Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen venner bor langt vekke og er sjelden på disse kanter.

De ringte for 14 dager siden og lurte på om de kunne komme til oss i helgen.

( de har vert hos andre her da jeg har vert borte på ferie tidligere)

Jeg svarte ja. I samtalen fortalte jeg at vi hadde flyttet . Vi har bygd hus.

Jeg ordnet huset og gjorde litt kos til helgen. var spent på hva de syntes om huset som vi har lagt ned mye arbeide i.

de kommer kjørende og ruller ned bilvinduet: hvor f er garasjen da.....? regnet ute..

De kommer inn, planter seg i hver sin stol. hele helgen gikk. De spurte ikke om noe i huset. Soverommet de fikk er ved siden av badet i gangen, så det var bare å gå rett inn der. Vi har en 2 etasje også,men 0 interesse.

badet er noe vi har lagt ned tid og penger i,men ikke en kommentar.

I ettertid fikk jeg høre at det er de som alltid ringer og spør folk om å få komme. De blir aldri invitert. jeg skjønner det nå!!!

Da de reiste, så var det ha det. Kjør forsiktig sa jeg til avskjed.

Jeg bruker alltid å ringe folk og takke for besøket og si at det var hyggelig osv...

Har ikke hørt noe, så for en halvtime siden sendte jeg bare en tekstmld: hvordan gikk kjøreturen? Fint, var svaret jeg fikk.

Er de ikke en underlig oppførsel. helt mangel på takt og tone spør du meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, når jeg er på besøk hos folk forventer jeg ikke at de stiller med garasjeplass......Hørtes ut som merkelige folk!

Skrevet

Jeg fikk en veldig sterk følelse med en gang at jeg tror faktisk disse folkene kunne vært misunnelige på dere? På det nye, fine huset.. Måtte finne noe å rakke ned på: garasja. Og deretter sier det seg selv at de overhodet ikke kunne tenke seg å si noe fint om huset. Jeg tror du skal heve deg over oppførselen deres, og bare la de misunne dere ;)

Ellers høres de bare ut som noen veeeldig spesielle typer altså.tåpelig

Skrevet
Jeg fikk en veldig sterk følelse med en gang at jeg tror faktisk disse folkene kunne vært misunnelige på dere? På det nye, fine huset.. Måtte finne noe å rakke ned på: garasja. Og deretter sier det seg selv at de overhodet ikke kunne tenke seg å si noe fint om huset. Jeg tror du skal heve deg over oppførselen deres, og bare la de misunne dere ;)

Ellers høres de bare ut som noen veeeldig spesielle typer altså.tåpelig

jeg forventer jo ikke at de skal ha samme intr for mitt hjem som jeg har,men ikke en kommentar?

På en annen side, så blir det nei neste gang jeg får spørsmål om overnatting på helg.

I det minste kan folk takke for seg.

Skrevet

Ja, rar oppførsel her.

Nå har du tatt ut det du er misfornøyd med, og presentert her. Kanskje dere hadde en veldig hyggelig helg alt i alt, men du hadde ventet at de skulle si noe om huset, og er litt sur for det.

Jeg skal være enig i at det er vanlig å skryte litt når en kommer til et nytt hus, eller et hus som er pusset opp, men det er ikke alle som bryr seg om slike ting i det hele tatt, og derfor ikke legger merke til det, eller tenker over det.

Skrevet

Hvis det første de sa når de kom var "hvor faen er garasjen" så er det jo helt utrolig.

Ikke inviter dem igjen hvertfall. Hadde aldri sett på slike folk som venner heller.

Gjest Heloise
Skrevet

jeg tror ikke det handler om sjalusi, bare ingen egentlig interesse for andre, eller mangel på sosiale antenner/sos. intelligens.

Høres ut som et par venner jeg har, og en jeg gikk i klasse med. De èr bare sånn, helt enkelt.

Nå kjenner jeg ikke dine venner, men kan jo hende de er av samme "kaliber" :-|

Skrevet

Virker jo litt merkelig. Jeg sier finner alltid noe pent å si hvis det er første gang jeg er i et nytt hus.

Kan jo hende de er misunnelige eller at de rett og slett bare er sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...