^me^ Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 (endret) vi satt og snakket om problemer og slik i går kveld og plutselig begynte han og gråte og hadde noe han ville si, men han ville ikke si det fodi at jeg ikke fortjente det og at han ville bare forsvinne pga. av følelsene han hadde.. etter en stund fortalte han hva det var, han elsket meg ikke lenger! i de siste ukene hadde følelsene som han burde hatt for meg forsvunnet. han var fremdeles veldig glad i meg og sa at det var så syyykt vondt og måtte si noe slikt til meg, fordi at jeg ikke hadde gjort noe galt og at det ikke finnes noe vondt i meg. han hadde hatt det så syykt vondt i det siste med og føle dette hver gang han så på meg at han hadde prøvd å unngå meg endel (noe som jeg hadde reagert på og grunnen til at vi satt og snakket først og fremst..) vi satt og gråt begge 2 i går og snakket om hva som skal skje nå... vi er forlovet, gifter oss om 11 mndr..vi har et hus, 2 biler, 4 dyr sammen og har lagt 6 år bak oss.. vi er fremdeles veldig glade i hverandre og vil ikke gå i fra hverandre! jeg elsker han fremdeles mer enn noengang før og er ganske frustrert og deprimert nå.. føler meg så alene... hva kan vi gjøre for og få dette til og gå? hva gjør vi for og få hans følelser tilbake? må si at de siste ukene har vi nesten ikke sett hverandre, han har jobbet mye, jeg har jobbet mye, vi hadde ikke ferie sammen, vi har generellt ikke gjort så mye sammen i det siste..ikke pga at vi ikke vil, men jobb og økonomi har ikke tillatt det.. vi har aldri reist til utlandet sammen i løpet av de 6 årene vi har vert sammen.. Endret 30. september 2007 av ^me^
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Uff da.... Dette var trist å lese... Jeg skjønner at du har det helt jævlig nå. Hva tror du om å prøve å løse det med samlivsterapi? Kan han ha fått litt kalde føtter av bryllupet? kan det være slik som alle forhold, at man er mer "forelsket" i hverandre til tider, og mindre andre ganger? Hvis det bare er i noen uker han har følt det slik, og at ingen har vært utro eller noe, vil jeg tro dere skal klare å løse det.
Gjest Don Giovanni Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Det var jo trist lesning på en søndagsmorgen. Hvis noen visste hvordan man kunne styre følelsene (ift ditt spørsmål om hvordan få følelsene hans tilbake) tror jeg vedkommende var sikret en lukerativ fremtid, for å si det mildt. Jeg aner iallefall ikke hvordan. Og jeg har vært i en litt lignende sak som deg nylig, om enn ikke så omfattende. Men hvis jeg skal prøve meg litt på et råd: Du skriver i slutten at dere bruker lite tid sammen. Det tror jeg kanskje er en forutsetning for å få et forhold til å gro. Spesielt etter 6 år. Ting dør om det ikke blir tatt vare på, vedlikeholdt og gjødslet. En utenlandstur er selvsagt en type gjødsel, men en masse andre ting også som ikke er så ressurskrevende kanskje. Hvis du venter på en konklusjon fra andre så vil den konklusjonen neppe være mer verdt enn papiret den står skrevet på, all den tid det bare er du som kjenner situasjonen din. Det jeg ser er jo at det iallefall ikke er barn til stede og det gjør det hele noe mindre....tragisk? Jeg tror ikke man kan elske noen på kommando. Jeg tror det sjelden er mulig å få tilbake følelser som bare har dødd, uten noen spesiell grunn. Hadde det vært en spesiell årsak til dette ville det vært lettere å tatt tak i. Nå har du ikke en slik årsak, og da har du heller ikke noe å starte prosessen med. Positivt i det hele er at han er iallefall en bra fyr som sier dette til deg på denne måten. Mange menn kan kanskje bare la det skure og gå, uten å orke å ta den "vanskelige samtalen". Han tok ansvar, også for deg som han mente ikke fortjente å være i et forhold du ikke ble elsket i, og sa det til deg. Utrolig bra, men det gjør vel kanskje ikke saken bedre for deg Lite matnyttig dette. Det beste jeg kan gjøre er vel kanskje å bare ønske deg lykke til. Har vært igjennom flere brudd selv så jeg vet det er noe herk. Man blir imidlertid bitte litt klokere for hver gang, og får bitte litt mer selvinnsikt for hver gang. Og mer skal man kanskje ikke forlange av dette livet?
^me^ Skrevet 30. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2007 jeg nevnte samlivsterapi til han i går og et virket som at han ville gå med på det, men ingen av oss vet hva det går ut på? noen som vet? vi har også snakket om og ta oss en ferie sammen, men vi har nokk økonomiske problemer fra før av lixom..
