Gå til innhold

Jeg er forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Forlover
Skrevet

Hei.

Om noen månder skal jeg være forlover til en god venninne av meg. Vi bor langt fra hverandre på ulike steder i landet, og bryllupet skal skje en plass ingen av oss bor. Både brudepar og gjester må reise langt. Jeg har ingen planer om å treffe henne/besøke henne før bryllupet. Kommer først til å treffe henne den dagen de skal gifte seg og dagen etterpå. Vi kommer til å overnatte på samme sted.

Så er spørsmålet, hva skal jeg som forlover finne på til henne/dem for å gjøre litt ekstra ut av begivenheten. Bortsett fra at jeg skal holde tale og gi dem gaver har jeg ingen ideer.

Jeg kjenner ingen av de andre gjestene i bryllupet, bortsett fra min mann som også er invitert. Min venninne og jeg er begge + 35 og har forholdsvis små barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det ikke skal arrangeres utdrikningslag tror jeg jeg hadde fått mannen hennes til å kjøpe et gavekort fra deg på en eller annen behandling jeg. Så hun føler hun blir gjort litt stas på :)

Ellers er det jo ikke så mye du trenger å gjøre da. Det du skal gjøre skjer jo egentlig på den dagen. Men det er alltid hyggelig å bli overrasket med champagne da. SÅ ta med det og to glass som de kan dele rett etter vielsen for eksempel..

Gjest nextlife
Skrevet

Hva med å gi dem et fint hotellrom til bryllupsnatta?

Skrevet
Siden det ikke skal arrangeres utdrikningslag tror jeg jeg hadde fått mannen hennes til å kjøpe et gavekort fra deg på en eller annen behandling jeg. Så hun føler hun blir gjort litt stas på :)

Ellers er det jo ikke så mye du trenger å gjøre da. Det du skal gjøre skjer jo egentlig på den dagen. Men det er alltid hyggelig å bli overrasket med champagne da. SÅ ta med det og to glass som de kan dele rett etter vielsen for eksempel..

Gode ideer. De skal gifte seg i kirken (men er ikke spesielt religiøse). Er det stuerent å sprette champagnen når de kommer ut av kirkedøra? Når skal man evt. overraske dem med champagnen?

Gjest Fi fi la Belle
Skrevet

vi hadde champagne i frisørsalongen mens vi ble gjort flotte.

hva med å arragere en sammenkomst kvelden før brylluppet på en lokal pub eller noe. ta det litt tidlig på kvelden så det ikke blir for sent. på denne måten kan folk bli litt kjent før selve selskapet.

når det gjelder talen.. fotell litt om hvem hun er slik du kjenner henne, nevn possitive sider det er meningen at brudegommen skal høre hvor heldig han er..ikke hvor vanskelig hun er. fortell om noen artige situasjoener dere har vært i. men hold ute de værste fyllehistoriene! det blir bare pinlig i selskapet. og dropp å neven x'er. fortell om situasjoener hun har taklet bra, om sider ved hennes personlighet som beundringsverdig.

så kan du avslutte med å sitere noe fra en bok om kjærlighet og samliv evt.

det er viktig å huske at publikummet du har i brylluppet er veldig vennlig instilte, de ler på de rette stedene og er lette å prate til.

lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...