Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror er sammen med verdens søteste og snilleste jente. Hun er nesten så snill at det går over til å være naiv. I tillegg har hun slitt en del i livet sitt på grunn av ille mobbing på skolen. Noe man absolutt ikke kan se på henne, for hun er jo sprudlende og ler masse hele tiden.

Broren min er yngre enn meg, og da vi vokste opp var han en real plage. Han er god på bunnen som de sier, men noen ganger blir jeg ganske oppgitt over han. Han har muligens lav selvtilit, noe som gjør at han gjør alt for å hevde seg. Alle konkurranser (alt fra Ludo til hvem som gjør det best i utdanning/arbeidsliv) blir tatt i blodig alvor. Han har en tendens til å være påståelig, hissig og ganske selvgod innimellom. Nå må jeg selvsagt føye til at han såklart har sine gode sider også, det er ikke bare elendighet.

Men jeg er jo voksen og omgåes ikke han så mye mer nå, så jeg slipper jo unna på en måte. Men jeg tror ikke kjæresten hans har det like lett alltid. Han kaller henne dum, idiot, tjukk i huet og så videre. Han mener han selv er intellektuelt mye høyere enn henne, hvis hun gjør noen tabber eller slikt. Dette har vi i familien sagt ifra om at vi ikke liker, og han gjør ikke det foran oss lenger i allefall. Hva han sier til henne når ikke vi er der kan vi bare tenke oss til.

Jeg har fått god kontakt med jenta, synes hun er skikkelig koselig og sympatisk. Bare synd hun ikke setter seg i respekt, for han må ha noen som "setter han på plass", om dere skjønner.

I helga ringte hun meg, fortvilet over broren min. Og litt flau for at hun i det heletatt ringte meg, som er søsteren. Men det viser seg at min flørtende bror hadde vært på byen, og det hadde blitt snakk om noe kyssing og slikt, som han benektet dagen etterpå. På grunn av en utroskapsepisode mellom de to tidlig i forholdet, har hun vanskelig for å stole på han, og han skjønner ikke at det er lite lurt å gjøre kjæresten sjalu. Siden han hele tiden trenger bekreftelse, så virker det nesten som han ønsker at hun skal være det.

Hadde det vært en venninne som var sammen med en slik fyr ville jeg nesten rådet henne til å dumpe han, fordi hun kunne fått det så mye bedre med en som virkelig respekterte henne. Siden det er broren min kan jeg jo ikke si noe som helst slik, annet enn at ingen skal finne seg i å bli behandlet dårlig, samme hvem de er sammen med. Er det noe annet man kan si, egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta han grundig for deg? Det gjorde jeg med min bror for endel år siden da han oppførte seg som en gjennomført dritsekk mot dama si. Det er grenser for hva man kan tillate seg å gjøre mot andre, og selv om det er familiebånd har jeg pinadø lov å si fra når jeg ser noen er direkte slem med andre!

Skrevet

Selvfølgelig kan du råde henne til å gå fra ham selv om han er broren din... Ta en skikkelig runde med broren din, og legge ikke skjul på at hans oppførsel er helt på kanten. Si til henne at hun må se igjennom livet sitt, og spørre seg selv om det er slik hun vil ha det?? Vil hun ikke det, så har hun selv ansvar for å komme seg ut av et ille forhold, eller bidra med sitt for at det blir fikset!

Skrevet

Ja denne var ikke helt lett å skulle si noe til som kan gjøre dem begge godt på sikt, men tror faktisk at det er damen du skal ta hensyn til her. Nå ville nok jeg snakket med henne og sagt at hun regelrett bare er nødt til å sette seg i litt respekt hos ham da hun kun vil oppleve at tingene blir verre om hun lar dette fortsette.

Du kan selvfølgelig oppleve at din bror blir hoppende irritert på deg om han får vite dette, men det trenger han jo strengt tatt ikke å få vite noe som helst om eller? Jeg hadde i hvert fall tatt det opp med henne og bedt henne om å holde henne utenfor, men gitt henne noen kvinnelige råd to jenter imellom.

Du gjør dem egentlig begge en tjeneste da din bror ikke kan oppføre seg slik som dette og hun ikke fortjener det.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å anbefale damen å kutte ut min bror, hadde heller ikke tatt fem øre for å riste opp min kjære bror. Har gjort det og håper jeg slipper flere ganger. Fordi om han er broren min betyr ikke det at han er en engel, og min bror har vist seg som en dust mer enn en gang og det gjør han ikke ustraffet fra storesøster. :nei::ler:

Skrevet

Nå vet jo ikke han at jeg vet noe om dette da. Han ville nok blitt fly forbanna på henne om han visste at hun ringte meg. Men hun ringer ikke for å sladre liksom, hun har jo også hørt på meg når jeg har hatt kjæresteproblemer og slikt. Nesten som venninner.

Det virker som om dere ikke synes det er noe problem at jeg sier ifra. OG jeg har sagt til han flere ganger at han bør behandle dama bra, og vi hadde en helt jævlig krangel en gang på grunn av det. Han vet hva jeg mener, og skjønner nok dypt inne at han gjør noe galt. Jeg hater å krangle, og hvis han blir litt kritisert, så er det helvete og vel så det på gang. Noen ganger har jeg vanskelig for å skjønne at vi er i slekt....

Hun er så forbasket lojal og avhengig av han også. Hun kommer nok dessverre ikke til å slå opp, og det vet han å benytte seg av. Det er synd at hun som har så mye vondt finner seg i å bli herset med.

Han kritiserer familien hennes, og unngår å besøke de (de bor på en annen kant av landet så kjæresten ser de sjeldent), han flørter med andre jenter og skryter av det etterpå... Ja, er det rart man som søster blir oppgitt?

Jeg ville aldri blitt sammen med en sånn slubbert! Men hun er jo tydeligvis glad i han, og har valgt han. Stakkars!

Gjest Blondie65
Skrevet

Hadde det der vært min bror så hadde han fått så ørene flagret.

Jeg hadde fisket først, spurt hvordan det sto til med dem, hvordan de hadde det osv. Og hvis han da hadde slengt med kjeften eller sagt noe stygt hadde filleristingen begynt.

Jeg hadde også rådet henne til å ta vare på seg selv ...

Gjest Anonym...
Skrevet

Ouch, skulle tro jeg hadde skrevet dette selv... Kjenner meg UTROLIG godt igjen i det du skriver. Jeg kan signere på at du ikke har det lett. Jeg anbefalte kjæresten til lillebroren min å gjøre det slutt, men hun blir like fullt hos ham. Nå har de dog fått barn, jeg håper i mitt stille at han behandler henne bedre. Jeg har ikke så innmary mye med dem å gjøre for tida.

Lykke til!

Ps- husk at deres lykke ikke er ditt ansvar... :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...