Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min nylig tidlig samboer og jeg har jo klart å gjøre de feilene som gjøres kan, i ettertid. Selv om selve bruddet kom som en bombe på meg, ser jeg jo ting som har ledet til dette. Den siste tidn var preget av en del usikkerhet. Sammen to år, bodd sammen 1,5.

Et av hovedmomentene som har kommet fram fra HAN var at jeg ikke såg han. Men jeg såg han plenty igrunnen. Visste ikke alltid hva som skulle gjøres, men såg han. Han nektet ofte å prate om det, derfor lot jeg det og ligge når aktuelt.

Derimot sier han hardnakket at han har gitt subtile hint underveigs, og når jeg ikke såg dem følte han seg ikke sett.

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg mener at man ikke kan regne med at partneren er tankeleser. Dersom man har noe viktig på hjertet så må man rett og slett komme ut med det.

Jeg har selv gjort den feilen å tenke at 'han må jo skjønne hvordan det føles for meg' eller 'hvis han ikke tar det hintet så skjønner han ingenting', men man kan rett og slett ikke regne med sånne ting.

Hint blir oversett eller feiltolket - det kan man faktisk regne som ganske sikkert. Hinting kan være morsomt, men når det gjelder alvorlige ting i forholdet kan man ikke basere seg på hint som en kommunikasjonsmetode - det er dømt til å skjære seg.

Gjest Gjest_Pokahonta_*
Skrevet

Jeg er nok mere den rett fram typen, så han trengte aldri være i tvil om hvor jeg var- Men hele tiden var det små hint om at 'leiligheten er jo ikke så stor for to' eller 'jeg har av og til behov for egentid' ogsåvidere. I tiden etter bruddet har vi pratet (alt for mye) om hva som gikk galt, og han koker det fremdeles til at han ikke ble sett.. Han, som i to år har holdt meg på en armlengs avstand, fordi han fremdeles var såret etter et forhold som tok slutt for snart 8 år siden..

Traff han på byen på lørdag. Helt tilfeldig. Bruddet er bare tre uker siden. Vi gikk på et atypisk sted. Da klarer han å si 'I take no blame!' til alt som gikk galt i forholdet. Vi har på en måte vanskelig for å gi slipp begge to, før han fyrer på at 'Jeg har brent alle bruer' Det, til tross for at vi fremdeles deler litt på bilen, ting står igjen i leiligheten hans vi bodde i etc.

mannfolk!

Gjest Elfrida
Skrevet

Han høres litt bitter ut. Antagelig føler han at han har tatt opp det som har vært galt underveis, men ikke møtt noen forståelse hos deg. Og nå tror han at du er helt ferdig med ham. Altså er det din feil alt sammen. Det kan jo være riktig for alt jeg vet, men slik du har fremstilt saken virker det som han reagerer slik mange jenter beskyldes for å reagere. Hinte i vei i tro på at kjæresten tar hintene, og bruke mye tid på å tenke på hva du føler og mener og hvorfor du gjør som du gjør, uten i det hele tatt å ta det opp på en skikkelig måte.

Skrevet

Han er nok ganske bitter. Tror jeg. Men han er og en fornuftig fyr, som har holdt fast på at hintene burde jeg se. Hvis ikke, var vi ikke rette for hverandre. En evig romantiker som tror på the 'one'. Det som er så trist, for meg (og mulig for han), var at vi hadde et samliv som fungerte supert. Bestevenner, felles interresser, godt sex liv, like verdier, special connection (alt dette er han enig i). Etc etc. Men, altså, han stadfester hele tiden at han ikke ble sett. Det gjør meg så JÆVLIG frustert i ettertid, for da er det jo jeg som sitter med selvbebreidelser over ditten og datten.

Sier man kan ikke velge hvem man elsker, derfor går han. Det er forsåvidt sant nok det, men når han det siste året har valgt å satse ordentlig, er det nettopp på grunn av at jeg ikke har sett han.

Jeg er svært intuitiv blandt mine venner. Ingen kjenner igjen denne beskrivelsen av meg, ikke engang psykologen jeg har besøkt i etterkant klarer være enig. Likevel gikk han. Jeg må nok passe på så jeg ikke blir bitter selv midt i denne kjærlighetssorgen!

Gjest Elfrida
Skrevet
Men, altså, han stadfester hele tiden at han ikke ble sett. Det gjør meg så JÆVLIG frustert i ettertid, for da er det jo jeg som sitter med selvbebreidelser over ditten og datten.
Nei, du kan velge å ikke kjøpe hans forklaring på hvorfor det ble slutt. Dere trenger ikke å være enige i årsaken - la ham gjerne holde på sin forklaring, men ikke ta på deg skylda dersom den ikke hører hjemme hos deg.

Hvis man mener at 'den rette' automatisk vil forstå alt og aldri gjøre noe feil i forholdet er man trolig dømt til å mislykkes.

Skrevet

Det tror jeg du har rett i..

Gjest gjest-62
Skrevet
Jeg er nok mere den rett fram typen, så han trengte aldri være i tvil om hvor jeg var- Men hele tiden var det små hint om at 'leiligheten er jo ikke så stor for to' eller 'jeg har av og til behov for egentid' ogsåvidere. I tiden etter bruddet har vi pratet (alt for mye) om hva som gikk galt, og han koker det fremdeles til at han ikke ble sett.. Han, som i to år har holdt meg på en armlengs avstand, fordi han fremdeles var såret etter et forhold som tok slutt for snart 8 år siden..

Traff han på byen på lørdag. Helt tilfeldig. Bruddet er bare tre uker siden. Vi gikk på et atypisk sted. Da klarer han å si 'I take no blame!' til alt som gikk galt i forholdet. Vi har på en måte vanskelig for å gi slipp begge to, før han fyrer på at 'Jeg har brent alle bruer' Det, til tross for at vi fremdeles deler litt på bilen, ting står igjen i leiligheten hans vi bodde i etc.

mannfolk!

Han er en mannlig martyr og martyrer er ikke morsomme uansett kjønn. Han ble ikke sett, og leiligheten var for liten for to - selvmotsigelse. Og han har ikke kommet over dama som dumpet han for 8 år siden, hva vil ikke neste dame få høre tro.

Du trenger ikke å påta deg skylden, aksepter at han ser dette på sin måte men du kan jo si til han at det er greit at han ser det på denne måten men at du nødvendigvis ikke er enig. Og la det bli med det.

Skrevet
Men, altså, han stadfester hele tiden at han ikke ble sett. Det gjør meg så JÆVLIG frustert i ettertid, for da er det jo jeg som sitter med selvbebreidelser over ditten og datten.

Kanskje det er det som er meningen? Kanskje han bortforklarer sin egen dalende interesse, hans manglende evne til å holde følelsene ved like, til å bli din feil, fordi han da ikke trenger å bebreide seg selv for det som går i vasken for dere begge nå? Da slipper jo han å føle skyld. Og kan sikkert høste sympati fra omgangskrets også.

Skrevet

[quote hans manglende evne til å holde følelsene ved like, til å bli din feil, fordi han da ikke trenger å bebreide seg selv for det som går i vasken for dere begge nå? Da slipper jo han å føle skyld. Og kan sikkert høste sympati fra omgangskrets også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...