoppdragelse må du lage en egen tråd på det, ikke spore av denne tråden.

Skrevet

Jeg omgås til dagen en 6 år gammel jente som er samboers barn fra et tidligere forhold og har vært her for henne de siste tre årene. Har tatt min del av det daglige stellet av henne for inntil ca 1/2 - 1 år siden. Begynte da og føle at hun burde begynne å lære dette selv ettersom hun skulle begynne på skolen. Først syntes hun det var rart at hun måtte vaske seg nedentil alene, men etter noen ukers trening av moren gikk dette helt problemfritt.

Hjelper henne selvfølgelig med hårvask og ryggen når hun ber om dette selv, men gir henne ro/privatliv på badet. Personlig føler jeg det blir feil at en mann skal vaske en unge på 8 år nedentil, men om hun selv nekter å gjøre dette og hun ikke har dusjet på flere dager så er det ikke godt å si hva man skal gjøre. Jeg for min del ville IKKE gjort noe slikt uansett og ville heller overlatt dette til moren.

Skrevet

Min jente på bare 3 år insisterer allerede på å vaske seg nedentil selv. Jeg må be pent om lov for å få komme til morgen og kveld. Sånn har hun vært siden hun sluttet med bleier.

En 8-åring greie sånt selv. Bør gjøre det ihvertfall.

Gjest Gjest nå
Skrevet

Mine foreldre er skilt og jeg var hos min far annehver helg da jeg var liten. Husker at pappa hjalp meg og vaske meg når jeg hadde badet, selv om jeg klarte dette selv når jeg var hos mamma. Tror pappa ikke visste bedre, fordi han ikke så meg i det daglige. Det føltes ikke som et overgrep ihvertfall. Vet ikke hvor gammel jeg var da, men han sluttet når jeg sa at jeg klarte det selv.

Det er forøvrig stor forskjell på 8 åringer da. Min sønn har jeg ikke hjulpet med å vaske seg på årevis. Jeg har ei niese som er like gammel, og hun er såpass umoden og uselvstendig at hun må ha hjelp enda.

Skrevet

Sønnen min på 9 år dusjer, vasker håret og tørker seg selv. Jeg får ikke en gang lov til å hente noe på badet mens han dusjer. Han går rundt i huset i bare trusa, men eneste stedet noen ser han uten truse er i guttedusjen på skolen/svømmehallen.

Forstår godt at en jente på 8 år opplever en slik hendelse som svært ubehagelig.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Tror jeg sjeldent har møtt noen på KG som har irritert meg mer enn deg.

Ingen spørsmål er dumme, h*n lurer på ting bare.

*sukk

ok jeg gir meg , det er åpenbart umulig å få noe synspunkt på om man kan bruke tvang i noen grad ovenfor en unge i det hele tatt lengre i NOEN ANDRE (enn ts sin situasjon ) situasjoner .

Hei masekoppen ;)

I noen tilfeller kan du bruke tvang på barn så lenge det ikke skader barnet eller krenker barnet.

Ingen her mener at et barn skal få trosse seg gjennom med skrik for å få det som barnet vil uansett hva det gjelder.

Når det gjelder det som trådstarter skriver om kan ikke far eller mor tvinge seg på henne for å vaske henne mellom bena.

Hun er 8 år og kan vaske seg selv som er noe de fleste åtteåringer klarer!

(i følge mor som er trådstarter kan datteren dems det også)

Dette skal normalt foreldrene ha lært barna før dem fyller 8 år.

Om dem har vært fraværende i hendhold til dette bør instruksene gis muntlig sålenge barnet ikke vil at noen skal røre hennes intime deler.

Hva jeg generelt mener om situasjonen til TS har jeg uttalt meg om i et annet innlegg!

Når guttungen min var en liten "sopp" så lærte han jeg hvordan han skulle vaske tissen sin. Lærte han også at han måtte huske på å dra forhuden bakover når han vasket seg eller bare spylte seg!

Hvor kult tror du det hadde vært om jeg som mor hadde gjort dette da han var 8 år og gikk i 3 klasse? :tristbla:

Foreslår at du starter en egen tråd om det som ikke omhandler trådstarters innlegg! Ellers har vel tentacle besvart de andre spørsmålene dine ;)

Edit:føyde til noe

Endret av Silmarill
Skrevet

Synes ikke noen bør tvinge seg på for å vaske et så stort barn. Det er viktig de lærer at de er de som bestemmer over sin egen kropp.... Dersom de voksne ikke hører på barnet når det protesterer vil barnet lære at voksne/ andre har lov til å gjøre det de vil med kroppen deres.... Det vil vel ikke TS og mannen hennes at jenta si skal tro? Tenk om det hadde vært en annen situasjon, at noen prøvde å forgripe seg på henne, da er det vel bra at hun skriker opp?