^me^ Skrevet 30. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2007 det som svir mest er at jeg ikke får høre "jeg elsker deg" lenger.. ikke kan jeg si det heller pga jeg ikke får noe svar tilbake :gråte:
X-up Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Høres ut som dere trenger mer "kjærestetid" sammen. Hva med en langhelg til en eller annen storby? Det behøver ikke alltid å koste så mye. Det omvendte kan av og til også hjelpe, at dere er helt borte fra hverandre en helg f.eks. Overnatt en helg hos en veninne. Kanskje følelsene kommer tilbake etter å ha savnet deg i helgen? (han bør ikke være så opptatt de dagene at han ikke får tid til å tenke på deg...) Ellers er det helt normalt å ikke være "stormforelska" hele tida etter noen år. Tror både følelsene til meg og min mann går opp og ned... Vi har vært sammen i 4 år. Ingen vits i å få panikk når følelsene er nede, de kommer som regel tilbake igjen :love: Lykke til!!!
Frey Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Mangel på tid sammen og økonomiske problemer kan ta knekken på de fleste forhold og følelser. Så slik jeg ser det bør dere først og fremt gjøre to ting: * rydde opp i økonomien * bruke tid på hverandre Å bruke tid på hverandre trenger ikke å bety å reise på ferie. Dere kan kjøpe inn al dere trenger til å være hjemme en helg. Slå av alle telefoner, trekk ut kontakten av tv'n og bruk tid og energi på hverandre. Dans, spill kort eller brettspill, gå tur, ha sex (kanskje leve ut noen fantasier også?) og prat med hverandre. Gjenopplev den første tiden dere hadde sammen (husker du-leken). Sett av tid til hverandre i hverdagen også. Sett pris på hverandre i hverdagen. Gjør ting for hverandre.
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Det som er veldig viktig her er som de andre har sagt her. Mer tid til hv erandre.Det er også veldig viktig å ha hudkontakt med hverandre. Ikke nødvendigvis sex, men å være nær med hverandre. Kos med hverandre. Det kan hjelpe!Vet at jeg selv kan få problemer i forhold der intimiteten blir mangelfull. Følelsene daler om det skjer ofte og uten kontakt!' Om dette mangler over tid så vil følelsene kjølne og du unngår videre kontakt..Men det hjelper å forsøke å fortsette å være intim,dvs ligge tett inntil hverandre når dere legger dere osv.. Pjuske hverandre på ryggen,håret når dere sitter i sofaen ol..Da kan følelsen komme tilbake. Det skjedde meg engang. Mistet følelsene for en fyr for vi hadde mindre sex og koste ikke så mye med hverandre. Vet ikke om det funker for menn, men det funket for meg å ta opp intimiteten igjen i forholdet. Da kom følelsene som hadde ligget i dvale til bake igjen
Gjest Don Giovanni Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Det som er veldig viktig her er som de andre har sagt her. Mer tid til hv erandre.Det er også veldig viktig å ha hudkontakt med hverandre. Ikke nødvendigvis sex, men å være nær med hverandre. Kos med hverandre. Det kan hjelpe!Vet at jeg selv kan få problemer i forhold der intimiteten blir mangelfull. Følelsene daler om det skjer ofte og uten kontakt!' Om dette mangler over tid så vil følelsene kjølne og du unngår videre kontakt..Men det hjelper å forsøke å fortsette å være intim,dvs ligge tett inntil hverandre når dere legger dere osv.. Pjuske hverandre på ryggen,håret når dere sitter i sofaen ol..Da kan følelsen komme tilbake. Det skjedde meg engang. Mistet følelsene for en fyr for vi hadde mindre sex og koste ikke så mye med hverandre. Vet ikke om det funker for menn, men det funket for meg å ta opp intimiteten igjen i forholdet. Da kom følelsene som hadde ligget i dvale til bake igjen Jo det gjør det Min erfaring er nemlig motsatt, at når følelsene begynner å dale så vil dama iallefall ikke kose. Og det blir jo litt motsatt av det du sier. Jeg har veldig tro på din strategi
Gjest Pax Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Egentlig ser jeg ikke problemet? Dere er glade i hverandre, og dere vil at det skal fungere. Forelskelses-følgelsen kommer og går, og så lenge man vet det, kan man også takle det når det skjer.
Gjest Britt Banditt Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Hva mener han når han sier at han ikke elsker deg lenger? At han ikke er forelsket? Man er jo ikke forelsket hele tiden..
^me^ Skrevet 30. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. september 2007 han er ikke så interisert og glad i meg som en forloved burde være..
Gjest Britt Banditt Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 han er ikke så interisert og glad i meg som en forloved burde være.. Skjønner. Tror kanskje det hadde vært lurt å ta til deg noen av tipsene som kommer her. Prøv å gjør ting sammen, ting dere ikke pleier å gjøre. Syns også det var et godt tips å ha litt tid fra hverandre, savne hverandre litt. Kanskje han bare føler seg litt kvalt? Har fått litt kalde føtter pga bryllup og alt? Det er kanskje lurt å legge bryllupsplanene litt på is i mens? Skjønner at det er tøft, men. Blir kanskje litt kunstig for dere begge å planlegge videre som om ingenting har skjedd?
