Gå til innhold

Vaske jente nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at far vasker datteren sin nedentil når hun er 8 år gammel. Jeg synes ikke han skal gjøre det. Oppdaget at han gjorde det i morres da jeg kom hjem og hun hylte.. huff. Datteren vår på 3 lå vegg i vegg og så vettskremt ut da jeg kom inn for å skulle hente henne. Har aldri sett hennes øyne slik(3-åringen). Forstod at 8-åringen hadde hylt fælt, men 3-åringen sa ingenting. Han skylder på at 8-åringen ikke ville stelle seg. Har så dårlig magefølelse. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å tvinge et friskt barn til å vaske seg nedentil med tvang/trusler hadde garantert fått frem en elendig magefølelse hos meg.

Men hvordan du skal ta tak i det aner jeg ikke. Er det et engangstilfelle og det har vært utslag av sinne hos faren så blir det ikke helt greit om hele incestmøllen trer i kraft heller. Har du hatt mistanker før, hva sier datteren din til dette, har du mulighet til å ta kontakt med familievernkontor? For uansett hva dette er så er det noe som er galt, og det behøver ikke være noe mer dramatisk enn en far som ikke respekterer datterens kropp uten at det behøver ligge noe seksuelt i det. Absolutt ille, men krever sannsynligvis en litt annen handlingsmåte enn om det er snakk om seksuelt ladede overgrep.

Gjest Gjest_Tutti_*
Skrevet

Jeg har datter på 7 1/2. Jeg vasker henne fortsatt, men faren lar henne både dusje og vaske seg selv. Hun lurer på om faren synes hun er ekkel, men jeg forklarer bare at han synes hun er stor. Jeg har ikke tenkt at det er "unaturlig" at jeg vasker henne. Hun er liten for meg. Men må revurdere dette.

Man skal ta mistanker om incest alvorlig. Min umiddelbare tanke her er at han vasker henne fordi han opplever henne som liten. Synes du derimot skal si at hun er for stor til å bli vasket av far, og at hvis hun trenger hjelp, skal du som mor gjøre det.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

vi har en jente på 8 og både jeg og pappaen har sluttet å vaske henne nedentil. Jeg syns hun begynner å bli for stor til det. Hun gjør det selv i dusjen, badekaret etc. Må bare tilføye at vi har et veldig naturlig forhold til kropp og sprader stadig naken rundt i huset. Lillesøstra på 4 vasker både pappaen og jeg nedentil.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet (endret)
. Lillesøstra på 4 vasker både pappaen og jeg nedentil.

er ikke dette å gå over streken....?

ble kvalm av å lese det :(

Endret av m@msen
Skrevet (endret)

Hvorfor er det å gå over streken, når man vasker en 4 åring? Et så lite barn kan ikke vaske seg selv enda, og det er naturlig at både mor og far vasker sitt barn! Er ikke noe kvalmt i det, det som er kvalmt er hvis en forelder skal få skyldfølelse over å pleie og ta seg av sitt eget barn!

Endret av m@msen
Skrevet (endret)

Hun mente nok at både hun og faren vasker ungen nedentil... Ikke omvendt

Endret av m@msen
Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet
[/quote

Hvorfor er det å gå over streken, når man vasker en 4 åring? Et så lite barn kan ikke vaske seg selv enda, og det er naturlig at både mor og far vasker sitt barn! Er ikke noe kvalmt i det, det som er kvalmt er hvis en forelder skal få skyldfølelse over å pleie og ta seg av sitt eget barn!

beklager.. jeg tolket dettet som at de lot deres 4 åring vaske DEM nedentil.......

Skrevet

Okay! Ja det hadde jeg også reagert på hvis de gjorde da!

Skrevet

Næmmen faen da, blir jo helt dårlig her jo :-(

Din mann burde ikke tvinge seg på datteren deres, men nå som hun er 8 år og i skolealder og omgås andre barn & voksne bør dere lære henne om daglig hygiene så hun ikke lukter vondt. Hun må skjønne at man også må vaske seg nedentil.

Skrevet

Jeg synes det høres rart ut å vaske en åtteåring nedentil, uansett om det er mor eller far. Selv om jenta ikke vil vaske seg med klut, så blir hun da ren etter en lang dusj eller et opphold i badekaret?

Her i huset brukes knapt klut i det hele tatt, ungene dusjer selv og styrer det selv. De vasker håret og kroppen med såpe, og jeg gjør ikke annet enn å gå over med lusekam (forebyggende) og smøre med lotion etterpå. Minsten trenger hjelp, men skolebarna klarer seg selv.

Jeg ville ikke umiddelbart dratt inn incest i dette (selv om det kan være grunn til det, særlig når du sier at du har "dårlig magefølelse"), men å tvangsvaske såpass store jenter nedentil, når de hyler og skriker, kan uansett oppfattes av jente som at far tramper over hennes grenser, og det bør- etter min mening- ikke finne sted. Jeg hadde sagt at jenta blir ren nok etter en dusj, og bedt ham la være å vaske henne.

Skrevet

En 8-åring skal kunne stelle seg selv. Allerede fra de begynner på skolen skal de jo greie seg selv mht til toalettbesøk, så da greier de vel og å vaske seg/dusje selv også.

Skrevet

Enig med de andre her, en normalt utviklet 8 åring skal kunne klare å dusje/vaske seg selv.

Skrevet

Jeg syntes helt klart at din mann har dratt dette altfor langt. Men å koble det mot incest etter en gangs hendelse, det syntes jeg også er å dra ting for langt.

Din datter på 8 år bør klare å vaske seg selv. Jeg syntes det er unaturlig å stå og vaske en 8åring med klut mellom bena. Jeg hadde følt det som et overtramp uansett om det var min mor eller far som tok seg til rette.

Skrevet

Fortell både far og datter at hun er stor nok til å klare dette selv nå, vil hun ikke vaske seg, får hun dusje/bade oftere.

Skrevet

Ja , nå har ikke jeg barn enda og har lite peiling på når de blir store nok til å gjøre det ene eller det andre , men er det ikke litt overdrevent å skrike opp om incest fordi et faen til et barn vasker ungen med klut ?

Som sagt , jeg har ikke peiling på barn ..

Gjest Opplyseren
Skrevet
men er det ikke litt overdrevent å skrike opp om incest fordi et faen til et barn vasker ungen med klut ?

Står ingenting om at han brukte klut!

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det er unødvendig at hun vaskes av voksne, og når hun protesterer mot at faren vasker henne, må det respekteres. Hun må ha rett til å låse døren når hun skal stelle seg. Tvangsstelling hører ikke noe sted hjemme i den alderen, hun er ikke så skitten at ikke morgenvask kan vente til ettermiddagen når ting kan diskuteres.

Når jeg ikke kjenner en eneste detalj mer enn det du skriver, synes jeg også det er ekkelt at treåringen vegg i vegg har vært så skremt over å høre opptrinnet, og at hun har blitt værende på rommet sitt redd og alene. Er hun uttrygg, kan hun ha reagert på noe hun oppfattet som unormalt i kranglingen fra badet.

Å spekulere i dette ut fra gitte opplysninger, blir bare dumt. Du må snakke med 8-åringen og spørre henne hva som skjedde da hun og far kranglet. Støtt henne på at hun er stor, og at hun har lov til å vaske seg selv og holde underlivet sitt helt privat. Si at du skal snakke med far om dette og spør om det er flere ting hun synes blir for nærgående. Vær obs på hvordan hun virker i samtalen. Incest skjer jo i enkelte tilfeller, og det må være veldig belastende for dere nå når tanken først er tenkt. Kan ikke gi noe annet råd enn å prøve å vurdere totalsituasjonen, og om jenta virker trygg og forholdet mellom far og de to jentene virker sunt og åpent eller ikke. Er det noe som virker som det skurrer for deg, kan du be om samtale på helsestasjonen og lufte bekymringene der.

Gjest Silmarill
Skrevet
Det er unødvendig at hun vaskes av voksne, og når hun protesterer mot at faren vasker henne, må det respekteres. Hun må ha rett til å låse døren når hun skal stelle seg. Tvangsstelling hører ikke noe sted hjemme i den alderen, hun er ikke så skitten at ikke morgenvask kan vente til ettermiddagen når ting kan diskuteres.

Når jeg ikke kjenner en eneste detalj mer enn det du skriver, synes jeg også det er ekkelt at treåringen vegg i vegg har vært så skremt over å høre opptrinnet, og at hun har blitt værende på rommet sitt redd og alene. Er hun uttrygg, kan hun ha reagert på noe hun oppfattet som unormalt i kranglingen fra badet.

Å spekulere i dette ut fra gitte opplysninger, blir bare dumt. Du må snakke med 8-åringen og spørre henne hva som skjedde da hun og far kranglet. Støtt henne på at hun er stor, og at hun har lov til å vaske seg selv og holde underlivet sitt helt privat. Si at du skal snakke med far om dette og spør om det er flere ting hun synes blir for nærgående. Vær obs på hvordan hun virker i samtalen. Incest skjer jo i enkelte tilfeller, og det må være veldig belastende for dere nå når tanken først er tenkt. Kan ikke gi noe annet råd enn å prøve å vurdere totalsituasjonen, og om jenta virker trygg og forholdet mellom far og de to jentene virker sunt og åpent eller ikke. Er det noe som virker som det skurrer for deg, kan du be om samtale på helsestasjonen og lufte bekymringene der.

For ikke å gjenta det tentacle har skrevet så sier jeg meg enig i hele hennes innlegg.

---

Du har dårlig magefølelse for dette! Da antar jeg at du nå lurer på om det virkelig bare var vasking far drev på med?Arrrester meg om jeg tar feil!

-Når du kom inn baderomsdøra og så at far vasket barnet nedentil! Hvordan så hele situasjonen ut og hvordan reagerte far/datter. Hva ble sagt og hvordan var oppførselen! Nervøs eller glad for å se deg?

-Om far mente å gjøre noe galt så hadde han ikke gjort dette når han visste at du skulle komme hjem?

-Han hadde vel i det minste låst døra, tror du ikke det egentlig!

-Klart din 3 åring var vettaskremt så lenge søsteren hylte som en "stukken gris"

Hva du skal gjøre?

-Du skal snakke med mannen din om din reaksjon og at datteren deres kan vaske seg selv!

-Du skal snakke med din datter om dette slik tentacle beskrev det i sitt innlegg!

Ikke tenk "dumme" tanker før du har pratet med begge to!

Ei jente på 8 år kan klare å vaske seg selv nedentil dersom hun har lært seg dette av foreldrene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...