Supraspinatus Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Er ganske glad i cashewnøtter, men selvfølgelig selges de usaltede kun i pittesmå poser (45g) til blodpris. Ristede og saltede cashew (forsovet peanøtter også) koster langt mindre og er mye lettere tilgjengelig. Det jeg lurte på er om det går an å skylle saltet av nøttene og så bruke dem i matlaging, eller er det fortsatt usunt da?
Sun Mei Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Skyll av saltet du og bruk de i matlaging.
Gjest Tex Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 jeg skyller, har gjort det alltid. smaker egentlig best uten salt på syns jeg...
Gjest bada Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Forskjellen mellom ristede og rå cashewnøtter går ikke bare på salt vs ikke salt. De som er ristet er ristet i olje - vanligvis palmeolje, som er en av de aller mest usunne planteoljene. Jeg kjøper imidlertid vanligvis ristede cahewnøtter i stedet for rå. Det er både på grunn av pris, men også på grunn av tilgjengelighet. Med mindre man spiser en masse cashewnøtter er det ikke så mye palmeolje og salt man får i seg.
Supraspinatus Skrevet 30. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2007 Jeg spiser en hel del... Fant ut at de hadde naturelle i løsvekt til 13,90kr per hekto. Ikke så gale pris egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Hei Hvor kjøper man rå chasewnøtter (hvet ikke helt hvordan det skrives) ? Finner bare ristede eller med salt.
Rainbow Brite Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 På alle innvandrerbutikker har de 500g poser til et sted mellom 20-30,- Cashewnøtter er fantastisk, skulle egentlig ha hatt det i dagens middag, men hadde glemt at jeg var tom Må huske å skrive det på handlelisten nå
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 kjøpte akkurat en kg rå til 79,90,- på en invandrerbutikk i oslo. mannen min elsker de og de er jo kjempegode i wok osv. jeg hadde nok sjekket en invandrerbutikk før jeg beg å skylle nøttene for som noen nevnte er det ikke bare saltet som skiller rå og ristet nøtter, hvis jeg ikke tar helt feil er rå nøtter sunt, mens ristede blir som godteri/potetgull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå