Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg får en melding på wall`en min og jeg skal svare, lurer jeg på en ting. Hva er forskjellen på at jeg svarer der det står :"wall to wall" og der det står "write on ...........`s wall"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

wall-to-wall: Der kommer du rett inn på oversikten over "samtalen" du og vedkommende har hatt, og skriver der....

write on ***'s wall: Der kommer du inn på profilen.

Du skriver på den samme veggen samme hva du velger, men selve bildet du gjør det i ser annerledes ut... Dårlig forklart?

Skrevet
wall-to-wall: Der kommer du rett inn på oversikten over "samtalen" du og vedkommende har hatt, og skriver der....

write on ***'s wall: Der kommer du inn på profilen.

Du skriver på den samme veggen samme hva du velger, men selve bildet du gjør det i ser annerledes ut... Dårlig forklart?

Nei, det var ikke dårlig forklart. Jeg skjønner hva du mener :)

Da er det på en måte "enklest" å svare på "wall to wall" - for da ser jeg hva vi begge har skrevet før. Skriver jeg på "write on .....`s wall", så ser jeg kun det som har blitt skrevet på vedkommedes wall.. Ikke det som han/hun har skrevet på min..

Stemmer det?

Skrevet
Nei, det var ikke dårlig forklart. Jeg skjønner hva du mener :)

Da er det på en måte "enklest" å svare på "wall to wall" - for da ser jeg hva vi begge har skrevet før. Skriver jeg på "write on .....`s wall", så ser jeg kun det som har blitt skrevet på vedkommedes wall.. Ikke det som han/hun har skrevet på min..

Stemmer det?

Ja, det stemmer :jepp:

Skrevet

Jeg har et spørsmål til, jeg.....

Snakket med en kompis i går, og han sier han kommer inn på profilene til de han ikke har inne på sin venneliste.

Det gjør ikke jeg.. Kommer kun inn på profilene til de som jeg har inne. Andre folk, får jeg bare sett evt venner til (hvis ikke dette er skjult).

Ikke var de i samme nettverk heller - for da har jeg hørt at man kan se på hverandres profiler.

Jeg trodde det at ingen "uvedkommende" så noe mer enn bilde og navnet mitt, jeg.. Nå ble jeg litt usikker, ja...

Skrevet (endret)

Så lenge kameraten din verken er venn med vedkommende eller har han i samme nettverk, så har nok vedkommende "skrudd på" at han vil at alle, og ikke kun vennene hans, får se profilen hans. Dette gjøres i innstillingene.

Har du prøvd å gå inn på akkurat de samme profilene som kameraten din kommer seg inn på?

Jeg tror det er standard at ingen kan se profilen din om de ikke er enten din venn eller i samme nettverk som deg.

Litt dårlig forklart kanskje...håper du forstår :)

Endret av Ponine
Gjest Nedfall
Skrevet
Så lenge kameraten din verken er venn med vedkommende eller har han i samme nettverk, så har nok vedkommende "skrudd på" at han vil at alle, og ikke kun vennene hans, får se profilen hans. Dette gjøres i innstillingene.

Vil man ha det slik, trenger man ikke gjøre ett pøkk. Standardinnstillingen er at alle i samme nettverk, får tilgangen til profilen man har.

Man kan, hvis man vil, begrense tilgangen. Virker som mange (jfr tidligere tråder på kg), at folk bruker medlemskap, eller ikke medlemskap i Norway nettverket, for å endre folks tilgang til profilen sin. Not a good idea..

Skrevet
Vil man ha det slik, trenger man ikke gjøre ett pøkk. Standardinnstillingen er at alle i samme nettverk, får tilgangen til profilen man har.

Ja, var vel det samme som jeg sa..? Iallefall det jeg prøvde å si ;) Om man ER i samme nettverk er det standard at man kan se profilen, men om man IKKE er i samme nettverk, og heller ikke venn med vedkommende, da må man vel skru på dette manuelt.

Gjest Nedfall
Skrevet
Ja, var vel det samme som jeg sa..?

Umu.ig å se nå, siden du sensurerte det ! :)

Iallefall det jeg prøvde å si ;) Om man ER i samme nettverk er det standard at man kan se profilen,

Ja.

men om man IKKE er i samme nettverk, og heller ikke venn med vedkommende, da må man vel skru på dette manuelt.
Dette stemmer også, ja. Men før eller senere vil man kanskje melde seg inn i ett eller annet nettverk, så da kan man vel bare sette opp innstillingene under privacy først som sist ?
Skrevet
Umu.ig å se nå, siden du sensurerte det ! :)

Sensurerte? Har ikke sensurert noen ting jeg. Hvis det er endringa av innlegget du tenker på så var det en skrivefeil jeg merka da jeg posta innlegget. Sjekk tidspunktet til endringa i forhold til ditt innlegg ;)

Men vi kan vel kanskje bare avslutte denne diskusjonen med at vi da faktisk er enige da, Nedfall ;)

Og til TS: Beklager avsporinga..

Gjest Nedfall
Skrevet
Men vi kan vel kanskje bare avslutte denne diskusjonen med at vi da faktisk er enige da, Nedfall ;)

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...