Gjest Gjest i dag Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hei! Jeg og mannen min vet vi vil ha barn, og er forsåvidt klar for det. Jeg sluttet på p-piller i august og merker nå at jeg har veldig lyst til å bli gravid Vi har aldri (iallefall ikke siden første halvåret) hatt sex veldig ofte, men i det siste har det blitt litt oftere. Jeg er ikke klar for å ha sex mange ganger om dagen for å bli gravid, men lurer på om jeg ødelegger sjangsene mine/våre for å bli gravid. Jeg vet at man kan bli gravid med ved en-gangs-sex, så det er ikke det, men hva gjør dere? Håper noen vil svare meg, dette er litt vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Vi var veldig sløv de første månedene med prøving. Og jeg anbefaler dere vel egentlig å ta det med ro de første månedene for å se om det skjer av seg selv. Altså uten noe spesielle tiltak. Da blir det minst stress. Ette rnoen måneder prøvde jeg med el test og vi hadde oftere sex rundt el. Nå prøver vi denne prøveperioden å ha sex hver da. Ja vi er litt desperate nå. Og har hatt en sexfri dag denne prøveperioden. Så vi er spente....... Så. Dette er egentlig bare opp til dere. Men jeg vil anbefale deg å finne ut når du har el om det ikke skjer noe på en stund. På den måten kan dere i alle fall ha oftere sex i den perioden. Vi hadde heller ikke sånn kjempeofte sex i begynnelsen når vi startet å prøve.... En gang i uka kanskje, og det er litt lite når man prøver...
Duracella Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Ja, annenhver dag bør det være, om man ønsker effekt:P
Gjest TS Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Annenhver dag kan nok vi også klare Det virket som noen mente man måtte ha sex flere ganger om dagen for å være en prøver, og det tror jeg ikke jeg hadde klart uten å begynne å stresse. Jeg vil ikke stresse dette enda.... Takk for svar jenter!
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 For menn med dårlig sæd-kvalitet anbefales det å ha sex annenhver dag slik at kvaliteten bygges opp litt eller noe. Men om man har god sædkvalitet er det ingenting i veien for å kjøre på. Det er i alle fall det jeg har fått vite...
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg sluttet også med p-piller da samboeren min og jeg følte oss klare for barn. Da tror man gjerne at man er gravid i løpet av de neste tre ukene... Det trodde ihvertfall jeg. Men det ble jeg ikke. Vi hadde sex hver dag fra mensen var ferdig og utover... Jeg "dabbet" litt av etter to uker, og det ble det litt mer tiltak. Det tok ikke mer enn tre-fire måneder før jeg ble gravid, så jeg klager ikke! Men da jeg ble gravid hadde jeg bestemt meg for ikke å stresse med det... Prøvde å innstille meg på at det kan ta lang tid når man har gått på p-piller i mange år. Da var det gjort etter èn eneste gang rundt eggløsningstida :rødme: Så tipset mitt er å slappe av, og ikke gå så "hardt ut". Ta det med ro (selv om jeg vet det veldig vanskelig!). Jeg er nå 17 uker på vei :love:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå