Gå til innhold

Bli kvitt EDDERKOPPER + ANDRE FÆLE KRYP

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Donna

Møter jeg på en hoppende edderkopp - da skriker jeg altså !!! :o

men det må da finnes noe slags gift vel?? eller noe som holder kryp unna????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner jeg en edderkopp drar jeg fram støvsugeren og suger den opp! Synes jo litt synd på de alikevel da og sier "ha det!" før de forsvinner inn! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner jeg en edderkopp drar jeg fram støvsugeren og suger den opp! :D

Synes jo litt synd på den alikevel da og sier "ha det!" før den forsvinner inn! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cupcake.

Det gjorde jeg en gang, og vi hadde tydelig vis fått med massevis at egg for det tøyt ut med babyedderkopper etter en stund! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

de kryper ut igjen da !!! :o Tør ikke støvsuge de jeg - må vite at de dør ..... :oops: Jo - har forresten gjort det hvis jeg ikke har vågd å drepe de pga størrelsen - men da blokkerer jeg igjen munnstukket etterpå - og sprayer først inn litt insektspray sånn i tilfelle det virker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, jeg har også edderkopp-fobi, og veps og sånn ja. Huff, vi hadde en diger en på soverommet, og rett og slett forsvant da min samboer skulle ta den. Gjett om jeg var lettere hysterisk.... Det var fullstednig risting av dyner og puter hver eneste kveld (ja, vi tømte soverommet og vaska og lette etter den også, men borte var den)

Etter ei uke eller to mente sambo det var på tide å ikke riste på alt i senga før jeg la meg. Det tok en halvtime før jeg slutta å riste, jeg sov nesten ikke noe på hele natta, jeg skalv og rista og det var helt fælt. Neste natt sove jeg noe bedre, men herregud, jeg hadde en seanse før jeg la meg til ro ja, skalv og rista, og sambo måtte holde meg. Nå har jeg nesten glemt den (det var i høst dette skjedde)

Fra barndommen husker jeg at jeg alltid sjekka langs alle lister i taket og ved gulvet og alle andre plasser før jeg kunne legge meg til å sove. Pappa med tøffelen i hånden klar til å drepe kom fort ned trappa når jeg ropte "paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaappaaaaaaaaaaa" med høy, skingrende stemme. Nå har jeg en samboer som ikke dreper. Han fanger dem i det som måtte være tilgjengelig, og bærer dem pent ut. Den jeg fant på hvetemelsposten ofrrige helg, den bar han ut i hendene....

Veps er jeg egentlig enda mer redd, jeg får totalt panikk, fryser stiv av skrekk og kan ikke gjøre noe. (Herregud, hvordan jeg overlevde den evigheten en sommer da jeg satte opp vinduet og inn kom en veps på min lille hybel.. Jeg satt i senga under dyna, stiv av skrekk, iskald også, og rett og slett venta på at den skulle flyve ut igjen. Det ble lettere den sommeren jeg traff han som nå er min samboer, da rett og slett lukak jeg døra bak meg og gikk opp til han og bakna på, forklarte at der var en vesp på rommet mitt, og jeg turte ikke være der. Så han gikk ned og jaga den ut. Når vi flytta sammen så sendte han meg til et annet rom, lukket døra og henta meg når den var ute.

Gruer meg skikkelig til sommeren. Jeg VET jo av erfaring at det er mye vesp på dette studenthjemmet (der jeg altså bodde, og nå vasker) Håper seriøst at jeg ikke jobber der med når det blir varmt. Vel, jeg har bare kontrakt ut april, så.....

Huff, nei, sånne kryp takler jeg rett og slett ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Så godt det er å lese at også andre lider (ja ikke at dere lider altså - men at jeg ikke er alene om min panikk :wink: )

Nei vi har det ikke lett ...

kan ikke forstå hvorfor vi må plages slik ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HATER sånne krypdyr...Insekter, edderkopper og alt som er av disse små ekle skapningene...*brrrrrr,frysnnig*. I sommer fikk ejg sånne digre husederkopper inn i leiligheten, å til og med sambo synes de var ekkel. Fikk heeeelt noia jeg, det var nærmest sånn at jeg hørte krypene sprang over golvet...Trodde vi fikk tatt alle, og jeg kunne trygt bevege meg rundt i leiligheten igjen, men da vi flytta fant vi en død husedderkopp under kjøleskapet...IIIIK!!!! Man har vel godt av det man ikke vet.....Jeg vil heller ikke ha disse ekle dyrene inn i leiligheten i sommer, de er dødsekle!!! Tror ikke akkurat edderkopp-"skrekken" ble kurert etter jeg så "Arachnophobia".....Den var jo bare helt creepy...*grøsse*!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna
...Trodde vi fikk tatt alle' date=' og jeg kunne trygt bevege meg rundt i leiligheten igjen, [/quote']

hvordan tok dere de??? trenger råd altså !!

fant et skrukketroll på matten i entreen i dag tidlig da jeg barbeint skulle slippe ut hunden :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eowyn i.i.

Hihi, den ene fant jeg faktisk i en glasskå jeg hadde stående i vinduet, så da slang jeg over et lokk og der fikk den likke til den døde. :ler: Men fy pokker så den hoppet og spratt inni der,helt monsterekkelt!!! Den andre sprang rundt i leiligheten, så da var det edderkoppjakt med støvsuger...Hihi, fant den tilslutt PÅ VEGGEN :o , så da fanga vi den i et beger og kasta den ut vinduet....Jeg klarer ikke de krypene, får helt noia når jeg ser de inne i leiligheten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eowyn i.i.

nei, men fy fader som jeg klarte å skrive feil! Jeg skulle skrive glasskål, og ligge, ikke likke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidl. sølvkrevert

Skrukketroll? Sikker på at det ikke er fukt/råte i boligen? Når du er på badet, hender det at du ser slike Sølvkre, som ser ut som små seler nesten, ca en centimeter lange? De piler gjerne ned i sluket når lyset slås på... Ser du mange av de, har leiligheten fuktskader og du bør få huseier inn i bildet.

Det er usunt og direkte helseskadelig dersom det er mugg/råte i f.eks. gulv eller vegger. Hva med å ringe et skadedyrfirma, kanskje de har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Donna

*grøsse - fryser på ryggen!!*

har bodd et sted med sølvkre jeg ! vågde ikke gå barbeint på badet !!! huff ..... :o men tror/håper ikke de bor her også ...

skrukketroll det er jo slike med skall på - svarte eller grå og ca en cm lange ...masse bein rundt sidene ......

kan ikke forstå hvor de kommer inn siden de er å finne i alle rom. var det bare i entreen så er det jo en ting ..men de er i stuen ..og på soverommet .. den jeg fant på soverommet fikk jeg satt et glass over ....så der er den ....har ikke våget å løfte på det ...sukk ..skulle drept den med en gang men hadde ikke noe - så jeg fikk bare panikk og satte glasset på nattbordet over (tomt glass *ler*) ...men nå har jeg jo et problem da ..for før eller senere må det glasset av ..kan jo ikke stå på gulvet i evigheter ....men jeg tørr ikke :oops: og så er de så fæle å drepe også for de knaser slik *grøsse enda mer :o *

der jeg bodde for to år siden var det å masse slike digre edderkopper ute ...slike med klumpete svarte kroppe ......hadde en balje med vann stående slik at jeg kunne ta de på feiekosten og stappe de oppi der ..de var så digre at jeg turde ikke ta de !!! Men der lå de jo og terroriserte meg i mange dager ....... :o vet jo at det er slemt av meg også ..men jeg blir så redd - og så sinna på de !!! :evil: må bare ha de BORT så de ikke kan plage meg igjen ...!! :(

sukk ..det må da finnes noe man kan bruke for å få de til å ta beina på nakken og rømme fra mine omgivelser ??? hopper til nå bare jeg ser et rusk på gulvet ..sånn i tilfelle det lever ........ :oops:

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en hybel jeg hadde på vestlandet hang det digre klumpete edderkopper uten for vinduet og utenfor inngangsdøren min og kveldene. Jeg stod med en kost moste dem, men det kom jo nye på plass etter en dag! En kompis av meg har også masse sånne, og en av dem kom opp i sengen hans.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Takk og pris at vi er flere.

HATER edderkopper. Får angst bare ved tanken. jeg bor og i kjellerleilighet. Vi løser problemet ved å støvsuge langs alle gulvlister, og andre plasser hvor det kan tenkes at en edderkopp vil bo. De liker det litt mørkt og litt fuktig.

I tillegg har jeg sprayet med en insektsdreper, selv om det strider mot mine prinsipper. Det var meg eller edderkoppene. Så da var valget enkelt.

Død over inne edderkoppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper er og blir ekle dyr. De er jo ikke farlige, men fytte rakkern så ekle!!!! Så ekle at jeg blir småkvalm bare ved tanken på at det er småkryp-sesong snart...Skal sitte klar med støvsuger og insektsspray, skal drepe hver lille jævel som setter sine ben innenfor denne leiligheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...