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke at det er feil at faren vasker jenta, selv om hun for så vidt er stor nok til å gjøre det selv. Det er ikke nødvendig å skrike opp om incest med en gang, her kommer alt an på ungen og hvordan hun er. Har hun for vane å hyle og skrike, eller er dette mer skjelden. Det høres ikke hyggelig ut at jenta skriker så søsteren blir redd, men det trenger ikke være incest for det. Far kan feks ha kjefta på henne, evnt slått (ikke at det er bra det, altså, bare nevner andre muligheter). Hvis jenta ikke vil bli vaska nedentil av far (eller mor) skal dette selvsagt respekteres. Jeg vil i alle fall råde TS til å snakke med både mannen og jenta før hun trekker noen slutninger.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
(...)Det er ikke nødvendig å skrike opp om incest med en gang,(...)

Fint innlegg imli :) men reagerer på dette du skriver her som jeg har sitert!

Er det noen her i denne tråden som skriker opp om at dette ér incest ? (mulig jeg har oversett noe men tror ikke det)

Incest blir nevnt men ikke som noe annet enn det du selv skriver - at det sletts ikke trenger å være noe annet enn uskyldig vasking!

De fleste skriver også at mor må snakke med datteren om dette, å snakke med far om dette, før hun evt tenker de verste tanker!

(pga. den dårlige magefølelsen hun fikk da hun så dette)

Hva trådstarter egentlig reagert på vet vi vel forsåvidt ikke!

Enten så var det at far faktisk vasket datteren deres mellom bena til tross for hennes 8 år og til tross for hennes protester!

eller

så kan hun ha reagert fordi far kanskje vet utmerket godt at datteren kan vaske seg selv- også mellom bena!

Edit: skrivefeil som vanlig :sur::sjenert:

+ det i blått la jeg til nå!

Endret av Silmarill
Skrevet
Fint innlegg imli :) men reagerer på dette du skriver her som jeg har sitert!

Er det noen her i denne tråden som skriker opp om at dette ér incest ? (mulig jeg har oversett noe men tror ikke det)

Incest blir nevnt men ikke som noe annet enn det du selv skriver - at det sletts ikke trenger å være noe annet enn uskyldig vasking!

De fleste skriver også at mor må snakke med datteren om dette, å snakke med far om dette, før hun evt tenker de verste tanker!

(pga. den dårlige magefølelsen hun fikk da hun så dette)

Hva trådstarter egentlig reagert på vet vi vel forsåvidt ikke!

Enten så var det at far faktisk vasket datteren deres mellom bena til tross for hennes 8 år og til tross for hennes protester!

eller

så kan hun ha reagert fordi far kanskje vet utmerket godt at datteren kan vaske seg selv- også mellom bena!

Edit: skrivefeil som vanlig :sur::sjenert:

+ det i blått la jeg til nå!

Jeg vet selvfølgelig ikke hva ts reagerte mest på, men hun skrev jo i første innlegg at hun hadde en dårlig følelse ang. dette osv - det kan godt hende magefølelsen stemmer, men jeg ville nok ha spurt hva som skjedde (er ikke det naturlig når barnet ditt hyler og skriker for noe) før jeg begynte å tenke noe som helst. Jeg synes i alle fall det er litt sånn noen ganger i tråder som omhandler barn, foreldre og alt som har med nakenhet o.l å gjøre, at det skal lite til før noen tror incest er det mest sannsynlige.

Gjest Silmarill
Skrevet
Jeg vet selvfølgelig ikke hva ts reagerte mest på, men hun skrev jo i første innlegg at hun hadde en dårlig følelse ang. dette osv - det kan godt hende magefølelsen stemmer, men jeg ville nok ha spurt hva som skjedde (er ikke det naturlig når barnet ditt hyler og skriker for noe) før jeg begynte å tenke noe som helst. Jeg synes i alle fall det er litt sånn noen ganger i tråder som omhandler barn, foreldre og alt som har med nakenhet o.l å gjøre, at det skal lite til før noen tror incest er det mest sannsynlige.

Jeg er ikke uenig med deg i det du skriver imli! :)

Veldig ofte er det sånn at noen skriker opp om incest eller andre gale ting om noe avviker fra det man betrakter som "normalen" Jeg bare så det ikke her inne at det ble sagt - ikke konkret ihvertfal.

Nei, det blir jo litt uvisst egentlig hva trådstarter faktisk reagerer på?

Lurer på om hun svarer på sin egen tråd :klø:

Uansett så har våre svar her på KG kommet fram til TS eller andre som måtte ha opplevd det samme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...