Jalp Skrevet 11. oktober 2007 #61 Skrevet 11. oktober 2007 Henviser til mitt forrige innlegg. Fortrolighet, lojalitet og respekt har lite med manges ons-erfaringer å gjøre. Jeg har ingen timinutterførstengetidonser selv, og det faller helt naturlig å ikke sladre om menn jeg har blitt kjent med og som har tatt seg tid til å bli kjent med meg. Jeg forventer ikke at 16-17 år gamle jenter og gutter skal vise modenhet i disse spørsmålene, men jeg tror de fleste gjør det om det dreier seg om en partner som de kjenner. Det går ikke an å ha sex med noen uten å avsløre intime saker på kropp og væremåte. Å være selektiv med hvem man gjør det med, er en måte å ta vare på seg selv på. Henger man seg på bruk og kast, kan man ikke regne med respekt og lojalitet fra det man kastet fra seg. Det går an å ha en grunnholdning som går på å unnlate å utlevere andres intimiteter uansett sammenheng. Ikke alle ONS èr er like respektløse og seksuelt forflatende. Ellers er jeg forsåvidt enig i at gjensidig respektløshet ikke er å trakte etter, og at det kan bidra til et kunstig og gjensidig press. En bevissthet rundt dette kan bidra i positiv retning. Jeg må bare få si at jeg er enig med deg i denne debatten. Press på menn for å oppnå orgasme hos kvinner er en realitet, men selvsagt gjelder ikke dette alle kvinner. Men prestasjonsangsten har økt hos menn på grunn av press fra media,som har påvirket unge kvinner til å kreve orgasme før menn får lov å komme! Det er ikke snakk om ansvar meg her og ansvar meg der, men om å ikke føle press for å oppnå orgasme. Dette forsterker jo prestasjonen negativt og ødelegger sexen. Flere og flere menn sliter med ereksjonen og ofte også med forsinket utløsning, på grunn av undertrykkelse for sin egen orgasme. Så dette er absolutt et problem som en bør ta stiling til og ta til etterretning. Jeg synes du oppsummerer dette på en grei måte. Det er mulig å få til endringer i synet på menns seksualitet fordi det har vist seg å være mulig i forhold til kvinners seksualitet. At tilstrekkelig mange erkjenner at problemet er der, er derfor helt avgjørende. Takk for støtten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå