Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 5 mnd røyk min forrige laptop og etter 5 ukers venting på reparasjon klarte de ikke fikse den og jeg fikk ny laptop.

Den nye laptopen har jeg aldri vært fornøyd med, den har alltid vært utrolig treg.

For en måned siden så røyk harddisken, jeg fikk den i februar.

Fikk den tilbake for 2 dager siden og den er fortsatt like utrolig treig og vinduene henger seg opp med ujevne mellomrom.

Nå er jeg drittlei pc fra elkjøp og har ikke lyst til å levere den igjen og måtte vente enda minst en måned før de får reparert hva det nå er som gjør den så treg.

Kan jeg heve kjøpet, få pengene igjen og gå og kjøpe meg pc et annet sted ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det står i forbrukerkjøps loven på www.lovdata.no

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

I henhold til forbrukerkjøpsloven, har selger krav på to opprettingsforsøk på samme feilen før du evt kan heve kjøpet.

Utover det: Lykke til - Elkjøp er et sant helvete når det kommer til dette. Jeg prøvde å heve kjøp av en laptop hos dem for noen år siden, og de svarte meg ikke engang før jeg koblet inn forbrukerombudet. Fikk tul slutt hevet kjøpet, men da hadde det gått 4-5 måneder og jeg var så rasende at jeg aldri har satt mine bein i en elkjøp-butikk igjen.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Dere må kjøpe pc hos Dell hehe :)

Det gjorde jeg da jeg til slutt fikk pengene mine tilbake :)

Skrevet

okey, jeg har snakket med en kompis som mener det er størrelsen på harddisken som gjør at pc`en er så treig og at jeg antakelig ikke har krav på at de setter inn en større.

Jeg har jo fått ny harddisk og regnet da med at alle problemer ville være løst, men neida. Den er akkurat like treg som før.

Både å starte opp og den må også tenke seg om i lang tid før den klarer å utføre noe som helst.

Skrevet
okey, jeg har snakket med en kompis som mener det er størrelsen på harddisken som gjør at pc`en er så treig og at jeg antakelig ikke har krav på at de setter inn en større.

Jeg har jo fått ny harddisk og regnet da med at alle problemer ville være løst, men neida. Den er akkurat like treg som før.

Både å starte opp og den må også tenke seg om i lang tid før den klarer å utføre noe som helst.

Sikker på at du ikke mener "større RAM", eller mer RAM ? Mer enn 512MB, helst 1GB er nesten nødvendig under Vista, og forsåvidt XP også..

En formatering og reinstall av Windows er også formålstjenelig, for å reske ut unødvendige prosesser som sinker maskinen. Husk å oppdatere windowsen i tilfelle !

Gjest Blondie65
Skrevet

Størrelsen på harddisken?

Eller blander du sammen minne og harddisk nå?

Gjest graceland
Skrevet

Kjøp ALDRI pc på Elkjøp!!!

Bruk heller Expert eller Euronics, der har de ihvertfall opplæring i servicebiten.

Skrevet

Har ikke Vista, men XP.

RAM er 1 GB, så det skulle jo holde.

Pc`en er helt rein, de har lagt inn XP helt på nytt da de la inn ny harddisk, så alt skulle være iorden.

Men, likevel går det treigt.

Skrevet

Bruk heller Expert eller Euronics, der har de ihvertfall opplæring i servicebiten.

To late ;)

Hastigheten på harddisken var det visst kompisen mente var problemet.

Skrevet

Expert har ikke service

Skrevet

Expert? jaja, hver sin smak, jeg setter aldri mine bein i en expertbutikk igjen etter å ha kjøpt pc der.

Gjest graceland
Skrevet

Jeg har alltid fått god service på Expert.

Men skal du VIRKELIG ha god service, så går du til Euronics. Det er små butikker som ikke har denne samlebåndsmentaliteten som billigkjedene har.

Skrevet

Expert? jaja, hver sin smak, jeg setter aldri mine bein i en expertbutikk igjen etter å ha kjøpt pc der.

Jeg setter heller ikke min bein i en expert-butikk etter å ha fått mildt sagt elendig behandling etter et pc-kjøp som endte i reklamasjon.

Elkjøp har jeg brukt mye og har vært veldig fornøyd både med hjelp i forbindelse med kjøp og ved den hjelpen jeg fikk de få gangene det var noe i vegen med et produkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...