Kathja Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 Det meste tror jeg er blitt sagt allerede, og jeg er enig i at dere må begynne med samlivsterapi, dere er glade i hverandre og ønsker ikke å miste forholdet. Det vil si at det er enorme sjanser for at dere kan få tilbake kjærligheten som var der. Ta dere tid til å være et par, uten å tenke på alt annet, det tror jeg rett og slett er en priotering dere må ta. Jeg kan ærlig si at en kjærlighetsferie til 10 000 kroner ville være verdt det... Penger kan ikke sammenlignes, ikke egentlig. lykke til! Jeg er sikker på dere kan få orden på dette!
Kathja Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 ps: jeg hadde selv en periode der jeg ikke helt følte jeg elsket gutten min. Det gikk over, jeg hadde et "fære" som vi kaller det her. Det er ganske vanlig, men kan av og til være vanskelig å komme over. Skaff hjelp, det går nok bra
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har vært i din situasjon TS. Han var usikker på følelsene sine. Det tok over 6mnd før han sa "elsker deg" igjen. Det var vanskelig å gå så lenge uten muntlig bekreftelse, men jeg følte jeg fikk bekreftelse på andre måter. Kosen dabbet aldri av. Han kunne finne på å reise seg fra det han drev med, komme bort til meg og "kysse meg ihel". Jeg levde på håpet og tanken om at "hvordan kan han oppføre seg sånn hvis ikke kjærligheten hans til meg er sterk nok". Og det viste seg jo at jeg hadde på en måte rett. Tips til deg: skriv ned det du tenker, føler og lurer på. send det til en venninne, gi det til han eller bare skriv det ned for å skrive ut følelsene dine. Kjæresten din virker som han bryr seg veldig om deg. Be han om å ikke slutte å si fine ting til deg om han ikke kan s e-ordet lenger. Og som de andre har sagt, bruk tid sammen. Se en TV-serie sammen, gå en kveldstur og lag og spis middag sammen så ofte som mulig.
^me^ Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 1. oktober 2007 takk for alle de fine svarene jeg har fått! jeg er så heldig at min mann er veldig forståelsesfull og en flink lytter, vi snakker om alle følelser vi har i ettertid nå. hvis det er noe jeg sitter og tenker på eller er lei meg er han der med en gang og trøster og gjør det beste ut av situasjonen:) vi hadde verdens beste sex i går, det var på en måte som at vi hadde sex for føste gang sammen. vi strøk mye på hverandre og var veldig forsiktige, han spurte til og med om jeg hadde det bra midt i akten (noe som han bare gjorde med en gang vi begynte og ha sex for litt under 6 år siden) vi har snakket om samlivsterapaut, ferie og tid fra hverandre, men har ikke kommet til noe konklusjon.han har så mye og tenke på fra før og vet ingenting lenger.. men han sa at det eneste han tenker på er hva som er best for meg også..ikke bare han. igjen, tusen takk for god hjelp alle sammen! noen som har vert hos samlivs terapaut før?
Gjest Potet Skrevet 2. oktober 2007 #18 Skrevet 2. oktober 2007 Du må da ikke finne på å gifte deg med en fyr som ikke vet hva han føler, samme hvor god sex dere hadde i går. Samlivsterapaut er bortkastet tid. Funker ikke forholdet før bryllupet, så funker det garantert ikke etter bryllupet heller.
Gjest Don Giovanni Skrevet 2. oktober 2007 #19 Skrevet 2. oktober 2007 han er ikke så interisert og glad i meg som en forloved burde være.. Jeg tror du har svaret ditt der, dessverre. Jeg tror du pisker på en død hest. Du kan med all sannsynlighet legge til det han sier, ikke trekke fra. Og da gir det seg selv. Dersom dette er hans ord, og ikke din definisjon av hva han føler og mener vel og merke. Det er vesentlig. Uansett hva du tror på, og hva du gjør; En sikker måte å fjerne enhver følelse for deg hos ham på, er å presse ham til å si at han elsker deg, eller på en annen måte måtte definere sine følelser for deg. Å si at han må si varme pene ting til deg som det ble foreslått virker på meg som mann helt idiotisk. Ingenting er værre enn damer som skal presse frem komplimenter og følelser som man i utg.pkt ikke er i modus for å gi. Dette må enten komme automatisk, eller ikke komme i det hele tatt. Bare som et apropos til etpar andre råd her.
Stillest vann Skrevet 2. oktober 2007 #20 Skrevet 2. oktober 2007 Har vært på PREP-kurs på Modum bad. Det var et spennende og interessant kurs, men passer nok best for par hvor kommunikasjonen har låst seg. Hos dere er det jo ikke kommunikasjonnen, men følelsene som er "problemet". Uten å kunne si noe om hans følelser og hensikter, har jeg en anelse av at han allerede har begynt å bevege seg ut av forholdet, og at dette er en "myk" måte å begynne å fortelle det til deg. Ikke at tårene hans ikke var ekte, men gutter kan manipulere seg selv til å komme i gråtehumør på kommando (kan ikke jenter også det?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå