~Mocca~ Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Vi sparer alle 5kr,1kr og 50øringene i en krukke som er ca 1l stor. Denne er nå snart full og vi klarer ikke bestemme oss for hva vi skal bruke pengene til. Jeg vil liksom at det skal være litt spesielt, men sliter litt med hva... Jeg vil ikke bruke pengene på mat, ellers vet jeg liksom ikke. Har dere noen ideer til hva vi kunne bruke disse pengene på? Vet ikke hvor mye som er oppi der, 1000kr - 2000kr kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Hva med en helaftens sammen? F.eks gå ut og spise, se en forestilling av et eller annet slag og så ta en drink etterpå?
Gjest s.n Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Legge til litt og reise et sted! Eventuelt kjøpe noe til hjemmet - bilde eller noe? Ut å spise en finere middag Eller fortsette å spare til en kan kjøpe noe en virkelig trenger og har lyst på! Lenger reise, eller noe
~Mocca~ Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2007 Hva med en helaftens sammen? F.eks gå ut og spise, se en forestilling av et eller annet slag og så ta en drink etterpå? Ja, vi har tenkt på det.. Men så har vi funnet ut at vi vil ikke bruke de på mat. Vi er ikke så fryktelig glad i kulinariske middager, og så går vi endel ut å spiser fra før. Så det vil ikke bli noe spesielt! Men tusen takk for tipset! Bare kom med flere!!
Fam Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Jeg sparer på samme måte Kan ikke utstå å ha lommeboken full av penger med hull i, pluss disse bittesmå brune da. Alt går i en gedigen sparegris. Veksler den inn en gang pr år, da er den vanligvis mer enn full. Og summen: mellom 4-5000 kr. Pengene blir brukt til ferie. Så jeg sier: Legg pengene unna til en "ferie pott". Endret 1. oktober 2007 av Fam
~Mocca~ Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2007 Ja, jeg sliter litt med å finne noe vi skal bruke pengene på. For jeg vil jo at det skal være litt spesielt.. Kanskje vi kan spare det til den førstefødte? Tenkte jeg skulle høre her ihvertfall om det er noen som har en bra ide..
Gjest :) Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg synes din egen idé med å spare til den førstefødte høres kjempegod og -koselig ut. ^^ Inspirerte virkelig meg til å begynne å spare på samme måte en gang jeg er i samme livssituasjon. Ellers vil jeg foreslå noe dere kan kose dere med, et par DVDer/CDer? Et bedre stereoanlegg? Sykler, bøker, møbler, iteriør-ting? Sex-leketøy? Eller spar mer, til en ferie, eller til du/dere finner noe du/dere virkelig vil ha.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg sparer også alle mynter i en stor flaske, og denne er nå full. Blir ikke noe problem å bruke dem, jeg lurer egentlig mer på hvor jeg kan veksle dette inn? Jeg har bare nettbank (Skandiabanken). Har sett de har mynttellere i "vanlige" banker, kan man bruke disse selv om man ikke er kunde der? I så fall koster det vel kanskje en del?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg ønsker synspunkter på hva som kan være rettferdig fordeling/brøk for mitt samboerforhold... Er takknemlig dersom noen kan kommentere på dette. Jeg leier hos min samboer, betaler 3.500 kr pr. mnd. Jeg ønskte egentilig å kjøpe meg inn, men da han ikke ønskte dette, blei det slik at jeg etterhvert kjøpte min egen leilighet som jeg nå leier ut. Vi bor altså sammen i min samboers leilighet, mens jeg leier ut min leilighet til 7000 kr, dette dekker lånet mitt + husleien jeg har i utleieleiligheten. Nå ønsker min samboer at jeg skal betale mer hos han. Mitt spørsmål er da hva er det rettferdig at jeg betaler. Han synest vi skal dele det det faktisk koster å bo i hans leilighet. Han antydet 5000-6000 kr pluss halvparten av husleia, dvs. 875 kr. Altså tilsammen 5875-6875 kr pr. mnd. Hvordan bør vi ordne oss? Også med tanke på framtida? Vi planlegger barn. Jeg merker en viss irritasjon over hans utspill pga. at jeg egentlig hadde ønskt å eie sammen. Men nå har vi det nå en gang slik, og vi må gjøre det beste ut av det. Når det gjelder alle andre felles utgifter (mat, strøm, bredbånd etc etc., betaler vi via en felleskonto med tilknyttet kort, deler 50-50). Det er lite vedlikehold å snakke om (kanskje det blir), slik at det til nå ikke har vært noe tema om jeg skulle være med på det. Jeg har stadig ting som må repareres, sjekkes opp av elektriker etc. i min leilighet. Dersom noe større skulle skje her, regner jeg med (dvs. håper) jeg min samboer vil ta seg av det... Anbefaler alle andre å eie sammen Hva men en liten tattovering? Det er vel noe romantisk å gjøre sammen
MellonCollie Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 Vi har det samme, kjempekjekk måte å spare opp penger på! Blir kjapt noen kroner ut av det Siden vi skal gifte oss, går våre kroner inn i bryllupspotten. Men etter bryllupet har vi allerede bestemt at de pengene skal brukes på ferier. Så jeg er enig med Fam: Ha en egen "feriekonto", der kan de pengene settes inn
Bokormen Skrevet 2. oktober 2007 #11 Skrevet 2. oktober 2007 Hva med å bruke de på parr-massasje på spa eller noe lignende? Deilig avslappende som man kan gjøre sammen
~Mocca~ Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2007 Hva men en liten tattovering? Det er vel noe romantisk å gjøre sammen Vettu, det var ett kjempefint forslag.. Kanskje vi kan tatovere hver sin liten tatovering.. Både jeg og sambo har tatoveringer fra før.. Ikke dumt!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 Om dette er en fast vane, og det blir ca en krukke i året, hva med fadderbarn?
~Mocca~ Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. oktober 2007 Fadderbarn og andre veledige formål bruker jeg andre penger på. Dette var liksom noe spesielt som vi vil spare til. Men nå har vi funnet ut at vi skal bruke pengene på å tatovere navnet på den førstefødte på armen til samboeren min, det har han ønsket seg og da fant vi ut at det var en fin måte å bruke pengene på. Tusen takk for alle forslagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå