Gå til innhold

Bli kvitt EDDERKOPPER + ANDRE FÆLE KRYP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper dere som bruker støvsugeren på jævelene har en Delphin eller Rainbow (som går på vann)??? Eller har dere vanlig støvsuger slik at de kan bygge rede inni posen og komme krabbende ut igjen med heile tjokke slækta? :x

Æsj, til krig mot krypa! Jeg hater dem!!!!! Glem ulvedebatten! La oss utrydde edderkoppene først!

Skrevet

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!!!!!!!!!!!!!!! :o Krabbe utigjen med hele slekte !!!!! MARERITT !!! Spraye noe i støvsugeren da kanskje ...gift ......drepe den får den får stiftet familie der inni .....usj ...vemmelig tanke ...tør nesten ikke ståvsuge de jeg .... :o

Da jeg skulle legge meg i går hadde jeg en diger feit svart edderkopp i taket ......jeg fikk panikk !! men måtte jo få den vekk!!!!. fikk den ned med en kost - og fikk tråkka på den ...usj ..... :o ....og i dag kom jeg over en til ....jeg stod bare og hylte !! det var så grusomt! må få somlet meg til å kjøpe noe å drepe de med ..orker ikke ha det slik ....stirrer overalt før jeg går inn i rommene nå ...lister ..tak ..gulv .......og finner noen av og til ..... :o og skrukketroll er det mange av nå ...huff ...VIL ikek ha de i leiligheten min - de får være ute !!!

huff !!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Virgo, så du siste episode av X-FILES, STORE dyr under senga. De ble tilvirkelighet fordi gutten tenkte på de.......... sov godt

Gjest Scarlet
Skrevet

Huff, det her ble litt for mye for meg. Hoppende eddekopper og greier.. får helt frysninger når jeg tenker på det.

Virgo: Godt å se at det ikke er bare meg som er så forbanna redd!

Jeg klarer ikke å drepe dem heller. Jeg klarer ikke å være nærmere enn et par meter, og det er egentlig alt for mye for min del. Og hvis jeg har sett en edderkopp på f.eks. stua og den blir borte i mellomtiden da jeg skal hente sambo slik at han kan ta den, da beveger ikke jeg meg i det rommet før eddekoppen er funnet og drept, eller evt. at jeg glemmer det. Da sitter jeg på soverommet og ser på tv. Og stakkars sambo må hente ting som drikke, mat, etc. til meg, da man må i gjennom stua vår for å komme til kjøkkenet.

Det er helt sykt, jeg vet det....

En gang jeg var alene hjemme og så en edderkopp på badet tok jeg hårspray-flaska og spraya på den helt til den døde..noen skulle ha filma det, for det så mindre lurt ut har jeg på følelsen av; meg skrikene med hårsprayflaska og en stakkars edderkopp vimsene rundt helt dopa av hårspray :ler:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har hatt gåsehud fra første innlegg og til nå !

Jeg har pleid å støvsuge de, men jeg er jo ikke så sugen på små edderkoppbabyer ut av støvsugeren.

Så Harry Potter og mysteriekammeret sammen med ungene her om dagen og jeg måtte bare gå ut av stuen når det begynte å ta seg opp med edderkopper. Usj !

Tror jeg kjøper meg en spray jeg også !

Gjest Zalomine
Skrevet

Å ta dem med støvsugeren hadde jeg ikke stolt på nei. Og så har jeg en samboer som ikke dreper dem, men bærer dem ut da...

Føler det krype og krabbe og klø over hele meg her jeg sitter...

Skrevet

Edderkopper er da søte???

Var redd dem før. Helt til jeg var sytten. Da kom huseier uanmeldt til huset jeg leide i Arendal, og jeg hadde en fest jeg ville holde skjult for den krisne gamlingen, vi gjemte flasker osv da det banka på. Noen hadde fyrt seg en pipe, så det lukta søtt i fra stua. Det var et rør han skulle sjekke under vasken.

Jeg måtte jo snakke med ham, og en edderkopp krøp på alle de seks tykke beina sine oppetter skapdøra, bare tjue centi fra hodet mitt. Der og da var jeg så redd for at han skulle si opp leiekontrakten om han oppdaget at vi festet, at jeg synes edderkoppen var uskyldig, og håpet det var et lykketegn - og det gikk bra - huseier trodde fremdeles vi var skikkelig ungdom.

En gang jeg var cirka femten, våkna jeg og slo opp øynene. Over meg - cirka ti centimeter kanskje, hang en svart edderkopp i en lang tråd fra taket. Jeg klarte å smyge meg ut av senga... :ler:se opp, det er kjempesjanse for at det skjer mye over hodet ditt om natta når du sover. Har også våknet i alle fall tre ganger og sett en edderkopp gå over hånda eller armen min.

Men det er jo bare spinnkjerringa som er og hjelper deg å holde fluene unna. Silke spinner hun også, litt av ei husmor. Kollegaen vår jo. :briller:

Skrevet
Virgo, så du siste episode av X-FILES, STORE dyr under senga. De ble tilvirkelighet fordi gutten tenkte på de.......... sov godt

Delvis slettet av meg selv pga ord som sikkert blir slettet uansett. Bruk fantasien....

DET hjelper jo veldig vettu!

Skjerp deg :evil:

Ja, bare slett meg,- men måtte bare si ifra,- enkelte har intet sympati eller empati og slike fobier spøker man ikke med!

Oppgitt Diva :P

Skrevet

Emh,- denne sprayen dere snakker om. Mener dere Radar ?

Hjelper den ?

Tanta mi brukte den i det gamle huset hun bodde i for endel år tilbake og det hjalp overhodet ikke på de ekle beista *grøsse*

De bare hoppet rundt som før :( *Redd*

For å si det sånn,- jeg gikk aldri på toalettet der i kjellern nei!

Noen tips til slike sprayer ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Delvis slettet av meg selv pga ord som sikkert blir slettet uansett. Bruk fantasien....

DET hjelper jo veldig vettu!

Skjerp deg :evil:

Ja, bare slett meg,- men måtte bare si ifra,- enkelte har intet sympati eller empati og slike fobier spøker man ikke med!

Oppgitt Diva :P

Og hva inn i H synes du jeg burde si da...?? Stakkar liten Virgo, ikke no å være redd for , skal drepe stygge edderkopen for deg jeg.

Skrevet

Du kan muligens holde kjeft, hvis du ikke har noe kontruktivt å bidra med ?

For eksempel ?

Skrevet

Gjest - synes faktisk den kommentaren fra deg var flåsete. Kan ikke trekke paraleller til X-files altså......det kommer ikke flere edderkopper fordi om jeg tenker på de ....de som er der de er der ...(men jeg vil ikke ha de der) ....(Og de er heller ikke innbillning om du skulle tro det )....

Har man panikk for edderkopper så har man panikk for edderkopper - og de får finne seg et annet sted å være enn hos meg ....

Fælt hver kveld når jeg skal legge meg - for jeg er redd for å få noen i ansiktet - eller at noen skal krype inn i munnen på meg mens jeg sover ....Usj !!!

Gjest lilletroll
Skrevet

VIRGO MIN TVILLINGSJEL :)

Det er AKKURAT som om jeg selv skulle ha skrevet tingene du skriver...og jeg hadde ikke før tenkt tanken om den "drepe edderkopper som er over hodet på en så lander de jo kanskje på deg" tanken, før du også kommenterte akkurat det samme :D

Jeg har hatt fobi så lenge jeg kan huske, og det hjelper altså ikke hvor mye man enn vet inne i hodet sitt at edderkopper ikke er farlige, fobien forvinner jo ikke uansett!!!

Jeg er også en av disse som sitter et par meter vekk fra udyret og hiver ting mot dem i håp om å treffe og drepe dem....og støvsugeren kunne det ikke falle meg inn å bruke!!!! Det letteste er når de er i badekaret, for da drukner jeg dem, og da forsvinner de jo døde ned sluket :evil:

Nei....gi meg en vindunderkur mot småkryp, så skal jeg utslette dem alle sammen for godt!!!! :evil:

Skrevet

Dere vil ha bidrag som hjelper - ikke alt det tullet som (vi) kommer med på kjøptet?

Radar er jo giftig, men de har en annen insektsdreper-serie på dagligvarebutikker - i alle fall hadde de det på Centra Mat der jeg bodde før.

Også kan man lett - med bare en til to behandlinger, bli kvitt forbier med s.k. Tft - Tankefelt-terapi, www.tftnorway.com

Gjest Hilde K S
Skrevet

PERMETRIN EKSTRA !

Det kjøpte jeg på hagesenteret i dag og gartneren der sa det hjalp mot disse små og ufyselige krypene !

Annonse
Skrevet

Det er så godt å vite at man ikke er alene om å være redd for edderkopper !!! :D

Har noen hørt om eller prøvd slike bokser med lydsignaler i - slike vi ikke hører men som skal få småkryp til å rømme?

Jeg må si jeg er skeptisk - det er jo sånn typisk reklamekatalog ting.....Og hva med hunder, marsvin og andre dyr ....vil ikke de også reagere? :roll:

Hadde rydderassia hjemme på jenterommet mitt ......var livredd for jeg var sikker på at det kom til å være masse edderkopper der .....jeg tok to - den ene trødde jeg på - den andre var så langt unna at den for ned i støvsugeren ..... :o men det var MASSE spindelvev der ......for det er mye gammelt treverk og murvegger på jenterommet mitt .....ypperlig for spindelvev laging med andre ord ........

Men til dere som hiver ting på de ......det tør ikke jeg - for da er jo sjansen for at de faktisk slipper unna større enn om man tar de med en gang ...eller????? Da får de jo tid til å rømme da .....jeg ser meg om som en gal etter noe å ta de med ...så smyger jeg meg frem - sikter - lukker øynene og slår til ...(.orker ikke å se når jeg slår) ....og treffer jeg ikke så er det krise hvis de slipper unna :o

Sov godt alle sammen :D ....(og la oss håpe vi slipper å drømme om edderkopper i natt .. :wink: )

Gjest Poirot
Skrevet

En jeg kjenner skulle få tilnærmelsesterapi pga BESVIMTE når man snakket om edderkopper. Het irrasjonall (slik fobier er), brukte flere timer på å gjennomsøke rom før hun la seg, så hun en på veggen lå hun heller ute pga der syntes de ikke.

Ble pulsmålt på NTNU før tilnærmingen skulle begynne. Alt da hadde hun en puls på nivå med folk i sjokk etter bilkollisjoner! For helseskadeli til at hun kunne få tilnærmingsterapi.

Nå går hun heller å prøver å lære sg hvordan ikke besvime, og rett og slett takle sin egen skrekk-ikke fjerne den for godt.

Jeg er også redd (ikke som henne, da!), tør ike å drepe de heller, jeg. Elsker derfor å bo i ny blokk i byen, har ikke sett en ensete siden jeg flyttet hjemmenifra! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Har noen hørt om eller prøvd slike bokser med lydsignaler i - slike vi ikke hører men som skal få småkryp til å rømme?

Jeg må si jeg er skeptisk - det er jo sånn typisk reklamekatalog ting.....Og hva med hunder, marsvin og andre dyr ....vil ikke de også reagere? :roll:

OK da Virgo, her er et litt konstruktivt råd. Ikke kast bort penger på elektroniske duppeditter, de fungerer ikke i det hele tatt.

• 5 år senere...
Gjest Nurkus
Skrevet

Heisann! Jeg var svært plaget med skrukketroll, DIGRE edderkopper og annet småkryp i leiligheten min før. Det er ett eldgammelt og halvråttent hus, så det skulle nesten bare mangle.

Skrukketroll liker fukt, så om miljøet er fuktig, så er det nok derfor de er der. Likevel, du kan blir HELT kvitt de ved å gjøre det samme som meg: Vaske lett rundt om kring med litt klorvann. Kloret fjerner muggsoppsporer og lignende som holder miljøet fuktig. Du kan gjerne investere i en lufttørrer, en knøttliten boks som suger til seg fuktighet. (finnes på farveglede og de fleste lignende butikker)

Så fuger du alle sprekker mellom lister og vegg, og da serlig mellom alle lister rudt vinduer og ytterdører/altandører og gulvlister. Når du har gjort det, så kommer det gøyeste: du kjøper deg en spray fra skadedyrsentralen som heter 810. Denne sprayer du i hjørner, rundt dører og vinduer, osv. Dette er en knallbra spray som insektene avskyr. Du kan også spraye den ute, men da har den litt kortere virkning. Den virker _langt_ bedre enn Radarsprayen, siden den virker i opptil 2 mnd etter du har sprayet. Jeg så ikke så mye som ETT insekt i 2 mnd etter jeg hadde sprayet. Da jeg så en edderkopp og to fluer her om dagen, så sprayet jeg på nytt, og problemet har nok en gang forduftet. :) Sprayen er veldig giftig, og jeg anbefaler at dere sprayer før dere skal ut, og så setter to vindu på "gløtt". OG BRUK HANSKER og noe foran munnen! Det kommer nok ingen insekt inn så lenge sprayen lukter. :) Sprayen er oljete i konsistensen, og det ser ekkelt ut de første dagene, men det forsvinner når det har tørket, det lover jeg. :) Og det lukter ikke av den, slik Radarsprayen gjør.

Om du ikke vet hvor du kan få kjøpt sprayen: ring skadedyrsentralen, de vet hvor du får kjøpt det. Om du bor i Stavanger-regionen, så har Farveglede Sola denne sprayen inne.

Det høres mye ut, men nå er jeg så overdrevent glad for at jeg tok meg god tid. Jeg ble jo kvitt problemet, bare lett vedlikehold for å leve alene, uten krypdyr. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...