Gjest Gjest_Tutti_* Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Kjæresten min og jeg har flyttet sammen i år, og vi skal feire med hans og mine barn (5 tilsammen). Vi har også invitert våre ekser (barnas mor/far). Mine barns far har takket ja. Hans barns mor nei. Ungene gir uttrykk for at de gleder seg. Det gjør vi voksne også. Neste år skal mine barn være hos sin far, og hans hos sin mor. Her har vi et lite dilemma. Etter avtale da jeg og eks gikk fra hverandre skal vi feire jul annethvert år hos hverandre. Barna forventer at jeg er sammen med dem. Og det vil jeg selv også. Dette forstår min nye mann. Han er også velkommen, og han og min eks går veldig godt overens. Mannen min vil feire med meg og mine, men kjenner veldig på at han da ikke feirer med egne barn som da er hos sin mor. Han vurderer derfor å feire med dem, men vet ikke engang om han er velkommen der. Det han ønsker mest er å ta med sine barn og feire sammen med oss andre hos min eks, men det går nok ikke hans barns mor med på. Hva vi gjør i fremtiden vet vi ikke, men hadde vært interessant å høre hvordan andre løser dette med dine/mine barn i julen. Er man først og fremst sammen med barna sine, eller med ny kjæreste/ektefelle?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Man gir avkall på retten til å være med barna hver jul når man skiller seg. De fleste feirer jul med barna annethvert år og ønsker ikke å feire med eksen. Neste år har kanskje din eks og hans eks nye partnere, og nye stebarn som skal feire hos dem eller hos sine respektive andre foreldre. Ville ventet med neste års avgjørelse til neste år. Hittil vet han jo ikke engang om felles jul med eks og barn er et mulig alternativ, kanskje morens nei i år er en indikasjon på hvordan hun vil stille seg til at han besøker dem til neste jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå