Gå til innhold

Spiser mus blomsterløk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til å plante litt blomsterløk på hytta (på fjellet) og ser at det er litt mus der. Vi ønsker selvsagt ikke å plante ut masse mat til musene, så jeg lurer på om det er noen blomsterløk de IKKE liker. Har prøvd å surfe litt på nettet, men uten resultat. Er det noen kloke hoder her som har svar?

Tira

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mus spiser det meste om de er sultne...

Narsisser(påskeliljer) og Frittellaria(keiserkrone) får være i fred for mus normalt sett. Men hvis klimaet er tøft, er det ikke sikkert noe overlever. Tror jeg ville satset på botaniske narsisser, og ikke brukt så mye penger på det første året, for å se hvordan det gikk.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Vi er redd for å plante løk som musene elsker, så da forsøker vi i første omgang med påskeliljer! Snøklokker, krokus og tulipan, er det mer utrygt på plante?

Skrevet

Tulipaner er både gourmetmiddag og gourmetdessert på en gang for mus, så det vil jeg fraråde :-)

Hva med å kjøpe en pakke av krokus og snøklokker hver og prøve? Men jeg hadde tatt det som et eksperiment, og ikke blirr skuffet om det mislyktes.

Muscari (perleblomst) og Scilla er forresten ganske herdige. Men aner ikke om mus liker smaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...