Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Uff, dette er litt leit. Jeg fikk nettopp møte den mye omtalte nye kjæresten til en av mine beste venninner. Hadde gledet meg volsomt til å få besøk av de to, og det ble kjøpt inn mat og arrangert vorspiel med påfølgende konsert. Vi to venninnene håpet også at min sambo og hennes nye kjæreste ville komme overens, siden vi sikkert kommer til å tilbringe tid sammen. Jeg vet at jeg er litt kritisk i starten, fordi jeg bryr meg veldig om henne, og vil at hun skal ha en snill og god fyr som fortjener henne. Litt sånn beskyttelsesinstinkt, som sikkert er litt dumt. Slik er imidlertid ikke min samboer, han liker stort sett alle, er sosial og snakker godt med de fleste. Overraskelsen var likevel ganske stor da det viste seg at ingen av oss likte den nye typen i det heletatt. Jeg skjønner virkelig ikke hva hun ser i han...Han var negativ, nedlatende, kvervulerende, umoden og begynte å krangle med nye folk han ikke kjente engang. Det ble skikkelig dårlig stemning og folk begynte å riste oppgitt på hodet. Alle syntes han var merkelig, men hun svevde på skyer. Hun ser det ikke selv i det heletatt. Kan jo være at hun kjenner han såpass at hun vet han har mer å by på..? Vi hadde jo på forhånd spøkt om "enn hvis jeg ikke liker han i det heletatt", og ledd litt og slikt. Og sånn ble det... Jeg vet at som god venninne bør jeg vel være supportiv, og ikke si noenting. Bare vente til hun kanskje oppdager det selv. Men jeg vet ikke om jeg greier å lyge hvis hun spør rett ut hva jeg syntes om han. Etter alt hun har fortalt om han troddde jeg at han var en skikkelig koselig person, er så skuffa!! Men som venn så sier man ikke sånt, sant?
Gjest Gjest_ulla_* Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Som venn sier du ikke at du ikke liker kjæresten hennes etter å ha møtt ham en gang. Vreng heller hjernen din for å finne noe positivt å si om ham. Hvis det viser seg at han behandler henne dårlig så får du heller si ifra, men hvis det bare er at du ikke liker ham, så hold kjeft om det. Jeg vet det er vanskelig, jeg har også en venninne hvis kjæreste jeg misliker. Han har ingen utdanning, er arbeidsledig og gjør ingenting for å få seg jobb. Han bare henger på kjøpesentre hele dagen, har mistet lappen for råkjøring, sløser voldsomt med penger, og virker som en fullstendig latsabb. Men det -sier- jeg jo selvsagt ikke til henne. Han behandler jo henne ikke dårlig, jeg liker ham bare ikke...
Gjest s.n Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Gi situasjonen litt tid. Han var kanskje veldig nervøs i situasjonen, og kanskje det ødela for ham?? Dersom venninna di spør kan du pakke det veldig fint inn - unnskylde at han ikke viste seg fra sin beste side fordi han sikkert var usikker på dere etc. På den måten får du frem at det ikke var et helt vellykket første møte, men at det sikkert blir bedre fremover... Det må da være noe bra med ham? Let etter det, og ikke gi opp etter første møte. Det er ikke lett å rette opp et dårlig førsteinntrykk...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå