Kathja Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Vet ikke om det er rett plass å skrive dette, men det ser vi... Forloveden min kjører så fort, og jeg er rett og slett litt redd. Han kjører gjerne i 180-190 km/t, og vår gamle bil har ikke engang airbag. Jeg sier til han at han ikke skal kjøre så fort, men siden han ikke gjør det med meg på så hjelper det ikke. Han er en god sjåfør, men det hjelper så lite når det er slike enorme hastigheter. Han kjører daglig 4 tunneler til jobb, og det er der han råkjører. Jeg er bekymra for at han skal fyke i fjellveggen. En god venn av oss kræsja uten belte i en tunnel i 140 km/t, og han gikk derifra. Englevakt sier jeg. Jeg tror ikke det er noe som kommer til å skje noen rundt oss igjen. Jeg tror at hvis han kræsjer, så er det over og ut. Hvordan kan jeg få ham til å kjøre i det minste litt saktere? =(
Gjest Britt Banditt Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 (endret) Edit: overså en detalj i innlegget. Vil forresten ikke si at noen som ofte kjører så fort er en god sjåfør. Er man en god sjåfør tenker man sikkerhet i trafikken, og det gjør tydeligvis ikke han. Han er jo ikke bare til fare for seg selv, men også for de andre på veien. Kan du ikke fortelle han at du blir redd når han kjører så fort? Si du er redd for å miste han? Endret 30. september 2007 av Britt Banditt
Mrs. K Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Det er jo i aller høyeste grad uforsvarlig kjørsel og jeg tror faktisk at jeg hadde tipset politiet. Forlovet eller ei. En ting er at han selv kan komme til skade, men han kan faktisk kjøre andre ihjel. 180 km/t? Er du sikker på at han ikke bare skryter?
Kathja Skrevet 30. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2007 Hadde jeg tipset politiet hadde jeg ikke hatt råd til å leve, ettersom han er avhengig av bilen til jobb. Og sånt gjør man rett og slett ikke, ærlig talt. Kan hende han skryter, jeg vet ikke. Han er en god sjåfør med tanke på alt annet enn at han kjører fort. Han kjører ikke stygt, tar ikke uforsiktige forbikjøringer og den slags, og kjører aldri fort der det kan være folk. I det minste. Jeg får vel bare prøve å snakke med han, håpe på han vokser det av seg, fort?
Gjest Nedfall Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 (endret) Hadde jeg tipset politiet hadde jeg ikke hatt råd til å leve, ettersom han er avhengig av bilen til jobb. Og sånt gjør man rett og slett ikke, ærlig talt. Holder han på med den svinkjøringa der, står han i fare for å miste lappen uansett.. Hvis han er avhengig av bilen til jobb, så er det jo opplagt hva han bør gjøre. (Ikke for det, det er jo opplagt uansett) ..og hvorfor ligger denne på Samliv ? Endret 30. september 2007 av Nedfall
Gjest Britt Banditt Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 og kjører aldri fort der det kan være folk. Hvor kjører han fort da? Kan det ikke være folk over alt? Eller mener du fotgjengere?
Gjest Leya Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Du kan jo prøve å spørre han om han synes det er greit å leke med livet når han vet at du blir sittende igjen om han dør? Det er få ting som provoserer meg mer enn slik oppførsel. tenk om han kjører på noen? Eller kræsjer med andre. Det er ikke bare han som klinker inn da. Det kan være en familie, en mor eller en bestefar. Ingen har råd til å miste noen. Arrogant og barnslig.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Hadde jeg tipset politiet hadde jeg ikke hatt råd til å leve, ettersom han er avhengig av bilen til jobb. Og sånt gjør man rett og slett ikke, ærlig talt. Kan hende han skryter, jeg vet ikke. Han er en god sjåfør med tanke på alt annet enn at han kjører fort. Han kjører ikke stygt, tar ikke uforsiktige forbikjøringer og den slags, og kjører aldri fort der det kan være folk. I det minste. Jeg får vel bare prøve å snakke med han, håpe på han vokser det av seg, fort? Akkurat som kjæresten min dette. Han mistet akkurat lappen. Tror han har lært... Bruk det at han må ha bil i jobben. Er det verdt å miste jobben for? Han er jo rett og slett en idiot. Ingen har kontroll i slike hastigheter, og gode sjåfører kjører forøvrig ikke i 180km/t!!!
la Flaca Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 Hvor lenge har han hatt lappen? Ville ikke tippet han var mye over 18 med den holdningen der. Og hvordan vet du at han kjører i 180 kmt? Lurer på hvordan han greier å formidle noe sånt uten å høres ut som en skrytende fjortis. Siden han er en fare for seg selv og andre hadde jeg gitt klar beskjed; får jeg snusen i at du har kjørt i slike hastigheter igjen gir jeg politiet sertifikatet ditt på et fat, ferdig med det.
Nigo-san Skrevet 2. oktober 2007 #11 Skrevet 2. oktober 2007 Hvordan kan jeg få ham til å kjøre i det minste litt saktere? =( Synd det ikke går an å skru tiden framover. Mange av de rolige, godt voksne mennene med familiebil har en fortid ikke ulik din kjæreste. Nå skriver du ikke hvor gammel han er, men å kjøre grisefort og i tillegg skryte av det (eller i det hele tatt fortelle det) høres ganske umodent ut... 180 km/t? Er du sikker på at han ikke bare skryter? Det slo meg også. 130-140 ja, men 180? Det høres nesten litt for mye ut til å være troverdig. Ikke at det gjør saken noe bedre da, å kjøre i 140 er uansett uansvarlig. Hadde jeg tipset politiet hadde jeg ikke hatt råd til å leve, ettersom han er avhengig av bilen til jobb. Da er han jo passe tett som risikerer lappen med jevne mellomrom. For hvis han kjører i nærheten så fort som han sier han gjør, så ryker lappen med et smell i første politikontroll. Men det er vanskelig å gi gode råd. Vil han kjøre som en idiot og risikere både lappen og livet, så er det fint lite du kan gjøre med det- annet enn å håpe at han vokser det av seg fort. Helst før han kræsjer. Og du kan jo spørre hva han gjør den dagen lappen ryker. Hvis han ikke har et fryktelig godt svar på det spørsmålet (a la, "Ja, da sier jeg bare ja takk til den statsrådjobben jeg ble tilbudt i forrige uke") så bør han seriøst skjønne hva han driver med og hvilken risiko han tar. Du kan jo også slenge med spørsmålet om hva han gjør dersom han møter en idiot i feil kjørefelt (ja, for selv om han anser seg selv som en gudbenådet sjåfør, så kan jo andre gjøre feil) og ender opp med å knuse en hel familie fordi han ikke rakk å styre unna. Men helt ærlig tror jeg det bare er han selv som kan innse dette, og gjøre noe med det. Dessverre, for det er ikke lett å stå på sidelinjen og se at andre tar unødvendige sjanser på den måten...
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #12 Skrevet 2. oktober 2007 Du bør være klar over at hvis han blir tatt i sånne hastigheter så åker han rett inn i spjeldet. Det kan jo være problematisk mht jobb osv.
Amanlis Skrevet 2. oktober 2007 #13 Skrevet 2. oktober 2007 Spør han om han er vilig til å ha et annet menneskes liv på samvittigheten, bare fordi det er gøy å kjøre fort. Ellers er jeg enig med gjesten over meg. Nekt å sitte på ham. Har dere to biler og dere skal til samme sted så ta din egen bil. Det må tydeligvis harde midler til for å få din kjære til å innse at det er uforsvarlig det han driver med.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 Og sånt gjør man rett og slett ikke, ærlig talt. Hvis noen oppfører seg som komplett idiot så er det bare riktig å sette dem på plass iblandt, samme hva slags forhold du har til dem. Og vil du heller risikere at han kjører seg selv, eller noen andre, ihjel, enn at han mister lappen? Hadde han vært min kjæreste, og ikke hørt på meg hvis jeg gjentatte ganger ba ham slutte å kjøre så fort, så hadde jeg nok tipset politiet, av bekymring.
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Eneste jeg funderer særlig på er at hvordan greier en bil som er for gammel til å ha airbag å komme opp i 180 km/t?.. Bilen min er nå ganske ny, men det skal en ganske lang og rett streknign for å komme opp i denne farten. Og for min og andres del, lyst til å fortelle deg hvor i landet du befinner deg for jeg vil ikke møte denne idioten på veien? Og man vet aldri når man møter på folk, hvertfall ikke i tunneler. Og jeg håper du tenker over at du ikke meldte det til politiet den dagen samboeren din kanskje blir ufør og dør om hane r uheldig etter en bilulykke med alt for stor fart. Om jeg ikke tar helt feil er det stor sjangs for å dø i omtrent alle hastigheter over 50 eller 60 når man ikke har airbag..
Velvet Skrevet 3. oktober 2007 #16 Skrevet 3. oktober 2007 Hadde jeg tipset politiet hadde jeg ikke hatt råd til å leve, ettersom han er avhengig av bilen til jobb. Og sånt gjør man rett og slett ikke, ærlig talt. Jeg håper virkelig han blir tatt! Dette er en uforsvarlig oppførsel i trafikken , ja rett og slett galskap. Sett dine egne egoistiske behov til side et øyeblikk i stedet for å tvinne tomler og håpe på det beste. Du har prøvd å snakke med han og det har tydeligvis ikke nyttet. Tips politiet og sett en stopper for galskapen før idioten skader andre uskyldige medtrafikanter.
Antoinette Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 (endret) En barndomsvenninne med meid ned og drept av en slik fartstulling som kjæresten din. Forøvrig tviler jeg på at han faktisk når en fart på 180 km/t med en gammel bil. Og som en annen her sa, blir han tatt så får han ikke bare en enorm bot, han får fengselsstraff. Endret 3. oktober 2007 av Scorpina
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #18 Skrevet 3. oktober 2007 Et tips som ar fungert ganske bra her er å hyle av redsel om at det er han som må ringe foreldrene mine og fortelle at jeg er død og at han kjørte blilen. Om det hadde skjedd at jeg hadde dødd og han overlevd. For jeg er redd når jeg sitter på i 140 km i timen jeg. Han roet seg litt etter det. Men jeg må frem med kjeftsmella hver gang vi er ute og kjører. Skjønne rikke at han ikke blir lei av det og skjerper seg helt ærlig. Jeg hadde ikke giddet å høre på gnagingen min når vi er ute og kjører i alle fall.... Jeg har sagt det at om han kjører så fort når vi får barn får han ikke ha dem i bilen. Så greit er det. Men etterhvert som han har blitt voksnere så går det bedre og bedre.
Kathja Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 3. oktober 2007 Han sa det var lenge siden, han gjør ikke sånt nå lenger. Så da var det vel bare jeg som misforstod. Dere som tror at folk skryter av sånt tar ganske feil, har selv sittet på i biler i den farta og det er ikke så uvanlig som dere tydeligvis tror. Jeg sa forsåvidt at sjåføren skulle slakke ned, er ikke helt blåst. Allikevel var det IKKE personlige angrep jeg var ute etter - jeg er ingen idiot og dere får seriøst holde dere bedre enn å slenge slik dritt. Dere kjenneer meg ikke, og det skal dere faen meg aldri få gjøre heller. Dette gidder jeg ikke, greit til de som svarer fornuftig, men ærlig talt. So long, suckers.
Gjest Susa Skrevet 3. oktober 2007 #20 Skrevet 3. oktober 2007 Gammel bil i 180 går bra det... Har en 82-modell volvo 240 som vi kjørte i 200km m på isen, aldri kjørt så for på veien da! Svogern min kjører ofte så fort, og jeg nekter å sitte på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå