Gjest Zalomine Skrevet 7. april 2003 #41 Del Skrevet 7. april 2003 I natt drømte jeg om hoppende edderkopper, og om at jeg så på tv om en som hadde en hoppende edderkopp som kjeledyr (med mindre noen andre har sett dette programmet da, den hoppa opp i badekaret til ham, men det var nok en drøm ja) Og måtte sjakke ekstra godt i heisen på jobb (der har vært edderkopp før der ja) og bare vent, i morgen skal jeg vaske kjelleren i ei blokk, der er det alltid edderkopper, gruer meg allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 7. april 2003 #42 Del Skrevet 7. april 2003 Ok !! operasjon bekjemp udyrene ! Først ut med bikkja på tur - og så er det frem med støvsugeren ! Jepp ...nå skal alle lister tas grundig .....også langs taket for der er det edderkoppspinn .... død over edderkoppene og de djevelske krypene !:evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. april 2003 #43 Del Skrevet 7. april 2003 Egentlig så er det jo bare urteit! Men jeg er akkurat like ille, så jeg skal ikke si det så høyt... Men en ting er helt sikkert, fobier FINNES ikke logiske! Jeg bor også i en kjellerleilighet, det er ikke skrekkelig masse edderkopper her, men de som er her er som regel stooooooore!! De er faktisk så store at jeg nå har "vent" meg til alle som er mindre en 5 millimeter i kroppen!! :o De tar jeg nå uten å fryse på ryggen en gang! Men når en eller to av disse sværingene dukker opp.... :o :o Da dør jeg! Fryser til, hjertet stopper, hyperventileringen starter, blir kald og varm om hverdandre og får rett og slett panikk! Og tanken på å skulle fange dem i en fyrstikkeske eller noe lignende er utenkelig! Da måtte jeg ha kommet så sinnsykt mye nærmere dem en jeg noen gang kunne funnet på i mine villeste fantasier! Jeg har derimot funnet ut at tørkerullholderen er en fin killer, den må jo vaskes grundig ofte da, men da har jeg ihvertfall ca 30 cm mellom meg og edderkoppen, og nærmere en det nekter jeg å være! (er den på gulvet så kan jeg pælme sko etter den, men når den er over meg i høyde, da må jeg bruke tørkerullholderen! Men det ER edderkopper i kjellerleiligheter, og jeg gleder meg som en unge til jeg får meg en leilighet som ikke er sokkel eller kjeller!!! Da begynner jeg sikkert å bli redd for de mindre edderkoppene igjen, men pytt! Veps er minst like ille, og mye vanskeligere å ta, dessuten stikker de, og siden jeg ikke har blitt stukket før så er jeg livredd og er sikker på at jeg sikkert har allergi og kommer til å hovne opp å bli skikkelig syk!! (lang setning... :oops: ) Men men, nå skal jeg ut i solen. Edderkopper ute i naturen er helt ok, så lenge de ikke detter ned på meg når jeg går inn! (har taklet edderkopper PÅ meg ute i skogen da, børster de bare vekk, så det er stort sett inne jeg sliter, og i inngangspartiet, når jeg SKAL inn.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 7. april 2003 #44 Del Skrevet 7. april 2003 Ene ilderen min tok knekken på en edderkopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 7. april 2003 #45 Del Skrevet 7. april 2003 men når den er over meg i høyde, da må jeg bruke tørkerullholderen! har du også tenkt over at når man drepet edderkopper/insekter i taket - så faller de kanskje ned og tenk om man får de ned i genser ermet !!! :o eller i håret ......eller ned i genseren ..eller de faller ned og kryper bort !! :o hadde en diger i håret en gang .....fikk helt panikk ! visste ikke om den var der ..eller var fallt ned ...eller hva ....reiv og sleit i håret - ristet det opp-ned - men jeg ble ikke tryggere - måtte løpe i dusjen og bruke mye varmt vann sånn i tilfelle :oops: :o huff ....vemmelige kryp :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. april 2003 #46 Del Skrevet 10. april 2003 Om du bruker tørkerullholderen så detter den ihvertfall ikke på DEG om den detter ned! Og i tillegg så er den rundingen nederst kanske stor, så man får en relativt stor treff-flate... om du skjønner! Han skal løpe djevelsk fort om han skal rekke unna meg med den! Må jo allikevel slå den ti ganger til etter at den har detti ned, bare sånn for å være heeeeelt sikker på at den faktisk er død før jeg tar den vekk med dopapir og skyller den ned i do. Voknet med en i ansiktet en natt.... :o :o :o en stor en... (heldigvis mange år siden!) Trodde seriøst jeg skulle dø jeg, og besøkende mitt kunne da også bekrefte at jeg hadde sett helt hvit ut i en halvtime etterpå og stiv av skrekk, hadde visst aldri sett så ekte skrekk før sa han... Hadde jeg vært alene da, så hadde jeg ALDRI fått sovet noe den natten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2003 #47 Del Skrevet 12. april 2003 Har igrunn ingen tips å komme med, men sånn er det i leiligheten vår også. Kjellerleiligheten vår er ganske fuktig, og dessuten har vi elva som renner ut i Oslofjorden rett ved huset, så vi får besøk av masse rare dyr og insekter. Ser ut som det henger små kvister og blader og you name it på vegger og gulv, men så er det et eller annet merkelig insekt. Mye edderkopper har vi og, og på badet er det noen sånne sølvfarga rare greier iblant. Og om vi lokker opp vinduene i stua, er jeg garantert å å besøk av to tre frosker i løpet av en dag. Det er på en måte hull ned i bakken, også har vi da kjellervinduet nede i det hullet ( ehh, er ikke så flink til å forklare), så froskene og paddene detter nedi det hullet. Og paddene er så feite at de ikke orker hoppe opp igjen, så de står å gnir armene på vinduet til de dauer..Ikke akkurat så veldig hyggelig! Tror du jeg gleder meg til å flytte til sommeren eller?? Nå har ikke jeg edderkoppfobi slik som noen av dere gudsjelov, men uansett så er det ganske utrivelig... :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 12. april 2003 #48 Del Skrevet 12. april 2003 Å fysj !!!! :o guri malla glad jeg ikke bor det jeg !!! da hadde jeg dødd på meg ... :o Hadde forresten opprydding på boden i dag ...var livredd for edderkopper - hadde sko på sånn i tilfelle - og støvsugeren klar .......hehe men det var ingen der - heldigvis :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2003 #49 Del Skrevet 13. april 2003 En venninne av meg fikk sprøytet hele huset med noe. Edderkoppene forsvant og var borte i et år. Jeg har tenkt å gjøre det i år. Hun som bor i kjelleren liker ikke de store beista. Må finne ut hva hun sprøytet med. Fiola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 13. april 2003 #50 Del Skrevet 13. april 2003 Finn det ut Fiola - og tips meg om det !!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 13. april 2003 #51 Del Skrevet 13. april 2003 O.K Skal ringe med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 13. april 2003 #52 Del Skrevet 13. april 2003 Puuuu Det ble en lang samtale Hun hadde kjøpt sprayboks mot krypdyr. Det virka kjempe godt. Spraya rundt vinduene og opp under kledningen. Helst om kvelden, for det er da dem kommer fram. Kjøpte det på Mega byggevaren. Hun husket ikke hva det het. Så løp og kjøp !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 13. april 2003 #53 Del Skrevet 13. april 2003 ok ..spraye på utsiden da eller på innsiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 13. april 2003 #54 Del Skrevet 13. april 2003 På utsiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. april 2003 #55 Del Skrevet 13. april 2003 Ja, mine forerldre har også sprayet noe rundt alle vinduer og sånn, og det hjalp til en viss grad i alle fall. (min bror bruker forøvrig dette, eller like gjerne CRC-spray, til å drepe dem han, for han klarer ikke ta på den, knapt se på dem, men sprayer på dem til de kreperer, rett og slett....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 13. april 2003 #56 Del Skrevet 13. april 2003 Endelig et middel å bruke i krigen mot krypene ......!!!!! Må få skaffet noe slikt.....vekk med beista!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 14. april 2003 #57 Del Skrevet 14. april 2003 Er det flere enn meg som begynner å klø over hele kroppen etter å ha lest denne tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 14. april 2003 #58 Del Skrevet 14. april 2003 For oss insektshatere er dette en lærerik, men grøssningsfremkallende side: Våre minste husdyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 14. april 2003 #59 Del Skrevet 14. april 2003 Har klødd på ryggen lenge jeg kan jeg love deg :o .....og den linken står jeg klokelig over ...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 15. april 2003 #60 Del Skrevet 15. april 2003 IKKE åpne den linken hvis du ikke liker små kryp.. :o Huff mareritt i natt ja.. Ligger å klør og vrir meg i senga her, huff.. skvetter til når jeg kjenner det "beveger" seg på kroppen min.. Må være håra som reiser seg.. Liker dere disse stankelbeina da? De som flyr ukontrollert og er svære! :o Må kjøpe meg myggnetting til å ha ved balkongdøra på soverommet *grøss* Liker ikke små kryp! Blæ.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå