Arielle Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hva bør man tenke på når man skal pusse ned parkettgulv? Og etter man har pussa, hva er fint å behandle med? Hvilken effekt har feks luting og oljing? Noe man kan behandle med for at parketten ikke skal gulne så fort?
*MEDUSA* Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Hei. Siden parketten er så billig og enkel å legge, vil jeg anbefale deg å legge ny. Du sparer leie av pusse maskiner, du sparer penger på lakk e.l og du sparer deg for vasking av et totalt nedsøvet hus Jeg kommer ALDRI til å pusse ned et gulv igjen
Gjest -eline- Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Hei. Siden parketten er så billig og enkel å legge, vil jeg anbefale deg å legge ny. Du sparer leie av pusse maskiner, du sparer penger på lakk e.l og du sparer deg for vasking av et totalt nedsøvet hus Jeg kommer ALDRI til å pusse ned et gulv igjen Men miljømessig så er det veldig mye bedre å pusse ned den gamle parketten, dessuten finnes det mange kvalitetsgulv som koster mye mer enn det koster å leie noen å gjøre jobben. (jeg er ikke handy nok til å ta på meg å pusse ned gulv selv så jeg hadde nok betalt noen 200 kr/kvm for å gjøre det ) Ang. olje/lut så kan du se mer om dette feks på ifi.no. Det er fordeler og bakdeler med olje i forhold til lakk, så det kommer an på hva man ønsker.
Adonia Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Men miljømessig så er det veldig mye bedre å pusse ned den gamle parketten, dessuten finnes det mange kvalitetsgulv som koster mye mer enn det koster å leie noen å gjøre jobben. (jeg er ikke handy nok til å ta på meg å pusse ned gulv selv så jeg hadde nok betalt noen 200 kr/kvm for å gjøre det ) Ang. olje/lut så kan du se mer om dette feks på ifi.no. Det er fordeler og bakdeler med olje i forhold til lakk, så det kommer an på hva man ønsker. .. og nyere pussemaskiner støver ikke så utrolig mye heller!
Arielle Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Det blir nok adskillig billigere å pusse ned enn å kjøpe nytt. parkett er nå dyrt, synes jeg. I allefall til vår økonomi. Så vi skal pusse . Så er det jo et pluss at det er mer miljøvennlig!
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 vi slipte ned vårt gammle tregulv for 2 år siden, det ble adskillig mye billigere enn å legge nytt, og er jo en grei ting å gjøre så lenge det er mulig. vi endte opp med å bruke vannbasert lakk på gulvet siden det er det mest effektive mot gulning( ble vi fortalt) og de sadessuten at det er det eneste det bruker, vi er kjempefornøyde med gulvet. det er
*MEDUSA* Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Helt enig med dere vi må tenke på miljøet:) Bare at posen på pussemaskinen sprakk da vi pusset gulvet... Støv over alt.. Og den vannbaserte laken ble helt ødelagt etter bare noen dager.. Sikkert en reaksjon mellom fargen og lakken.. De i butikken sa vi godt kunne bruke det vi kjøpte.. men... Det var helt forferdeligt.. Det er bare min typiske flaks:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå